Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pesa Mińsk Mazowiecki naprawi wielkopolskie EN76

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-03-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UMWW

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pesa Mińsk Mazowiecki naprawi wielkopolskie EN76
fot. UMWW
Wszystkie 22 elektryczne zespoły trakcyjne Elf, które trafiły na wielkopolskie tory w latach 2012 - 2014 przejdą w ciągu najbliższych dwóch lat wymaganą zapisami dokumentacji technicznej naprawę rewizyjną poziomu P4. Zadanie to wykona wyłoniona w przetargu firma PESA Mińsk Mazowiecki. Wartą 115 milionów złotych umowę Wojciech Jankowiak, Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego podpisał 7 marca z przedstawicielami wykonawcy podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu.

Wicemarszałek Wojciech Jankowiak podkreślił, że wartość naprawy - 115 milionów złotych - to znaczne obciążenie dla budżetu województwa. – Kolejnym wyzwaniem jest fakt, że poddawane naprawie pociągi będą sukcesywnie wyłączane z eksploatacji. Jeden skład będzie remontowany przez minimum trzy miesiące. Na ten czas będziemy musieli znaleźć rozwiązania zastępcze. Jednak po przeprowadzeniu prac pociągi będą dobrze służyć pasażerom w Wielkopolsce przez następne pięć lat – poinformował Wojciech Jankowiak.

Pociągi, o których mowa, są własnością Województwa Wielkopolskiego, na co dzień stanowiąc podstawę taboru samorządowej spółki Koleje Wielkopolskie. To już druga naprawa rewizyjna elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN76, czyli popularnych Elfów. Trzeba ją przeprowadzać co pięć lat. Pierwszy raz miało to miejsce w latach 2018-2020. Wtedy też odpowiadała za to Pesa Mińsk Mazowiecki.

Jacek Bilski, Prezes Zarządu spółki Pesa Mińsk Mazowiecki zaznaczył – Jesteśmy podmiotem z grupy Pesa Bydgoszcz, czyli producenta Elfów. Mamy zatem, oprócz niezbędnych dokumentów, także niezbędne doświadczenie w przeprowadzaniu tego rodzaju prac. Będziemy się starali skrócić czas naprawy, by pojazdy trafiły ponownie do Wielkopolski jak najszybciej.

Zakres prac objętych umową obejmuje przegląd, naprawę lub wymianę przewidzianych w dokumentacji podzespołów i zespołów wraz z ich częściowym demontażem z pojazdu kolejowego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych.

Nastąpi wymiana kompletu tarcz hamulcowych na fabrycznie nowe, wymienione zostaną także kamery wraz z rejestratorami systemu monitoringu, zmiany dotyczyć będą także wewnętrznych tablic systemu informacji pasażerskiej. Ponadto wdrożony będzie tryb odstawy pojazdu „ECO ODSTAWA”, umożliwiający minimalizację zużycia energii przez pojazd na postoju oraz pracę niezbędnych układów i systemów pojazdu. Wymienione zostaną uszkodzone lub wyeksploatowane elementów reflektorów, fotele maszynisty przejdą gruntowną naprawę. Wszystkie łożyska i uszczelnienia przekładni osiowych oraz amortyzatory we wszystkich wózkach będą wymienione na fabrycznie nowe.

Przypomnijmy, że w lutym 2011 r. Województwo Wielkopolskie podpisało umowę z firmą PESA Bydgoszcz na dostawę 22 nowych, elektrycznych zespołów trakcyjnych do wykonywania kolejowych przewozów pasażerskich w Wielkopolsce. Zamówienie zostało zrealizowane w ramach wartego 470 milionów złotych projektu, w większości sfinansowanego z budżetu województwa, a współfinansowanego ze środków unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013. Pojawienie się pierwszych ezt Elf (nazwa jest skrótowcem od ang. electric low floor – elektryczny niskopodłogowy), w znaczący sposób przyczyniło się do poprawy warunków podróżowania i zwiększenia zainteresowania podróżnych transportem kolejowym w regionie.

Obecnie Województwo Wielkopolskie jest właścicielem 74 pociągów wykorzystywanych w ruchu regionalnym. Niedługo do tej floty dołączą także kolejne pociągi Elf 2, które Wielkopolska zakupiła kilka tygodni temu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Węzeł Grunwaldzka na ukończeniu

Zintegrowany transport

Poznań. Węzeł Grunwaldzka na ukończeniu

Redakcja/inf. pras. 25 lipca 2023

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

Pesa naprawi wielkopolskie Elfy

Tabor i technika

Pesa naprawi wielkopolskie Elfy

Jakub Rösler 24 stycznia 2023

Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76

Tabor i technika

Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76

Jakub Rösler 11 stycznia 2023

Pierwsze wielkopolskie Elfy do naprawy. KW będą dzierżawić tabor?

Tabor i technika

KŚ unieważniły przetargi na przeglądy piętnastu ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Poznań. Węzeł Grunwaldzka na ukończeniu

Zintegrowany transport

Poznań. Węzeł Grunwaldzka na ukończeniu

Redakcja/inf. pras. 25 lipca 2023

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

Pesa naprawi wielkopolskie Elfy

Tabor i technika

Pesa naprawi wielkopolskie Elfy

Jakub Rösler 24 stycznia 2023

Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76

Tabor i technika

Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76

Jakub Rösler 11 stycznia 2023

Pierwsze wielkopolskie Elfy do naprawy. KW będą dzierżawić tabor?

Tabor i technika

KŚ unieważniły przetargi na przeglądy piętnastu ezetów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5