NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Koleje Mazowieckie: Dzięki decyzji CUPT kupimy 55 Flirtów

| Jakub Madrjas 06.02.2018 184

Koleje Mazowieckie: Dzięki decyzji CUPT kupimy 55 Flirtów
Rys. Stadler
- Cieszę się niezmiernie z tej decyzji. Właśnie na takie rozstrzygnięcie czekaliśmy. Ponieważ mamy zapewnione finansowanie, będziemy mogli podpisać umowę realizacyjną z firmą Stadler – skomentował wyniki konkursu CUPT Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych zakończyło konkurs, w którym oceniało wnioski o dofinansowanie projektów transportowych. Przyznano aż 1,2 mld złotych dofinansowania, dzięki czemu województwa i przewoźnicy regionalni kupią tabor wart ponad trzy miliardy złotych. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Wśród projektów, które spełniły kryteria oceny i uzyskały wymaganą liczbę punktów, są cztery projekty spółki Koleje Mazowieckie. W połowie stycznia przewoźnik podpisał umowę ramową z firmą Stadler na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. By produkcja nowych pojazdów mogła się rozpocząć, Koleje Mazowieckie musiały uzyskać unijne dofinansowanie i podpisać pierwszą z sześciu zaplanowanych umów na realizację zadania.

Wygrany konkurs

Na realizację tej historycznej inwestycji spółka aplikowała o środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Spółka o środki UE ubiegała się w ramach konkursu zorganizowanego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych.  Na liście projektów wybranych do dofinansowania znalazły się następujące projekty spółki KM: „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych II” POIS.05.02.00-00-0015/17, „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I” POIS. POIS.05.02.00-00-0014/17, „Zakup 16 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych ” POIS. POIS.05.02.00-00-0012/17 oraz „Zakup 15 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych ” POIS. POIS.05.02.00-00-0013/17

Dofinansowanie UE dla powyższych projektów przyznane zostało na poziomie 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych projektu, co daje łączną kwotę dofinansowania w wysokości 580,25 mln zł. Ostatecznie alokacja przyznana na konkurs została zwiększona z 1 030,00 mln zł do 1 226,3 mln zł, zatem spółka KM pozyskała blisko 50 proc. całej alokacji przeznaczonej na konkurs w ramach działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T.

Mogą podpisać umowę na dostawy

- Cieszę się niezmiernie z tej decyzji. Właśnie na takie rozstrzygnięcie czekaliśmy. Co prawda, wszyscy liczyliśmy, że nasze projekty zyskają uznanie i dostaną dofinansowanie, ale nie mieliśmy jeszcze potwierdzonych informacji. Dziś, kiedy lista projektów została już zatwierdzona przez Instytucję Zarządzającą, a tym samym mamy zapewnione finansowanie, będziemy mogli podpisać umowę realizacyjną z firmą Stadler – mówił po ogłoszeniu listy projektów Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

W latach 2019 – 2022 Koleje Mazowieckie zakupią co najmniej 55 sztuk pięcioczłonowych ezt. Nowe pojazdy będą obsługiwały połączenia w tzw. Warszawskim Obszarze Funkcjonalnym, tj. Warszawa – Tłuszcz (16 ezt), Góra Kalwaria - Czachówek - Warszawa – Modlin (15 ezt), Sochaczew - Warszawa – Celestynów (12 ezt II), Skierniewice - Warszawa - Mińsk Mazowiecki (12 ezt I). Więcej na ten temat pisaliśmy w tym miejscu.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (592)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (592)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS