Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ZNTK Mińsk przemaluje najstarszy EN57 [sprostowanie]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ZNTK Mińsk przemaluje najstarszy EN57 [sprostowanie]
fot. KM
Jedyną ofertę w przetargu na przywrócenie barw historycznych jednostce EN57-038 złożyły ZNTK Mińsk Mazowiecki. Nie podpisano jednak jeszcze umowy z wykonawcą. Oprócz przemalowania w pojeździe zostaną także naprawione wózki.

W ogłoszonym 23 lipca ponownym przetargu złożono tylko jedną ofertę. ZNTK Mińsk Mazowiecki zaproponowały cenę netto 99 tysięcy złotych. Co ciekawe, właśnie w Mińsku przeprowadzono obie naprawy główne z modernizacją, które przeszła jednostka w swojej historii (w roku 1974 i 1991).

Przywrócenie pierwotnego malowania (choć z modyfikacjami, wynikającymi z obecnych przepisów oraz potrzeby oznaczenia przynależności do KM) nie będzie jedyną zmianą w EN57-038. Zaplanowano także naprawę wózków. – Z uwagi na to, że jesteśmy obecnie na etapie podpisywania umowy z wykonawcą, trudno powiedzieć, kiedy „babcia” wróci na tory – zastrzega rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska. Sam proces malowania ma trwać maksymalnie 30 dni.

Jednostka o numerze 038 jest najstarszym czynnym dziś w Polsce egzemplarzem elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Opuściła ona wrocławski Pafawag w roku 1963. Na stan PKP wpisano ją 9 maja tego roku. Większość okresu służby spędziła na południu Polski, stacjonując w lokomotywowniach: Kraków Prokocim, Tarnów, Nowy Sącz i Sucha Beskidzka. Dopiero w sierpniu roku 2003 została przeniesiona na warszawski Grochów, by w niecały rok później przejść na stan nowo utworzonego przewoźnika regionalnego – Kolei Mazowieckich.

Obecna konfiguracja pojazdu jest w dużym stopniu zgodna z oryginalną. EN57-038 ma, między innymi, starego typu ściany czołowe z dużymi okrągłymi reflektorami (tzw. „garnkami”) oraz zachowane ryfle na burtach. Elementy nieoryginalne to, między innymi, system hamulca Oerlikon, przetwornica statyczna, sprężarka śrubowa i wyłącznik szybki. W części widocznej dla przeciętnego pasażera znajdują się: elektroniczny system informacji pasażerskiej (zastosowanie wyświetlaczy diodowych wymusiło poszerzenie świetlików nad przednimi szybami), wandaloodporne fotele oraz wpuszczone w sufit oświetlenie. Podróżni mogą też korzystać z bezprzewodowego Internetu. Wygodę pracy maszynisty poprawia interkom, ogrzewane szyby czołowe, a także kamery czołowe.

Jednostka stacjonuje w oddziale utrzymania EZT w Sochaczewie. W przyszłości EN57-038 może stać się pierwszym w KM pojazdem historycznym.

[Sprostowanie] W pierwotnej wersji artykułu pojawiło się kilka błędów, za które przepraszamy
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Tabor i technika

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Jakub Madrjas 09 maja 2022

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Tabor i technika

Dziś 59. urodziny "Babci" EN57-038 [FILM]

Jakub Madrjas 09 maja 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5