Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Amtrak: Nowa Acela od Alstomu zaczyna testy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Amtrak

Podziel się ze znajomymi:

Alstom zakończył prace nad pierwszym, nowym składem Acela dla Amtraka. Były one prowadzone w fabryce w Hornell. Teraz pojazd rozpocznie testy na torze doświadczalnym w Pueblo w stanie Kolorado. Przewozy mają ruszyć za rok.

W sumie Amtrak ma pozyskać 28 zestawów Acela, na które otrzymał 2,45 mld dolarów kredytu z federalnego Departamentu Transportu. Prace prowadzone są w zakładach Alstomu w Hornell w stanie Nowy Jork, a umowa pomiędzy producentem a przewoźnikiem została zawarta w roku 2016. Jak podkreśla amerykański przewoźnik, 95% podzespołów wytwarzanych jest na rynku krajowym, a produkcja składów oznaczała stworzenie miejsc pracy dla 1,3 tys. osób.

Podczas gdy pierwszy skład jedzie na testy w zakładach w Hornell, gotowy jest już drugi, a produkcja trzeciego rozpoczęła się w listopadzie ubiegłego roku. Testy dynamiczne w Pueblo będą trwały dziewięć miesięcy. Po ich zakończeniu skład wróci do zakładów Alstomu, a jego wnętrze zostanie do końca wyposażone.

Nowe pociągi mają zaoferować więcej przestrzeni na nogi, ładowarki, porty USB i regulowane punkty świetlne. Jednocześnie liczba oferowanych miejsc wzrośnie o jedną czwartą, do 378 miejsc, w porównaniu do obecnie używanych składów.

Start przewozów zupełnie nowymi pojazdami planuje się na rok 2021. Będą obsługiwać korytarz Waszyngton – Nowy Jork – Boston (The Northeast Corridor, znany też jako NEC). Pomiędzy dwoma pierwszymi miastami kursować mają w takcie co pół godziny, a dalej, do Bostonu, co godzinę. Obsługiwana trasa, o parametrach KDP będzie liczyła 735 km.

Składy Acela mają w pierwszych latach kursować z prędkością do 255 km/h, a docelowo do 300 km/h. Zostaną wyposażone w system wychylnego pudła oraz nowy system zderzeniowy, zbudowany według nowych wytycznych Federalnej Administracji Kolejowej.

Richard Anderson, prezes i dyrektor generalny Amtraka podkreśla, że to kolejny kamień milowy projektu wdrażania nowych pociągów na amerykańskie tory. – Jesteśmy o krok bliżej do umożliwienia klientom korzystania z udogodnień nowoczesnych pociągów – podkreśla. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że grudzień 2019 był najlepszym miesiącem w historii Aceli pod względem liczby przewiezionych pasażerów. W całym roku 2019 było ich 3,5 mln, czyli o niemal 5% więcej niż w ciągu poprzednich dwunastu miesięcy.

Jak informuje Amtrak, nowy skład dotrze do Kolorado 19 lutego trasą przez Chicago. Jeśli jesteście na miejscu, to będzie nie lada okazja do zrobienia zdjęć.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Prawo i polityka

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Łukasz Malinowski 20 marca 2025

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Biznes

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Zobacz również:

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Prawo i polityka

Amtrak: Prezes ustępuje po naciskach administracji Trumpa

Łukasz Malinowski 20 marca 2025

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Biznes

Amtrak: Rekorodowy rok, ponad 32,8 mln pasażerów!

Łukasz Malinowski 25 grudnia 2024

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Tabor i technika

Amtrak bliżej wymiany wagonów

Łukasz Malinowski 21 stycznia 2024

Amtrak: 28,6 mln pasażerów. Gorzej niż przed pandemią

Pasażer

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Infrastruktura

Amtrak: 10 mld USD na inwestycje infrastrukturalne

Łukasz Malinowski 19 listopada 2023

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Tabor i technika

Amtrak zamawia dodatkowe 10 składów Airo

Łukasz Malinowski 27 sierpnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij