Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielkie pieniądze dla SKM Warszawa. Kupi prawie dwa razy więcej Elfów 2?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielkie pieniądze dla SKM Warszawa. Kupi prawie dwa razy więcej Elfów 2?
Rys. Pesa
Największy projekt w rozstrzygniętym w tym tygodniu konkursie CUPT zgłosiła warszawska SKM. Jest wart prawie pół miliarda złotych. Spółka uzyskała dofinansowanie w pełnej wnioskowanej wysokości, dzięki czemu zrealizuje opcję w najnowszym zamówieniu na tabor i zrefinansuje budowę bazy na warszawskich Szczęśliwicach.

Wczoraj opublikowaliśmy listę zwycięskich projektów w konkursie Centrum Unijnych Projektów Transportowych na rozwój transportu kolejowego poza siecią TEN-T (działanie 5.2). Są one warte łącznie trzy miliardy złotych. 

Te wyniki oznaczają, że Koleje Mazowieckie kupią co najmniej 55 Flirtów, Koleje Dolnośląskie nabędą 5 ezt i 6 szt do obsługi Kolei Aglomeracyjnej, a PKP SKM Trójmiasto - 10 najdłuższych w Polsce elektrycznych zespołów trakcyjnych.

SKM wykorzysta opcję na dodatkowy tabor


Największy pojedynczym projekt wśród laureatów zgłosiła jednak warszawska Szybka Kolej Miejska - o nazwie „Rozszerzenie potencjału przewozowego kolei metropolitalnej na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – Etap I”. Jest on wart aż 498,6 miliona złotych, a Unia Europejska dofinansuje go w pełnej wnioskowanej kwocie 202 666 071,87 złotych. Obejmuje on zwiększenie możliwości przewozowych oraz podniesienie zakresu i poziomu obsługi taboru wykonywanej przez SKM.

W październiku 2017 roku spółka ogłosiła przetarg na zakup 13 nowych pociągów z opcją zamówienia kolejnych 8, jeśli uzyska dofinansowanie z Funduszy Europejskich - co właśnie się udało. Spółka wykorzysta zatem opcję, i do SKM trafi 15 pojazdów pięcioczłonowych i 6 czteroczłonowych. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła Pesa Bydgoszcz. Teraz SKM czeka na ewentualne odwołania. Jeśli nie wpłyną - podpisze umowę.

Zamówienie obejmuje również dostawę symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie obsługi taboru na poziomie utrzymania od P1 do P4 przez okres piętnastu lat. Dzięki przyznaniu środków w ramach programu POiIŚ, nowy tabor wzmocni istniejące połączenia w godzinach szczytu. Będzie także wykorzystywany w ramach nowych połączeń, planowanych do uruchomienia po zakończeniu prac remontowych i modernizacyjnych w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego. – Pociągi będą klimatyzowane i w pełni dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz wyposażone m.in. w nowoczesny system informacji pasażerskiej, ładowarki USB i defibrylatory AED, pozwalające ratować życie – mówi Krystyna Pękała, prezes SKM.

Refinansowanie bazy na Szczęśliwicach

Szybka Kolej Miejska w ramach projektu uzyskała też środki pozwalające na pokrycie kosztów modernizacji zaplecza na warszawskich Szczęśliwicach. Zmodernizowaną bazę techniczno – postojową oddano do użytku w marcu 2017 roku. Pozwala ona obsłużyć docelowo 50 pojazdów i sprawnie realizować zadania przewozowe. Najważniejszym elementem prac był remont 400-metrowej hali przeglądowo – naprawczej, w 60 proc. zmodernizowanej, a w pozostałej części – wyremontowanej.

Wybudowano również myjnię dla pociągów, wyposażoną w zamknięty system obiegu wody, umożliwiającej mycie taboru przy temperaturze dochodzącej do minus 25°C, a także budynek socjalno – biurowy. Koszt wykonanych robót zamknął się kwotą blisko 45 mln zł netto. Film z realizacji inwestycji można zobaczyć tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne

Infrastruktura

CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne

Jakub Madrjas 03 lipca 2023

CUPT: Miliony euro do wzięcia na nowy tabor

Biznes

CUPT: Miliony euro do wzięcia na nowy tabor

Roman Czubiński 27 maja 2022

Będą ciche wagony. Pieniądze na konkurs CUPT z… różnic kursowych

Tabor i technika

CUPT: Środki UE przeznaczone na kolej nie zostaną utracone

Prawo i polityka

CUPT: Do 2019 roku zatwierdzono 38 mld zł na POIiŚ

Infrastruktura

CUPT: Do 2019 roku zatwierdzono 38 mld zł na POIiŚ

Magdalena Romanowska 20 stycznia 2020

CUPT: Zakontraktowano już 92 proc. środków na kolej

Biznes

Zobacz również:

CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne

Infrastruktura

CUPT: 784 mln złotych na projekty intermodalne

Jakub Madrjas 03 lipca 2023

CUPT: Miliony euro do wzięcia na nowy tabor

Biznes

CUPT: Miliony euro do wzięcia na nowy tabor

Roman Czubiński 27 maja 2022

Będą ciche wagony. Pieniądze na konkurs CUPT z… różnic kursowych

Tabor i technika

CUPT: Środki UE przeznaczone na kolej nie zostaną utracone

Prawo i polityka

CUPT: Do 2019 roku zatwierdzono 38 mld zł na POIiŚ

Infrastruktura

CUPT: Do 2019 roku zatwierdzono 38 mld zł na POIiŚ

Magdalena Romanowska 20 stycznia 2020

CUPT: Zakontraktowano już 92 proc. środków na kolej

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5