Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Nowe pojazdy Pesy będą "Hydrogen Ready"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Nowe pojazdy Pesy będą "Hydrogen Ready"
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.plZdjęcie ilustracyjne
Bydgoska firma opracowuje prototyp manewrowej lokomotywy na wodór. Prace są na tyle zaawansowane, że debiut pojazdu zaplanowano na bieżący rok – ujawnił podczas konferencji „Zielony Ład na polskiej kolei” prezes Pesy Krzysztof Zdziarski. Jak dodał, gotowe wodorowe zespoły trakcyjne mają znaleźć się w ofercie za 4 lata.

Prezes zapewnił, że bydgoski producent jest gotów sprostać wymogom przewoźników co do bezemisyjnego „taboru przyszłości”. – Czekamy na to zapotrzebowanie. Od dwóch lat pracujemy nad nową platformą pojazdów – w trakcie przygotowań zorganizowaliśmy, między innymi, cykl warsztatów UX "user expirience" analizujących preferencje użytkowników (zarówno pasażerów, jak i maszynistów i obsługi). Jednym z fundamentów nowej platformy pojazdów Pesa, oprócz bezpieczeństwa i wygody, będzie także niskoemisyjność – zapowiedział Zdziarski.

Pojazdy elektryczne Pesy będą w przyszłości przystosowane do montażu baterii i silników wodorowych w modułach dojazdowych. Tabor spalinowy będzie natomiast spełniał rygorystyczną normę czystości spalin Stage V. Najważniejsze wiadomości dotyczą jednak pojazdów wodorowych. – Nasza pierwsza manewrowa lokomotywa wodorowa zostanie zaprezentowana i uruchomiona już w tym roku. W przyszłym chcemy uzyskać dla niej certyfikację i homologację. Będzie to dla nas okazja do zebrania doświadczeń i przygotowanie przed opracowaniem pojazdów pasażerskich na wodór, które chcemy mieć w ofercie w roku 2025 – zadeklarował prezes. Ze względu na odwołanie targów Innotrans premierę lokomotywy wodorowej przesunięto na wrześniowe targi Trako.

Jak dodał, spółka zawiera dla tego zadania partnerstwa z firmami inżynieryjnymi nie tylko z Europy, ale również z Japonii czy Kanady. Pesa współpracuje w tym zakresie również z Grupą PKP i Orlenem. – Staramy się spełniać oczekiwania przewoźników, pasażerów i standardy ekologii – podkreślił Zdziarski.

– Pracujemy nad pojazdem wodorowym standardowym, wyposażonym według typowych dzisiejszych standardów. Będzie to pojazd, który można będzie przezbroić w ogniwo wodorowe, gdy paliwo to zacznie być bardziej dostępne – uzupełnił. Pesa nazywa taki sposób projektowania "Hydrogen Ready". Producent korzysta zresztą z rozwiązań od dostawców, którzy współpracowali z Alstomem - skracając w ten sposób ścieżkę rozwoju. Prezes przyznał jednak, że producent wciąż pozyskuje kolejnych partnerów, by doprowadzić przedsięwzięcie do końca. Potrzebna jest też stymulacja popytu. Trwają pracę nad rozwiązaniami ułatwiającymi stworzenie punktów tankowania. Z rozmów przedstawicieli Pesy z PKP wynika, że być może w niektórych miejscach (np. w Gdyni) miejsca takie mogłyby być wspólne dla pojazdów szynowych i autobusów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5