NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76

| Jakub Rösler 11.01.2023 1,9k

Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76
fot. Jakub Rösler
Województwo wielkopolskie właśnie otworzyło oferty w przetargu na naprawę P4 swoich Elfów pierwszej generacji. Naprawy jednostek EN76 chcą wykonać trzy podmioty, choć tylko jedna propozycja mieści się w budżecie samorządu.
O tym, że wielkopolskie elektryczne zespoły trakcyjne z serii EN76 potrzebują napraw poziomu P4 pisaliśmy pod koniec listopada. Ogłoszono bowiem wtedy przetarg na wykonanie napraw wspomnianego poziomu dla 22 pociągów kursujących w Kolejach Wielkopolskich.

Odświeżenie klimatyzacji i toalet

W ramach zamówienia na zupełnie nowe mają zostać wymienione tarcze hamulcowe oraz kamery. Naprawę przejdą też wysuwane stopnie przy każdych drzwiach oraz same drzwi. Przegląd ma też dotyczyć falowników trakcyjnych i przetwornic. Do naprawy przewidziano też toalety oraz system klimatyzacji. Wymianę przejdą także wszystkie amortyzatory.

Naprawa każdego z Elfów ma zająć maksymalnie 120 dni.

Trzy oferty, jedna w budżecie

W przetargu właśnie minął termin składania ofert. Okazało się, że naprawą chcą się zająć trzy podmioty. Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm Modertrans oraz Public Transport Service, które wyceniło prace na niewiele ponad 146 milionów złotych brutto. Ponadto realizacją zamówienia zainteresowane są też firmy SPS oraz Pesa Mińsk Mazowiecki. SPS wycenił prace na niewiele ponad 130 mln złotych brutto, natomiast Pesa na niespełna 115 milionów złotych brutto. Ta ostatnia kwota mieści się w budżecie zamawiającego, określonym na 121 mln złotych brutto.

Zabraknie taboru?

W czasie gdy poszczególne Elfy będą naprawiane, Koleje Wielkopolskie mogą mieć problem z realizacją kursów, bowiem EN76 stanowią podstawę floty przewoźnika. KW myślały więc o przetargu na dzierżawę taboru, lecz wydaje się, że z tych planów nic nie wyjdzie. Aby przygotować się na braki w taborze elektrycznym, przewoźnik uruchamia już na liniach zelektryfikowanych najnowsze jednostki spalinowe z Newagu, które wkrótce mają stać się pociągami dwutrakcyjnymi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5