NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

441 lokomotyw PKP Cargo znalazło potencjalnych nabywców

| Michał Szymajda 05.08.2021 46,5k

441 lokomotyw PKP Cargo znalazło potencjalnych nabywców
Wraki lokomotyw PKP Cargo w Rybnikufot. M. Szymajda
PKP Cargo przyjęło oferty firm, które chcą kupić 441 lokomotyw wystawionych na sprzedaż. Część z nich, po naprawach i przeglądach, nadaje się do jazdy, część musi być złomowana. W praktyce prawie wszystkie pójdą na złom.
Lokomotywy towarowe przewoźnik na sprzedaż wystawił na początku lipca. Podzielił je na dwie grupy. Pierwsza obejmuje 234 lokomotywy, co do których nie było obowiązku ich złomowania, w drugiej znalazło się 207 lokomotyw, które określono mianem „wraków”. W tym przypadku o zakup mogły się starać wyłącznie podmioty złomujące tabor. 4 sierpnia PKP Cargo podało listę firm starających się o zakup pojazdów. Zawiadomienie, które opublikowała spółka, nie jest jeszcze równoznaczne z podpisaniem umów na sprzedaż pojazdów.

W praktyce niemal wszystkie pojazdy z pierwszej grupy i tak kupią firmy złomujące takie jak: Olmet, Mardo, Segromet czy Złomstal. Pojedyncze lokomotywy mają jednak szansę na drugie życie. Trzy SM42 chce kupić np. SKPL Cargo, trzema zainteresowane jest CL Cargo Logistics, jedną chciałby kupić Mobil Lok Service, jedną zajmujący się naprawą pojazdów kolejowych zakład "Antoni Bartosz Moch". Dwie SM31 chce nabyć Unikol Railway Workshop.

W konkursie ofert na sprzedaż 234 pojazdów do złomowania znaleźli się chętni na utylizację wszystkich pojazdów. Większą część tego tortu wykroił sobie Olmet. Wkrótce PKP Cargo będzie podpisywać umowy z poszczególnymi firmami.

Przypomnijmy, że od dwóch lat PKP Cargo masowo pozbywa się taboru, co do którego jest pewność, że więcej nie zarobi dla spółki pieniędzy. Dwa lata temu przewoźnik sprzedał ponad setkę SM42, w ubiegłym roku wystawił na sprzedaż 211 pojazdów trakcyjnych. W tym roku zlikwidowano już, poza jednym pojazdem, serię lokomotyw EM10.

Warto zaznaczyć, że w związku ze sprzedażą PKP Cargo pozbywa się niemal wszystkich posiadanych przez siebie lokomotyw SU46, które niegdyś prowadziły pociągi pasażerskie. Teraz kasacją będzie objęte 19 z nich. Na stanie spółki zostaje jedna sprawna 44. letnia lokomotywa tej serii – SU46-035. Stacjonuje w Gdyni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45810)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45810)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5