NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Alstom rozpoczął przeglądy P4 Pendolino. Bez montażu internetu

| jm, Rynek Kolejowy/Alstom 19.07.2017 9,4k

Alstom rozpoczął przeglądy P4 Pendolino. Bez montażu internetu
fot. Alstom
Wydaje się, że pociągi ED250 Pendolino wciąż są nowością na polskich torach. Tymczasem pierwszy z nich osiągnął już przebieg 1,2 miliona kilometrów, co zakwalifikowało go do przeglądu na poziomie utrzymania P4.1. Serwis pojazdu o numerze 006 w nowym warsztacie w podwarszawskim Piasecznie już się rozpoczął.
Pendolino to pierwsze i jedyne pociągi kolei dużych prędkości w Polsce. Należą do rodziny pociągów dużych i bardzo dużych prędkości Alstom Avelia. Od dnia wprowadzenia do eksploatacji w grudniu 2014 roku, flota 20 Pendolino pokonała już łącznie blisko 20 milionów kilometrów.

Jak tłumaczy rzecznik Alstomu Marek Gawroński, po osiągnięciu przebiegu 1,2 miliona kilometrów, każdy pociąg ED250 Pendolino przechodzi tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu. Są to odpowiednio czynności poziomów (P4.1, P4.2, P4.3 oraz P4.4) po osiągnięciu odpowiednio 1,2, 2,4, 3,6 oraz 4,8 miliona kilometrów.

Nowy oddział Alstomu w Piasecznie

Przegląd jest przeprowadzany przez zespół polskich ekspertów serwisowych Alstom Konstal, w warsztacie serwisowym w Piasecznie, który został specjalnie przystosowany i wyposażony w najnowsze urządzenia utrzymaniowe, na potrzeby realizacji tego zadania oraz kolejnych przeglądów. Regularne przeglądy odbywają się standardowo w Warsztacie Utrzymania Technicznego Alstom w Olszynce Grochowskiej, w Warszawie.

– Alstom zainwestował w uruchomienie i wyposażenie nowego oddziału w Piasecznie, tworząc jednocześnie 30 nowych miejsc pracy. Zakupione urządzenia będą również służyły do przeprowadzania kolejnych etapów, przeglądów wyższego rzędu – mówi Artur Fryczkowski, dyrektor Serwisu Alstom w Polsce.

Bez montażu internetu

Przegląd każdego pociągu zajmie miesiąc, a zakończenie prac na wszystkich pociągach Pendolino planowane jest za 20 miesięcy. – Taki harmonogram został przyjęty, by zapewnić maksymalną dostępność Pendolino w normalnej eksploatacji – tłumaczy Gawroński. Przegląd obejmuje wymianę kół, rewizję wózków, rewizję silników trakcyjnych oraz prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementów pociągu.

W styczniu 2017 roku prezes PKP Intercity zapowiedział, że urządzenia Wi-Fi i wzmacniające sygnał GSM w pociągach ED250 (Pendolino) montowane będą właśnie podczas przeglądów poziomu P4. Dzięki temu montaż urządzeń nie zakłócałby eksploatacji nowoczesnych pociągów. Jak dowiaduje się „Rynek Kolejowy”, podczas rozpoczynających się przeglądów internet nie będzie montowany, bo PKP Intercity i Alstom wciąż nie porozumiały się w tej sprawie. Z tego względu wprowadzenie Wi-Fi na pokładzie Pendolino do końca tego roku (co zapowiedziano w czerwcu) też jest już właściwie niewykonalne. Tym bardziej, że spółka PKP IC niedawno ogłosiła zapytanie ofertowe w sprawie kosztów montażu internetu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5