Partnerzy serwisu:
Biznes

MIR precyzuje: Restrukturyzacja PR na przełomie 2014 i 2015 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
25-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
MIR precyzuje: Restrukturyzacja PR na przełomie 2014 i 2015 r.
Ostateczne rekomendacje odnośnie kierunku restrukturyzacji Przewozów Regionalnych mają zostać przedstawione w październiku br. Restrukturyzacja będzie wdrażana w kolejnych miesiącach – poinformowało „RK” Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Niedawno Jan Maćkowiak, członek Zarządu Woj. Świętokrzyskiego mówił w rozmowie z „RK”, że efekty prac zespołu Ernst&Young (E&Y), który ma przedstawić warianty docelowego funkcjonowania PR, mają być gotowe na przełomie sierpnia i września. Wówczas miałyby zostać upublicznione opracowane warianty restrukturyzacji. Wiążące decyzje w sprawie przyszłości Przewozów Regionalnych miały natomiast, według słów Maćkowiaka, zapaść prawdopodobnie w październiku – jeszcze przed wyborami samorządowymi.

Nie zdążą przed wyborami?

MIR precyzuje, że wszystko to nastąpi nieco później. Z komunikatu, jaki otrzymaliśmy z resortu infrastruktury wynika, że wiążących decyzji w sprawie przyszłości PR raczej nie uda się jednak podjąć w tej kadencji samorządowej. A jeśli się uda, to „za pięć dwunasta”. – Obecny harmonogram prac zakłada, że stosowne rekomendacje zostaną przedstawione Zespołowi Sterującemu w październiku 2014 r. Po uzyskaniu akceptacji docelowa opcja restrukturyzacji zostanie wdrożona w kolejnych miesiącach. Ostateczna decyzja w kwestii docelowego modelu działalności zostanie podjęta przez Zespół Sterujący po analizie rekomendacji – czytamy w oświadczeniu MIR przesłanym do naszej redakcji.

Wybory samorządowe zaplanowane zostały na 16 listopada br. 30 listopada odbędą się drugie tury wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

Wspomniany w oświadczeniu Zespół Sterujący został powołany w maju br. W jego skład wchodzą przedstawiciele MIR, Agencji Rozwoju Przemysłu (APR ma nadzorować proces przeprowadzania restrukturyzacji spółki), kierownictwa PR, a także strony samorządowej (Jan Maćkowiak oraz Wojciech Jankowiak, wicemarszałek woj. wielkopolskiego). Zastąpił on „zespół pięciu marszałków”, zawiązany pod koniec 2013 r.

–  Rozmowy pomiędzy ministrem ds. transportu, marszałkami i stroną społeczną dotyczące sytuacji w Przewozach Regionalnych oraz działań niezbędnych do poprawy sytuacji w spółce prowadzone były od kilku lat. Pod koniec 2013 r. zdecydowano o konieczności wypracowania efektywnej koncepcji restrukturyzacji spółki. Strona samorządowa była reprezentowana przez pięcioosobowy zespół. W lutym 2014 r., po wypracowaniu wstępnej koncepcji wskazującej na możliwe kierunki działań, zaistniała potrzeba zaangażowania do procesu Agencji Rozwoju Przemysłu, która posiada doświadczenie w przeprowadzaniu procesów restrukturyzacyjnych dużych podmiotów gospodarczych. Zespół Sterujący nie jest ciałem konkurencyjnym wobec zespołu pięciu marszałków, ale jego kontynuacją. Powołanie każdego z zespołów jest konsekwencją ustaleń stron rządowej, samorządowej i społecznej – czytamy w oświadczeniu MIR.

Regionalizacja jednak nie taka pewna?

W wariantach restrukturyzacji przygotowanych przez E&Y mają zawrzeć się propozycje zarówno podziału PR na mniejsze, regionalne podmioty, jak i m.in. nacjonalizacji spółki. Zbigniew Klepacki, podsekretarz stanu w MIR, mówił w kwietniu br., że wariant regionalizacji jest najbardziej prawdopodobny. Teraz jednak, w oświadczeniu MIR, czytamy, iż nie jest to wcale pewne. – Obecnie wariant wskazywany przez ministra Klepackiego nie jest ani wykluczony, ani rekomendowany – napisano w oświadczeniu.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

Prawo i polityka

Związkowcy piszą do MIR-u: Zmiana statutu PKP Cargo sprzeczna z prawem

wu, Rynek Kolejowy 24 września 2015

MIR: pociągu z Katowic do Warszawy przez CMK i Kielce nie będzie

Pasażer

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

Biznes

Umowa wieloletnia zostawi wolną rękę PLK?

jm, Rynek Kolejowy 27 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5