NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

14WE kontra EN57 Feniks w przetargu SKM Warszawa [oferty]

| Jakub Madrjas 07.02.2020 94

14WE kontra EN57 Feniks w przetargu SKM Warszawa [oferty]
Fot. FPS
Warszawska SKM powtórzyła przetarg na dzierżawę pociągów do wzmocnienia połączeń. Oferty złożyły Polski Tabor Szynowy i Industrial Division.
Tuż przed świętami Szybka Kolej Miejska w Warszawie ogłosiła przetarg na dzierżawę dwóch ezetów. To wypełnienie planów opisanych przez nas w październiku – wynajem pojazdów miałby w pierwszej kolejności pozwolić na wzmocnienie pociągów w najbardziej zatłoczonych porach, np. na linii S1 Pruszków – Otwock. W piątek nastąpiło otwarcie ofert, jednak jak potwierdziliśmy u przewoźnika, nie zgłosił się żaden chętny. 

Spełniające kryteria przetargu jednostki posiada Industrial Division. Według naszych informacji trafiły one jednak do Kolei Śląskich (jednostki przewiózł operator TKP Silesia). Rzeczniczka przewoźnika Magdalena Iwańska potwierdza uruchomienie aneksu na kolejne dwa składy do umowy dzierżawy z Industrial Division zawartej w grudniu. Łącznie cztery 14WE pojeżdżą u śląskiego przewoźnika co najmniej do połowy lutego. – Pojazdy 14WE są przez nas dzierżawione przede wszystkim z uwagi na zwiększone potoki podróżnych w okresie ferii – tłumaczy Iwańska. 

Śląski przewoźnik wciąż nie otrzymał od Pesy dwóch trzyczłonowych pociągów Elf 2. To pojazdy z zamówienia uzupełniającego – dostarczone zostały już pociągi zamówione w ramach zamówienia podstawowego z prawem opcji. Nie zostało natomiast dotychczas zrealizowane zamówienie uzupełniające, które dotyczy 2 pojazdów trzyczłonowych. Jak przekazał rzecznik Pesy Maciej Grześkowiak, zostaną one dostarczone do końca maja – pierwotny termin minął jesienią ubiegłego roku

Nie wiadomo jeszcze, czy SKM Warszawa powtórzy przetarg. Jak już pisaliśmy, pociągi pasażerskie na wynajem ma też spółka Polski Tabor Szynowy. Przewoźnik chciał wydzierżawić pojazdy na okres od 1 lutego 2020 do końca 2021 roku. Wtedy spodziewa się dostawy pierwszych pojazdów z nowego przetargu na 21 jednostek

Aktualizacja 22 stycznia: Przetarg powtórzony

Szybka Kolej Miejska po tygodniu powtórzyła przetarg na dzierżawę 2 (dwóch) szt. trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przystosowanych do pracy w trakcji wielokrotnej. Zamówienie ma być realizowane od 17 lutego do końca grudnia przyszłego roku, z możliwością przedłużenia do 31 grudnia 2022 r. w ramach prawa opcji. Przedłużenie dzierżawy nastąpi z 9-miesięcznym wyprzedzeniem, w przypadku pojawienia się zagrożeń w realizacji planowanych terminów dostawy nowych pojazdów – podaje przewoźnik. Prawdopodobnie w grze pozostaje jedynie Polski Tabor Szynowy z pojazdami EN57Feniks.

Aktualizacja 7 lutego: Dwie oferty

SKM Warszawa otworzyła oferty w ponowionym postępowaniu. Złożyły je: Industrial Division, z ceną 6,7 mln zł za okres podstawowy i 3,6 mln zł za prawo opcji oraz konsorcjum Polski Tabor Szynowy - FPS Cegielski, z ceną 8 mln zł za okres podstawowy i 4,3 mln zł za okres dodatkowy. Można zakładać, że zaoferowały one odpowiednio jednostki 14WE oraz EN57 Feniks.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5