Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Będzie przetarg na utrzymanie Pendolino

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
25-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Będzie przetarg na utrzymanie Pendolino
fot. MS
Pendolino PKP Intercity jeżdżą już prawie jedenaście lat. Wkrótce skończy się okres utrzymania tych pociągów i konieczna będzie naprawa główna. Przewoźnik zapowiada przetarg i mówi o zmianie filozofii utrzymania taboru.

Umowę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dużych prędkości z rodziny Pendolino podpisano 30 maja 2011 r. Koszt dostawy samych pociągów wyniósł 400 mln euro, zaś kolejne ok. 265 milionów euro przeznaczono na budowę zaplecza technicznego i utrzymanie. 14 grudnia 2014 pierwsze składy ruszyły w trasy z pasażerami. Od tego dnia minęło już wiele lat, a PKP Intercity planują działania na kolejne dwie dekady.

– Pendolino mają za sobą przedostatnią kampanię napraw rewizyjnych na poziomie P4. Przed nimi jeszcze jedna, a potem już naprawa główna poziomu P5. Na nią będziemy musieli ogłosić przetarg i planujemy to połączyć z postępowaniem na kolejny okres utrzymania – mówi Adam Wawrzyniak, członek zarządu PKP Intercity.

Konieczność przeprowadzenia postępowania wynika z tego, że w przypadku składów Pendolino postępowanie na zakup było powiązane z piętnastoletnim okresem utrzymaniowym, a więc krótszym niż czas eksploatacji pojazdu. Podobnych rozwiązań przewoźnik nie planuje jednak w przyszłości.

– Zmieniliśmy naszą filozofię w zakresie utrzymania pojazdów. To pokazuje podpisany niedawno kontrakt na dostawę 42 piętrowych zespołów trakcyjnych. Tutaj mamy już utrzymanie 30-letnie i tak będziemy robili w kolejnych postępowaniach na zakup nowego taboru – mówi Wawrzyniak.

Planowane postępowanie w zakresie Pendolino obejmie więc naprawy poziomu P5 oraz utrzymanie przez kolejnych 15 lub 17 lat. – To postępowanie ogłosimy w ciągu najbliższych dwóch lat, a pierwsze naprawy P5 powinny się rozpocząć za ok. czterech lat – zaznacza Wawrzyniak.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Tabor i technika

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Roman Czubiński 21 listopada 2025

Województwo podlaskie ogłosiło przetarg na pociągi hybrydowe

Tabor i technika

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

Infrastruktura

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

PKP PLK 19 listopada 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dzień wszystkich kolejarzy

Tabor i technika

PKP Intercity: Dzień wszystkich kolejarzy

PKP Intercity 25 listopada 2025

Konkurencja na kolei. Jest śledztwo w sprawie korupcji!

Prawo i polityka

Konkurencja na kolei. Jest śledztwo w sprawie korupcji!

Łukasz Malinowski 23 listopada 2025

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2025

Pozostałe z wątku:

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Tabor i technika

Tylko SKPL chce wynająć wagony PKP Intercity

Roman Czubiński 21 listopada 2025

Województwo podlaskie ogłosiło przetarg na pociągi hybrydowe

Tabor i technika

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

Infrastruktura

PLK SA kontynuują modernizację linii 8

PKP PLK 19 listopada 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dzień wszystkich kolejarzy

Tabor i technika

PKP Intercity: Dzień wszystkich kolejarzy

PKP Intercity 25 listopada 2025

Konkurencja na kolei. Jest śledztwo w sprawie korupcji!

Prawo i polityka

Konkurencja na kolei. Jest śledztwo w sprawie korupcji!

Łukasz Malinowski 23 listopada 2025

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Tabor i technika

Dlaczego PKP Intercity testują Pendolino w Czechach?

Łukasz Malinowski 21 listopada 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij