NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

45 nowych Flirtów już w Kolejach Mazowieckich

| Michał Szymajda 22.11.2022 2,7k

45 nowych Flirtów już w Kolejach Mazowieckich
Fot. Koleje Mazowieckie
W drugiej połowie listopada zostały odebrane kolejne dwa nowoczesne pojazdy wyprodukowane dla Kolei Mazowieckich przez siedlecką spółkę Stadler Polska. Tym samym zostało zrealizowane już 75 procent rekordowego zamówienia na dostawę 61 szt. nowoczesnych pojazdów ER160 Flirt.
21 listopada w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Warszawa Grochów zostały podpisane końcowe protokoły techniczne pojazdów o numerach 44 oraz 45. Pojazdy wyprodukowano w ramach czwartej z pięciu umów wykonawczych zawartych pomiędzy spółką Koleje Mazowieckie a Stadler Polska. Umowa zawarta w I kwartale 2021 r. obejmowała dostawę 15 sztuk ezt typu Flirt. Wszystkie pojazdy zostały dostarczone, tym samym czwarta umowa wykonawcza została zrealizowana w całości. Wartość umowy to prawie 500 mln zł brutto. Projekt uzyskał dofinansowanie z POIiŚ 2014-2020 w wysokości około 202 mln zł.

– W tym roku zakończyliśmy odbiory pojazdów z III umowy oraz w całości zrealizowaliśmy IV umowę wykonawczą. Mamy już 45 nowoczesnych i komfortowych Flirtów, a ostatnie udało się odebrać nawet tydzień przed planowanym terminem. Dzięki bardzo dobrej współpracy z firmą Stadler Polska realizujemy politykę taborową zgodnie z zaplanowanymi założeniami oraz inwestujemy w rozwój Spółki. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w realizację tego projektu i mam nadzieję, że kolejne pojazdy przeznaczone do obsługi mazowieckich połączeń również będą dostarczane terminowo – powiedział Robert Stępień, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Kolei Mazowieckich.

Nowoczesne ezt serii ER160 produkowane przez firmę Stadler zostały wykonane z lekkich stopów aluminiowych, co wpływa na niższe zużycie energii oraz mniejsze zanieczyszczenie środowiska i jest bardzo ważne w obecnych czasach. Natomiast zastosowanie nowych technologii oraz wyposażenie pojazdów, m.in. w defibrylatory AED, znacząco przyczynia się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa i komfortu podróży.

– Rozpoczynając działalność przewozową, KM miały do dyspozycji około 170, głównie wysłużonych, ezt. Teraz mamy łącznie 319 pojazdów, z czego ponad 50 procent to nowo zakupione, a nowoczesne Flirty stanowią prawie 20 procent ilostanu taborowego KM. To efekt przemyślanej strategii Kolei Mazowieckich poprawiający wizerunek Spółki, a przede wszystkim rezultat polepszający warunki podróżowania na Mazowszu – podkreśla Czesław Sulima, Członek Zarządu, Dyrektor Eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

– Bardzo się cieszę, że nasza współpraca z Kolejami Mazowieckimi przebiega tak sprawnie. Kończymy dziś realizację czwartej z pięciu umów wykonawczych zawartych z naszym klientem, a pojazdy trafiają do przewoźnika kilka dni przed terminem kontraktowym. W obecnej, trudnej sytuacji rynkowej to bardzo pozytywna wiadomość. Wiem, że nasze Flirty cieszą się dużą sympatią pasażerów, co jest dla nas powodem do dumy i satysfakcji. Cieszymy się, że dzięki innowacyjnym pojazdom Stadlera zmienia się oblicze polskiej kolei, która staje się coraz bardziej nowoczesna, bezpieczna i komfortowa. To dobry kierunek, tą drogą będziemy dalej podążać – powiedział Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

Umowa ramowa, która była zawarta w 2018 r., dotyczy zakupu 61 pojazdów typu ER160 Flirt, a jej wartość to ponad 2 mld zł. Komplet zamówionych pojazdów Koleje Mazowieckie będą miały w 2023 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (1149)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (1149)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5