Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

110 tysięcy pasażerów pociągów RegioJet na linii Przemyśl - Praga

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
110 tysięcy pasażerów pociągów RegioJet na linii Przemyśl - Praga
Fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Już od prawie roku RegioJet jeździ na trasie Praga – Katowice – Kraków – Przemyśl. Zaczął kursowanie 1 marca 2022 roku, krótko po rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Trzy miesiące później RegioJet przekształcił kursy humanitarne w komercyjne, co umożliwiało mu zezwolenie zdobyte w UTK.

– Przez cały okres od 1 marca 2022 roku do dziś RegioJet przewiózł na tej linii ponad 110 tysięcy pasażerów – poinformowało biuro prasowe RJ.

– Pierwszy pociąg, który odpowiadał dwudziestu ciężarówkom pełnym pomocy humanitarnej, odjechał w niewiarygodnym czasie pięć dni od rozpoczęcia wojny. Pociągi kursowały prawie codziennie. W tamtym czasie była to największa pomoc humanitarna w Europie. Wkrótce, 12 czerwca 2022, zaczęliśmy jeździć do Lwowa i Kijowa, dzięki współpracy z Kolejami Ukraińskimi. Ta współpraca trwa do dziś. Pociąg do Lwowa jest szybszy i wygodniejszy niż autobus – powiedział Radim Jančura, właściciel przewoźnika.

– Połączenia kolejowe między Czechami a Ukrainą są dostępne codziennie. Pasażerowie szczególnie cenią sobie możliwość zakupu biletu do wagonów sypialnych, dzięki którym spokojniej dotrą do celu podróży. Planujemy rozwijać to połączenie i, w razie konieczności, zwiększać liczbę pociągów – dodał Jakub Svoboda, dyrektor wykonawczy RegioJet. Regiojet przy realizacji połączenia, a także przy innych projektach zatrudnił 50 obywateli i obywatelek Ukrainy.

– Ukraińscy pracownicy to ludzie, którzy od dawna mieszkają w Czechach, mają tam rodziców lub rodzinę, a języka czeskiego uczyli się sami lub w szkole. Druga grupa to ludzie, którzy przed wojną uciekli do Czech i nie mówią po czesku. Stworzyliśmy dla nich specjalny program edukacyjny, wciągający do zawodu stewarda lub stewardessy – mówi Jakub Svoboda.

Więcej na temat pociągów Przemyśl – Praga pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Damian Kelman 12 września 2025

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Biznes

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Prawo i polityka

Nowy Jedwabny Szlak zagrożony? PKP Cargo wyjaśnia sytuację na granicy

Damian Kelman 12 września 2025

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Biznes

LTG Cargo Ukraine będzie tylko wynajmować tabor

Roman Czubiński 20 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij