NUMER 04/2018
NUMER 04/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Czy grozi nam pustka za nastawnikiem?
szukaj
Śledź nas:

Pesa wygrywa w przetargu SKM Warszawa. Mamy wizualizację

| Przemysław Farsewicz 02.02.2018 438

Pesa wygrywa w przetargu SKM Warszawa. Mamy wizualizację
Rys. Pesa
Pesa wygrywa w przetargu SKM Warszawa. Mamy wizualizację
Pesa wygrywa w przetargu SKM Warszawa. Mamy wizualizację
SKM Warszawa rozstrzygnęła przetarg na 8 pięcioczłonowych i 5 czteroczłonowych ezt. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz.
Zamówienie SKM Warszawa zakłada dostawę fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – ośmiu pięcioczłonowych i pięciu czteroczłonowych. Przedmiotem zamówienia jest też dostawa symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie usług obsługi na poziomie utrzymania P1-P4 dla każdego pojazdu przez okres aż piętnastu lat.

Spółka przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w ciągu czterech lat od podpisania zamówienia. W tym wypadku oznacza to dostawę dodatkowych siedmiu pojazdów pięcioczłonowych i jednego czteroczłonowego. Również w tym wypadku obowiązuje konieczność obsługi pojazdów na poziomie P1-P4 przez okres piętnastu lat.

SKM Warszawa zamawia pociągi z wózkami pomiędzy członami, czyli tzw. wózkami Jacobsa. Mimo, że pociągi będą kursowały głównie po aglomeracji warszawskiej, mają być przygotowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Ezt mają być też jednoprzestrzenne. W środku, z wyjątkiem miejsc na końcu i początku ezt, nie może być schodów, a jedynie delikatne pochyłości. Podobnie jak obecnie już jeżdżące, będą miały bogaty system informacji pasażerskiej. Pojawią się nowe automaty biletowe i system zliczania pasażerów. Mniejsze pojazdy 4-członowe zabiorą na pokład łącznie 670 osób. Większe – pięcioczłonowe zabiorą ich aż 825. Elektryczne pociągi mają mieć zamontowany ETCS poziomu 2. Więcej o specyfikacji technicznej pociągów piszemy tutaj

O zamówienie walczyło tylko dwóch – polskich – producentów, czyli Pesa i Newag. Najkorzystniejsza oferta została wybrana na mocy kryterium ceny dostawy pojazdów i utrzymania (78 punktów), okresu gwarancji (w granicach 48-96 miesięcy; 15 punktów), czasu dostarczenia pierwszych trzech pojazdów czteroczłonowych (maksymalny czas – 18 miesięcy; 4 punkty) oraz masy służbowej podzielonej przez długość przedziału pasażerskiego pojazdu (5 punktów). Oferta Pesy okazała się minimalnie tańsza, lecz Newag zaproponował szybszy czas dostarczenia pierwszych pojazdów. To sprawiło, że punktacja była na zbliżonym poziomie. Ostatecznie jednak za najkorzystniejszą ofertę uznano tę od Pesy (98,67 do 96,91 pkt.).



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (3614)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (3614)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS