Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK podsumowuje CEF-owe inwestycje w Małopolsce

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK podsumowuje CEF-owe inwestycje w Małopolsce
fot. PKP PLK
Jak informuje zarządca infrastruktury, łączna wartość projektów CEF, realizowanych przez PLK i dotyczących krakowskiego węzła kolejowego to 651 mln euro. Z tego ok. 80 proc. stanowi dofinansowanie ze środków CEF.

Dla Krakowa i regionu

Dzięki modernizacji trasy Kraków Główny Towarowy – Rudzice (Podłęże) istotnie poprawi się system komunikacji. Zapewni to m.in. przekierowanie ruchu lokalnego na nowo wybudowaną, dodatkową parę torów na odcinku Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów. Efektem będą bardzo dobre podróże koleją w Krakowie, aglomeracji, regionie i kraju. Pasażerowie będą korzystać z lepiej wyposażonych, komfortowych stacji i przystanków – w tym zupełnie nowych: Kraków Grzegórzki oraz Kraków Złocień. Nowe węzły przesiadkowe połączą kolej z innymi środkami transportu publicznego.

Liczne nowe przystanki i zmodernizowane stacje Kraków Mydlniki, Kraków Główny, Kraków Płaszów i Kraków Bieżanów zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych. Dwa nowe i cztery przebudowane przystanki oraz nowe mosty i tory sprawią, że przejazdy przez miasto oraz podróże międzyregionalne staną się wygodniejsze. Możliwe będzie uruchomienie większej liczby kolejowych połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych.

Sprawniejsze przejazdy pociągów zapewni m.in. 50 km nowych torów i 200 rozjazdów. Na trasie będą 22 nowe obiekty, a 34 zostaną zmodernizowane. Nad bezpieczeństwem i dobrą organizacją ruchu czuwać będą dwa nowoczesne komputerowe lokalne centra sterowania. Zmodernizowany odcinek Kraków Główny Towarowy – Rudzice stanowi element kluczowego dla południowej Polski fragmentu linii E30: Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Medyka. Także modernizowany w ramach CEF fragment linii nr 95 na odcinku Rudzice – Kościelniki będzie stanowił w przyszłości bardzo dobrą alternatywę dla ruchu towarowego (trasa objazdowa), dając także możliwości dla rozwoju kolei aglomeracyjnej.

Całkowita wartość projektu: 240,8 mln euro. Wartość dofinansowania z UE: 194,9 mln euro. Czas realizacji: 2016-2021.

Z Krakowa w Polskę

Komunikację w Małopolsce i na sieci kolejowej usprawnią także prace na linii E30 Zabrze - Katowice – Kraków. Dofinansowany ze środków CEF jest etap IIb, czyli usunięcie wąskiego gardła linii kolejowej E30 Kraków – Jaworzno Szczakowa. Projekt obejmuje odcinki: Jaworzno Szczakowa – Trzebinia, Trzebinia – Krzeszowice, Krzeszowice – Kraków Mydlniki, Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy i ma istotne znaczenie dla ruchu pasażerskiego towarowego.

Zmodernizowanych będzie ponad 52 km linii. Będą mogły tu jeździć cięższe pociągi, a nowoczesne lokalne centra sterowania w Jaworznie Szczakowej, Trzebini oraz na stacji Kraków-Mydlniki zapewnią sprawne prowadzenie ruchu. Łącznie będzie 9 przebudowanych i 19 nowo wybudowanych peronów z małą architekturą, dostosowanych do obsługi osób z ograniczoną mobilnością.

Całkowita wartość projektu: 410,2 mln euro. Wartość dofinansowania z UE: 324,3 mln euro. Czas realizacji: 2016-2020
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

Infrastruktura

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 09 października 2024

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Infrastruktura

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Roman Czubiński 08 kwietnia 2024

Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

Infrastruktura

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 09 października 2024

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Infrastruktura

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Roman Czubiński 08 kwietnia 2024

Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij