Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
04-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Pięć wniosków do CEF2. Wyniki w czerwcu
fot. PKP PLK
Białystok – Osowiec, Skierniewice – Pilawa i Szczecin – granica państwa – to odcinki, których modernizacji dotyczą wnioski PKP PLK do kolejnej edycji konkursu na dofinansowanie z instrumentu CEF2. Zarządca infrastruktury ubiega się też o wsparcie prac projektowych dla linii Tczew – Gdynia i Katowice Piotrowice – Tychy.

Dla wszystkich inwestycji PKP PLK wnioskuje o dofinansowanie w wysokości 85%. Konkurs ma zostać rozstrzygnięty w czerwcu. Łączna wartość netto wszystkich zgłoszonych inwestycji to 1,89 mld zł.

Pierwszy z wniosków złożonych przez zarządcę infrastruktury do trzeciej edycji CEF2 to kontynuacja modernizacji Rail Baltica. Prace na ok. 60-kilometrowym odcinku Białystok – Osowiec (linia 38) mają objąć przebudowę stacji oraz przystanków, budowę i przebudowę obiektów inżynieryjnych, a także budowę skrzyżowań dwupoziomowych. Całkowita wartość netto wynosi trochę ponad miliard euro. Inwestycja ma rozpocząć się w sierpniu bieżącego roku, a zakończyć – w grudniu 2028 r.

Z instrumentu CEF mają być także dofinansowane prace na linii 12 między Skierniewicami a Pilawą. Zakres będzie podobny do opisanej wyżej inwestycji na Rail Baltica. Modernizacja 86 km linii dwutorowej ma kosztować netto 475 mln euro. Planowany czas trwania inwestycji to trzy lata (styczeń 2025 – grudzień 2028 r.).

Krótki, 27-kilometrowy odcinek Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce – granica państwa (linie 408 i 409) ma usprawnić komunikację z Niemcami, a także ruch pociągów w obrębie węzła szczecińskiego. Cała infrastruktura ma zostać zmodernizowana, a 13 km linii – zelektryfikowane. Wartość tych prac to niespełna 363 mln euro netto. PKP PLK przewiduje rozpoczęcie prac we wrześniu br. i zakończenie w grudniu 2028 r.

Na odcinku Tczew – Gdynia (linie: 9 i 202) PKP PLK chce zwiększyć przepustowość. Przyszłe roboty budowlane będą obejmować modernizację ponad 90 km istniejących i budowy ponad 50 km nowych linii kolejowych między Tczewem a Gdańskiem. Na odcinku Gdańsk – Gdynia przewidziano wzmocnienie zasilania trakcyjnego. Z CEF w obecnej perspektywie dofinansowane mają być jednak tylko prace projektowe, warte prawie 41 mln euro netto. Projektowanie ma potrwać od listopada 2024 do września 2027 r.

Drugie zadanie ograniczające się do dokumentacji projektowej dotyczy odcinka Katowice Piotrowice – Tychy linii 137 (magistrala E 65). Przewidywany koszt netto nieznacznie przekracza 9 mln euro. Planowanie – według wstępnego harmonogramu – ma potrwać od października 2024 do marca 2027 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?

Prawo i polityka

Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?

Roman Czubiński 25 marca 2024

CUPT zwiększy dofinansowanie do nowego taboru

Prawo i polityka

CUPT zwiększy dofinansowanie do nowego taboru

Roman Czubiński 13 marca 2024

Zobacz również:

Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?

Infrastruktura

Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?

Jakub Madrjas 29 stycznia 2024

790 mln euro z UE na wojskowe inwestycje na sieci TEN-T

Infrastruktura

PKP PLK unieważnia przetarg na przebudowę trasy Zabrzeg – Zebrzydowice

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?

Prawo i polityka

Leasing taboru: Jak zachęcić przewoźników?

Roman Czubiński 25 marca 2024

CUPT zwiększy dofinansowanie do nowego taboru

Prawo i polityka

CUPT zwiększy dofinansowanie do nowego taboru

Roman Czubiński 13 marca 2024

Zobacz również:

Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?

Infrastruktura

Projekt towarowej obwodnicy Poznania w korekcie. Co dalej?

Jakub Madrjas 29 stycznia 2024

790 mln euro z UE na wojskowe inwestycje na sieci TEN-T

Infrastruktura

PKP PLK unieważnia przetarg na przebudowę trasy Zabrzeg – Zebrzydowice

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5