Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ZNTK Mińsk przemaluje najstarszy EN57 [sprostowanie]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ZNTK Mińsk przemaluje najstarszy EN57 [sprostowanie]
fot. KM
Jedyną ofertę w przetargu na przywrócenie barw historycznych jednostce EN57-038 złożyły ZNTK Mińsk Mazowiecki. Nie podpisano jednak jeszcze umowy z wykonawcą. Oprócz przemalowania w pojeździe zostaną także naprawione wózki.

W ogłoszonym 23 lipca ponownym przetargu złożono tylko jedną ofertę. ZNTK Mińsk Mazowiecki zaproponowały cenę netto 99 tysięcy złotych. Co ciekawe, właśnie w Mińsku przeprowadzono obie naprawy główne z modernizacją, które przeszła jednostka w swojej historii (w roku 1974 i 1991).

Przywrócenie pierwotnego malowania (choć z modyfikacjami, wynikającymi z obecnych przepisów oraz potrzeby oznaczenia przynależności do KM) nie będzie jedyną zmianą w EN57-038. Zaplanowano także naprawę wózków. – Z uwagi na to, że jesteśmy obecnie na etapie podpisywania umowy z wykonawcą, trudno powiedzieć, kiedy „babcia” wróci na tory – zastrzega rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska. Sam proces malowania ma trwać maksymalnie 30 dni.

Jednostka o numerze 038 jest najstarszym czynnym dziś w Polsce egzemplarzem elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Opuściła ona wrocławski Pafawag w roku 1963. Na stan PKP wpisano ją 9 maja tego roku. Większość okresu służby spędziła na południu Polski, stacjonując w lokomotywowniach: Kraków Prokocim, Tarnów, Nowy Sącz i Sucha Beskidzka. Dopiero w sierpniu roku 2003 została przeniesiona na warszawski Grochów, by w niecały rok później przejść na stan nowo utworzonego przewoźnika regionalnego – Kolei Mazowieckich.

Obecna konfiguracja pojazdu jest w dużym stopniu zgodna z oryginalną. EN57-038 ma, między innymi, starego typu ściany czołowe z dużymi okrągłymi reflektorami (tzw. „garnkami”) oraz zachowane ryfle na burtach. Elementy nieoryginalne to, między innymi, system hamulca Oerlikon, przetwornica statyczna, sprężarka śrubowa i wyłącznik szybki. W części widocznej dla przeciętnego pasażera znajdują się: elektroniczny system informacji pasażerskiej (zastosowanie wyświetlaczy diodowych wymusiło poszerzenie świetlików nad przednimi szybami), wandaloodporne fotele oraz wpuszczone w sufit oświetlenie. Podróżni mogą też korzystać z bezprzewodowego Internetu. Wygodę pracy maszynisty poprawia interkom, ogrzewane szyby czołowe, a także kamery czołowe.

Jednostka stacjonuje w oddziale utrzymania EZT w Sochaczewie. W przyszłości EN57-038 może stać się pierwszym w KM pojazdem historycznym.

[Sprostowanie] W pierwotnej wersji artykułu pojawiło się kilka błędów, za które przepraszamy
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji

Infrastruktura

Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji

Mikołaj Kobryński 12 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Podlaskie zapowiada przetarg na hybrydy

Tabor i technika

Podlaskie zapowiada przetarg na hybrydy

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2025

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Tabor i technika

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Jakub Madrjas 09 maja 2022

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji

Infrastruktura

Linia kolejowa z Łagiewnik do Strzelina do rewitalizacji

Mikołaj Kobryński 12 sierpnia 2025

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Biznes

PKP Cargo sprzedają działki w Warszawie

Roman Czubiński 08 sierpnia 2025

Podlaskie zapowiada przetarg na hybrydy

Tabor i technika

Podlaskie zapowiada przetarg na hybrydy

Kasper Fiszer 11 sierpnia 2025

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Tabor i technika

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Jakub Madrjas 09 maja 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij