Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Automatyczne pociągi w Kopenhadze. Jest trzech kandydatów na dostawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Automatyczne pociągi w Kopenhadze. Jest trzech kandydatów na dostawy
Fot. JakkeyPotter CC BY-SA 4.0
Duńskie Koleje zezwoliły na wejście do kolejnego etapu przetargu na dostawę automatycznych pociągów dla Kopenhaskiej Kolei Miejskiej trzem oferentom. Pociągi bez maszynistów mają zacząć kursować od 2029 roku.

Zgoda na ogłoszenie przetargu, które ma przynieść rewolucję techniczną w kopenhaskim S-Tog (kolej miejska) została wydana w maju 2023 roku przez duński rząd. Obecnie do przetargu zgłosili się już oferenci, ich oferty zostały ocenione. Do kolejnego etapu starań o kontrakt przeszła duńska filia Alstomu, hiszpański CAF i ciekawe konsorcjum złożone z Siemensa i Stadlera. DSB prowadzi z zainteresowanymi dostawą aż 226 pojazdów dialog konkurencyjny.

– Trzech producentów, którzy zgłosili się do postępowania, zapewni zdrową konkurencję, a my przeprowadzimy solidny proces przetargowy (…).Trzej wstępnie zakwalifikowani producenci udowodnil, że mają umiejętności by dostarczać wysokiej jakości pociągi – ocenił Jürgen Müller, dyrektor techniczny i strategiczny w DSB.

Szacuje się, że umowa ramowa, na dostawę 226 składów, będzie mieć wartość 3,5 mld euro. Pociągi będą zbudowane według standardu automatyzacji GoA4, a wraz z ich dostawą producent otrzyma kontrakt na ich 30 letnie utrzymanie.

W przetargu jest opcja na dostawę kolejnych 100 pojazdów, a także… wyposażenie ich w kabiny sterownicze z miejscem pracy maszynisty. To asekuracyjny krok Kolei Duńskich.
Pierwszy pojazd miałby być testowany w roku 2028, a wejście do normalnej eksploatacji planowane jest na przełom roku 2029 i 2030. Pociągi będą wykorzystywać infrastrukturę do automatycznej jazdy wyprodukowaną i zabudowaną przez Siemensa. Ostatnia jej sekcja została oddana do eksploatacji w Kopenhadze w końcu 2022 roku.

Nowe pociągi zastąpią cztero- i pięczoczłonowe zespoły trakcyjne, które były dostarczane dla Kopenhagi od 1996 do 2004 roku. Dostawy nowych, automatycznych jednostek
potrwają 8 lat, do 2037 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielki przetarg na nowe zespoły trakcyjne dla Maroka

Tabor i technika

Wielki przetarg na nowe zespoły trakcyjne dla Maroka

Michał Szymajda 16 stycznia 2024

Sarajewo zamawia więcej tramwajów Tango od Stadlera

Zintegrowany transport

Sarajewo zamawia więcej tramwajów Tango od Stadlera

Przemysław Farsewicz 20 stycznia 2024

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Biznes

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Łukasz Malinowski 18 stycznia 2024

Duńczycy z pieniędzmi na zakup floty elektrycznych pojazdów

Tabor i technika

Olbrzymi przetarg na ezt w Danii. Kwalifikacje przeszło 4 producentów

Tabor i technika

Zobacz również:

Wielki przetarg na nowe zespoły trakcyjne dla Maroka

Tabor i technika

Wielki przetarg na nowe zespoły trakcyjne dla Maroka

Michał Szymajda 16 stycznia 2024

Sarajewo zamawia więcej tramwajów Tango od Stadlera

Zintegrowany transport

Sarajewo zamawia więcej tramwajów Tango od Stadlera

Przemysław Farsewicz 20 stycznia 2024

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Biznes

KDP w Kalifornii: Siemens i Alstom walczą o kontrakt

Łukasz Malinowski 18 stycznia 2024

Duńczycy z pieniędzmi na zakup floty elektrycznych pojazdów

Tabor i technika

Olbrzymi przetarg na ezt w Danii. Kwalifikacje przeszło 4 producentów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5