NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE

| Jakub Madrjas 04.02.2020 107

Koleje Śląskie i SKM Warszawa powalczą o 14WE
Fot. Patryk Farana
Kończy się umowa dzierżawy czterech jednostek 14WE przez Koleje Śląskie. Przewoźnik ogłosił przetarg na pozyskanie ezetów na kolejny okres – do końca roku. Ma jednak konkurenta, bo trwa podobne postępowanie warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.
Koleje Śląskie ogłosiły przetarg na dzierżawę 4 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z utrzymaniem. Otwarcie ofert nastąpi 14 lutego, a okres wynajmu potrwa do końca roku. Jak potwierdza rzeczniczka spółki Magdalena Iwańska, kończy się bowiem aktualna umowa dzierżawy czterech ezetów (typu 14WE) od Industrial Division. – Przetarg, o który pan pyta, dotyczy czterech pojazdów, które uzupełniłyby nasz park taborowy – podała Iwańska.

Kryterium wyboru wykonawcy w nowym przetargu to cena (waga 70%), zapewnienie pojazdu zastępczego (waga 20%) oraz zapewnienie klimatyzowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych do realizacji zamówienia (10%). Faworyta przetargu należy upatrywać w Industrial Division, ale swoją ofertę mógłby przedstawić też np. Polski Tabor Szynowy (zmodernizowane ezety Feniks57).

Co ciekawe, śląski przewoźnik ma konkurencję w walce o złożenie oferty (jeśli można tak to ująć) przez poole taborowe. Trwa bowiem podobny przetarg warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej, czyli pierwszego właściciela 14WE. Obejmuje on dzierżawę mniejszej liczby, bo dwóch ezetów, za to na dłuższy okres – od 17 lutego do końca grudnia przyszłego roku, z możliwością przedłużenia o kolejny rok w ramach prawa opcji. Industrial Division ma na stanie cztery jednostki, nie będzie zatem w stanie zrealizować obu zamówień jednocześnie.

Pojazdy 14WE zostały zbudowane w latach 2005–2007 przez Newag. Powstały na szkielecie EN57, z tego pojazdu pochodzi też część podzespołów, w tym silniki trakcyjne. Powstało 8 jednostek dla SKM Warszawa i jeden tzw. Pociąg Papieski. Z ośmiu oryginalnych składów SKM wciąż jest w posiadaniu dwóch, cztery zostały sprzedane Industrial Division i przeszły modernizację, a ostatnie dwa, również po modernizacji, są własnością Kolei Śląskich. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5