Partnerzy serwisu:
Biznes

Dekada działalności Stadler Polska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
02-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stadler

Podziel się ze znajomymi:

2 czerwca 2017 roku Stadler Polska świętował 10 lat swojej działalności. Od momentu powstania firma dostarcza pojazdy szynowe, których wyróżnikiem są: jakość, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji. To również atrybuty sukcesu, dzięki którym zakład w Siedlcach stał się największym eksporterem pojazdów szynowych w Polsce.

W czerwcu 2006 roku Stadler otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT: 10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska. Rok później na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej rozpoczął działalność zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach. Jeszcze tego samego roku zakład opuściły pierwsze pociągi FLIRT, które dziesięć lat temu były jednymi z najnowocześniejszych pojazdów na polskich torach. W 2009 roku Stadler Polska z powodzeniem rozpoczął realizacje eksportowych kontraktów. Pierwsze pojazdy wyprodukowane w siedleckim zakładzie trafiły do przewoźników z Holandii, Austrii i Włoch. W 2011 roku podjęto decyzję o rozbudowie zakładu, dzięki czemu wzrosły jego moce produkcyjne i po raz pierwszy w historii liczba pracowników, już w 2012 roku przekroczyła pół tysiąca. Dwa lata później podjęto decyzję o kolejnych inwestycjach, których efektem był m.in. zakup od PKP dzierżawionej działki wraz z znajdującymi się na niej zabudowaniami.

Dużym sukcesem spółki na krajowym rynku okazały się zamówienia realizowane dla PKP Intercity oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wskaźnik niezawodności czterdziestu pojazdów FLIRT eksploatowanych przez tych przewoźników wyniósł na koniec 2016 roku 99 proc. Pociągi produkowane w siedleckim zakładzie należą do jednych z najbardziej niezawodnych pojazdów nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Do końca maja 2017 roku Stadler Polska wyprodukował łącznie 360 pociągów, które obsługują rynek polski, niemiecki, włoski, holenderski, węgierski, czeski oraz białoruski. W ciągu zaledwie dekady, siedlecki zakład stał się liderem eksportu w branży pojazdów szynowych w Polsce.

Systematyczna rozbudowa, zwiększanie mocy produkcyjnych oraz wzrost zatrudnienia sprawiły, że zakład stał się jednym z największych i najatrakcyjniejszych pracodawców w Siedlcach. Obecnie zatrudnia ponad 700 wykfalifikowanych pracowników, a obroty polskich firm dostarczających materiały i usługi dla Stadler Polska wzrosły od 2011 roku prawie siedmiokrotnie. Było to możliwe dzięki owocnej współpracy z lokalnymi partnerami, którymi są małe, średnie i większe polskie przedsiębiorstwa. Szacowana liczba pracowników zatrudnionych w polskich firmach współpracujących z zakładem wynosi ponad 32 000 osób.

– Jestem dumny i szczęśliwy widząc to, co w ciągu dziesięciu lat zbudowaliśmy w Siedlcach. Dzięki zaangażowaniu wielu osób, firm i przychylności lokalnych władz, staliśmy się ważną częścią krajowego sektora pojazdów szynowych. Tego sukcesu nie byłoby, gdyby nie zespół naszych pracowników, którzy budują tutaj pojazdy najwyższej jakości. Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy są częścią naszej kolejowej podróży. Liczę, że w kolejnych latach będziemy mogli dalej rozwijać się w oparciu o polskie kontrakty i kolejne zlecenia eksportowe – powiedział Christian Spichiger, wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową i Wschodnią w firmie Stadler.

– Od samego początku inwestowaliśmy w rozbudowę zakładu i zwiększanie jego mocy produkcyjnych. Mamy świetny zespół i wciąż stawiamy na jego rozwój. Chcemy osiągać coraz lepsze wyniki abyśmy mogli na polskich i europejskich torach wiedzieć jeszcze więcej pojazdów z napisem „wyprodukowano w Siedlcach – dodał Tomasz Prejs, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

W 2016 roku Stadler Polska nawiązał bliską współpracę z firmą Solaris Bus & Coach i wspólnie powołał spółkę joint venture Solaris Tram. Siedzibą nowej firmy jest Środa Wielkopolska. To właśnie tam będą produkowane i lakierowane pudła nowoczesnych tramwajów. Solaris Tram i Stadler Polska uczestniczą wspólnie w przetargach na polskim i europejskimi rynku jako konsorcjum. Oznacza to umocnienie pozycji rynkowej obu firm. Kooperacja została zainicjowana złożeniem wspólnych ofert w przetargach m.in. na dostawę tramwajów dla Krakowa i Warszawy.

Stadler Polska od 10 lat jest również partnerem lokalnej społeczności. Najnowsza inicjatywa realizowana wspólnie z miastem, Centrum Kształcenia Praktycznego oraz Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Stanisława Staszica w Siedlcach, to poprawa jakości kształcenia i rozwój unikalnych kompetencji. Od nowego roku szkolnego 2017/2018 Stadler Polska objął patronat nad klasą kształcącą przyszłych elektryków i mechatroników w branżowej szkole I stopnia. Najlepsi uczniowie otrzymają stypendia naukowe i po ukończeniu szkoły będą mogli liczyć na zatrudnienie w siedleckim zakładzie.

Z okazji jubileuszu spółka zorganizowała specjalny przejazd z Warszawy do Siedlec pojazdem FLIRT nr 1 należącym do Kolei Mazowieckich – pierwszym zbudowanym w siedleckim zakładzie pociągiem na polski rynek. W przejeździe wzięli udział klienci, partnerzy i goście firmy.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5