NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

Amtrak chce kupić od Siemensa 83 szybkie pociągi

| Przemysław Farsewicz 24.04.2021 124

Amtrak chce kupić od Siemensa 83 szybkie pociągi
fot. Siemens
Siemens jest coraz bliżej wygranej w zamówieniu Amtraka na 83 pociągi do połączeń dalekobieżnych. Nowe składy zastąpią flotę tego amerykańskiego przewoźnika – składającą się z 470 wagonów Amfleet I i byłych wagonów Metroliner – oraz znacząco poprawią i unowocześnią jakość obsługi pasażerów.
Amerykański przewoźnik Amtrak w styczniu 2019 roku rozpisał przetarg na zakup nowych pociągów. Składy zastąpią starzejącą się flotę Amtraka składającą się z 470 wagonów Amfleet I i byłych wagonów Metroliner. Wagony Amfleet I mają ponad 40 lat, a flota pojazdów Amtrak z byłego Metrolinera weszła do służby 50 lat temu. Celem inwestycji w tabor ma być unowocześnienie obsługi podróżnych i zaoferowanie klientom nowocześniejszych udogodnień. Obejmować będą one ulepszony sprzęt oraz pokładowe Wi-Fi, nowsze siedzenia, odporne na warunki atmosferyczne drzwi i przedsionki, a także swobodę wygodnego poruszania się po całym pociągu. Nowa flota będzie miała również duże okna panoramiczne, ulepszone systemy klimatyzacji zapewniające wyższy komfort pasażerom oraz zupełnie nowe projekty toalet i przejść między członami. Ponadto nowe pojazdy będą miały dwukierunkową zdolność operacyjną, co zminimalizuje czas postoju na stacjach końcowych i zapewni lepszą wydajność operacyjną.

Siemens blisko ogromnego kontraktu z Amtrak


Przewoźnik poinformował właśnie, że wskazał najkorzystniejszą ofertę (prefered bidder) w przetargu. Zamówienie powinno trafić do firmy Siemens Mobility z siedzibą w Kalifornii w Sacramento, która dostarczy łącznie 83 pociągi dalekobieżne (Intercity Trainsets). Będą wykorzystywane przede wszystkim do obsługi korytarza Północno-Wschodniego i Palmetto (między Nowym Jorkiem a Florydą). Kontraktowi na produkcję składów będzie towarzyszyć także długoterminowa umowa serwisowa w zakresie wsparcia technicznego, części zamiennych i dostaw materiałów.

– Ten nowy, najnowocześniejszy sprzęt nie tylko zapewni klientom Amtrak przyjemniejsze wrażenia z podróży, ale także umożliwi nam poprawę bezpieczeństwa, zwiększenie liczby pasażerów i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla – skomentował zakup Bill Flynn, dyrektor generalny Amtrak. Jak informuje Amtrak, firma postawiła sobie za cel zawarcie kontraktu i podpisanie umowy najpóźniej latem 2021 r. Do tego czasu zapowiedziano kontynuację negocjacji z Siemensem w sprawie tego pokoleniowego zamówienia. Wtedy zapewne poznamy także wartość zamówienia.

Nowe składy pociągów będą zawierały urządzenia do kontroli pojazdu i będą spełniać ostatnio zaktualizowane federalne normy bezpieczeństwa Tier I dla sprzętu działającego z prędkością do 125 mil na godzinę (czyli 200 km/h). Ponadto nowy sprzęt będzie spełniał wszystkie wymagania dotyczące ułatwień dostępu określone w ustawie Americans with Disabilities Act.

Duże inwestycje i pomoc publiczna

Wycofanie wagonów Amfleet I to kolejny krok w planie Amtraka, który ma na celu unowocześnienie i poprawę komfortu pasażerów. Zamówienie uzupełni już podjęte inicjatywy taborowych, jak zakup nowoczesnych lokomotyw oraz pociągów dużych prędkości Acela. Amtrak prowadzi także działania w poprawę infrastruktury dla podróżnych. Wprowadzane są ciągłe ulepszenia na New York Penn Station. Otwarto nową halę dworcową Moynihan Train Hall w Nowym Jorku. Rozwijane są stacje w Chicago, Waszyngtonie, Baltimore i Filadelfii.

Warto także podkreślić, że amerykański przewoźnik kolejowy doczekał się rzędowego wsparcia. W ramach American Rescue Plan Act, firmowanego przez nowego prezydenta Joe Bidena, udało się zabezpieczyć aż 1,7 mld dolarów wsparcia dla Amtraka. Kwota ta pozwoli na przywrócenie wielu zawieszonych połączeń oraz przywrócenie do pracy 1,2 tys. osób. Firma chciałaby uruchomić pociągi na 20 nowych trasach, zaś na 30 znacząco zwiększyć częstotliwość kursowania. Szczegółowo o przyznanej państwowej pomocy pisaliśmy w oddzielnym artykule
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

USA (232)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

USA (232)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5