NUMER 06/2021
NUMER 06/2021
Temat numeru:
Utrzymanie i naprawa taboru
szukaj
Śledź nas:

Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160

| Jakub Madrjas 22.07.2021 10,3k

 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
przykładowe malowanie Regio160 wiz. Pesa
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
 Półpiętrusy i hybrydy w nowej ofercie Pesy Regio160
Nowa platforma Regio160 bydgoskiej Pesy eksploruje niestosowane dotąd przez producenta rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest częściowo lub w całości piętrowy zespół trakcyjny. Takim taborem interesują się zarówno Polscy, jak i zagraniczni przewoźnicy.
Pesa zaprezentowała nową strategię do 2025 roku z perspektywą na kolejne lata. Jednym z jej najważniejszych elementów będzie nowa rodzina pojazdów Regio160 – maksymalnie zestandaryzowana, oferująca możliwie szeroki zakres konfiguracji pociągu i rodzajów napędu.

Nowa konstrukcja skorupowa, wszystkie rodzaje napędu

Jak mówił prezes Pesy Krzysztof Zdziarski, najważniejszą nowością jest skorupowy typ konstrukcji, w której poszycie pełni funkcje nośne. Powoduje to, że pociąg jest znacznie lżejszy, ale wymusza jednocześnie zastosowanie nowych technologii spawania, których wdrożenie jest już przygotowywane. – Wymagania dotyczące montażu kolejnych podzespołów w pojazdach powodują, że są one coraz cięższe. Jednocześnie nie można zwiększać całkowitej masy pojazdu, bo to powoduje większe zużycie energii i infrastruktury. Dlatego chcemy wykonać krok do przodu – tłumaczy.

Jak tłumaczy prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys, Pesa dotąd koncentrowała się na maksymalnym dopasowaniu każdego zamówienia do klienta, co zwiększało pracochłonność realizacji zamówień. Nowe podejście ma pozwolić na dostawę szerokiej gamy produktów w ramach jednej platformy Regio160, przy zastosowaniu odpowiednich modułów. To ma ułatwić i usprawnić realizację kontraktów.

Dzięki modułowej konstrukcji, po raz pierwszy w Pesie, w ramach tej samej platformy pociągów pasażerskich produkowane mają być jednostki z różnymi rodzajami napędów. Początkowo będzie ecodiesel stage V (z możliwym przejściem na wodór – Pesa określa to „hydrogen ready”) oraz klasyczny elektryczny zespół trakcyjny. W kolejnym etapie Pesa zaproponuje hybrydowe jednostki elektryczno-bateryjne i wodorowe. W ramach platformy powstanie też szybki elektryczny zespół InterRegio 200.

Piętrusy i półpiętrusy

Co jest zupełną nowością, w ramach tej samej platformy Pesa chce zaoferować zarówno standardowe dla siebie rozwiązania zestawienia z wózkami wspólnymi Jacobsa, jak i z oddzielnie podpartymi członami (jak w nowym pociągu dla RegioJet) a nawet jednostki całkowicie lub częściowo piętrowe. Zespoły mieszane, parterowo-piętrowe zamawiali w ostatnim czasie przewoźnicy z Niemiec (RRX oraz LNVG).
– To rozwiązanie pozwala na łatwe wejście do pojazdu osobom niepełnosprawnym, rodzinom z dziećmi czy rowerzystom – dla nich przeznaczony jest człon jednopoziomowy. W członach piętrowych może natomiast zapewnić większą liczbę miejsc siedzących – tłumaczy członek zarządu Pesy Maciej Maciejewski.

O taką konstrukcję składu pytają coraz częściej nie tylko zagraniczni, ale i Polscy przewoźnicy, którzy chcą jak najlepiej spełnić oczekiwania pasażerów. Zamówienia takich pociągów nie wyklucza np. Polregio. – Obecnie Polregio prowadzi wstępne konsultacje rynkowe w zakresie zakupu taboru. Wagony piętrowe mogłyby znaleźć zastosowanie do transportu rowerów czy podczas organizacji dużych imprez oraz wszędzie tam, gdzie są duże potoki pasażerskie. Jesteśmy ciekawi wszystkich rozwiązań, jakie potencjalni dostawcy mają nam do zaoferowania – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45729)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45729)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2021
NUMER 06/2021
Ostatnie miesiące przyniosły spore zmiany na rynku napraw taboru kolejowego. PKP Cargo sfinalizowało zakup zakładów w Gniewczynie, PKP Intercity Remtrak przejęło ostatecznie zakład w Opolu, a nieco wcześniej zakończyło rozbudowę swoich głównych zakładów. Ostatnie lata przyniosły także budowę wielu zapleczy utrzymaniowych, przeważnie w ramach realizacji dużych kontraktów taborowych. Pomimo tego ciągle utrzymują się mniejsze podmioty oferujące usługi naprawcze oraz większe zakłady jak Olkol. W tym numerze staraliśmy się porozmawiać z możliwie największą liczbą firm działających na tym rynku, by pokazać, jakie są perspektywy jego rozwoju na najbliższe lata.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5