NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

441 lokomotyw PKP Cargo znalazło potencjalnych nabywców

| Michał Szymajda 05.08.2021 49,2k

441 lokomotyw PKP Cargo znalazło potencjalnych nabywców
Wraki lokomotyw PKP Cargo w Rybnikufot. M. Szymajda
PKP Cargo przyjęło oferty firm, które chcą kupić 441 lokomotyw wystawionych na sprzedaż. Część z nich, po naprawach i przeglądach, nadaje się do jazdy, część musi być złomowana. W praktyce prawie wszystkie pójdą na złom.
Lokomotywy towarowe przewoźnik na sprzedaż wystawił na początku lipca. Podzielił je na dwie grupy. Pierwsza obejmuje 234 lokomotywy, co do których nie było obowiązku ich złomowania, w drugiej znalazło się 207 lokomotyw, które określono mianem „wraków”. W tym przypadku o zakup mogły się starać wyłącznie podmioty złomujące tabor. 4 sierpnia PKP Cargo podało listę firm starających się o zakup pojazdów. Zawiadomienie, które opublikowała spółka, nie jest jeszcze równoznaczne z podpisaniem umów na sprzedaż pojazdów.

W praktyce niemal wszystkie pojazdy z pierwszej grupy i tak kupią firmy złomujące takie jak: Olmet, Mardo, Segromet czy Złomstal. Pojedyncze lokomotywy mają jednak szansę na drugie życie. Trzy SM42 chce kupić np. SKPL Cargo, trzema zainteresowane jest CL Cargo Logistics, jedną chciałby kupić Mobil Lok Service, jedną zajmujący się naprawą pojazdów kolejowych zakład "Antoni Bartosz Moch". Dwie SM31 chce nabyć Unikol Railway Workshop.

W konkursie ofert na sprzedaż 234 pojazdów do złomowania znaleźli się chętni na utylizację wszystkich pojazdów. Większą część tego tortu wykroił sobie Olmet. Wkrótce PKP Cargo będzie podpisywać umowy z poszczególnymi firmami.

Przypomnijmy, że od dwóch lat PKP Cargo masowo pozbywa się taboru, co do którego jest pewność, że więcej nie zarobi dla spółki pieniędzy. Dwa lata temu przewoźnik sprzedał ponad setkę SM42, w ubiegłym roku wystawił na sprzedaż 211 pojazdów trakcyjnych. W tym roku zlikwidowano już, poza jednym pojazdem, serię lokomotyw EM10.

Warto zaznaczyć, że w związku ze sprzedażą PKP Cargo pozbywa się niemal wszystkich posiadanych przez siebie lokomotyw SU46, które niegdyś prowadziły pociągi pasażerskie. Teraz kasacją będzie objęte 19 z nich. Na stanie spółki zostaje jedna sprawna 44. letnia lokomotywa tej serii – SU46-035. Stacjonuje w Gdyni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5