NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Warszawska Szybka Kolej Miejska wynajmie 2 używane elektryczne zespoły trakcyjne

| Michał Szymajda 23.12.2019 5,8k

Warszawska Szybka Kolej Miejska wynajmie 2 używane elektryczne zespoły trakcyjne
Fot. SKM Warszawa
Szybka Kolej Miejska w Warszawie chce wydzierżawić dwa ezety, które można łączyć a parę. SKM potrzebuje ich do czasu dostawy nowych pojazdów.
Przedmiotem zamówienia SKM jest dzierżawa dwóch trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przystosowanych do pracy w trakcji wielokrotnej. Trójczłonowe pojazdy byłyby za krótkie dla wykorzystanie na sieci SKM, dlatego będą jeździć w podwójnym zestawieniu. Przewoźnik chce wydzierżawić pojazdy na okres od 1 lutego 2020 do końca 2021 roku. Wtedy spodziewa się już nowych pojazdów, na które przetarg niedawno unieważniono. Gdyby istniało jednak zagrożenie przesunięcia terminu dostaw, w opcji SKM zawarowała sobie możliwość przedłużenia kontraktu do końca 2022 roku.

Na razie oficjalnie wiemy jedynie tyle (w biuletynie informacji publicznej nie ma jeszcze kompletnej informacji przetargowej), że pojazdy muszą „spełniać warunki techniczne i wymagania zapewniające bezpieczeństwo ruchu, odpowiadać warunkom technicznym eksploatacji posiadać zezwolenie dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego”. Nie jest jednak tajemnicą, że SKM Warszawa interesuje się pojazdami 14WE, które jeździły już w SKM, a które obecnie są własnością poolu taborowego Industrial Division. O innych opcjach wynajmu piszemy tutaj. SKM czeka na oferty w przetargu do 8 stycznia 2020.

14WE, to najbardziej zaawansowana technicznie i wizualnie przebudowa najpopularniejszych na polskich torach starych jednostek EN57. Warszawska SKM była ich pierwszym użytkownikiem - od 2005 roku posiadała 8 sztuk tych pojazdów. 14WE zaczęły znikać z warszawskich torów z momentem dostawy nowocześniejszych pojazdów - 19WE, Elfów i Impulsów. Obecnie w rezerwie SKM znajdują się dwa ezt serii 14WE. Można je spotkać czasami na liniach S1 i S9.

O tym dlaczego nowe pojazdy szybko nie pojawią się w SKM Warszawa piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5