szukaj
Śledź nas:

Kolejny etap prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice [zdjęcia]

| inf. prasowa PKP PLK 29.08.2017 33

Kolejny etap prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Kolejny etap prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice [zdjęcia]
Kolejny etap prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice [zdjęcia]
Korekta rozkładu jazdy od 3 września zapewni kursowanie pociągów oraz rozpoczęcie kolejnej fazy prac na linii kolejowej Kraków Główny Towarowy – Rudzice. Zmiany uwzględniają optymalną organizację komunikacji dla kierowców i podróżnych. Przebudowane wiadukty to sprawniejsze podróże koleją i lepsza organizacja ruchu drogowego. Projekt wart miliard złotych zapewni także nowe przystanki Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień i zwiększy możliwości kolei w stolicy Małopolski.
Ruszają prace przy wiaduktach i na torach

Od 2 września prace na projekcie wchodzą w kolejną fazę. Rozpoczynają się roboty związane z przebudową wiaduktów kolejowych i modernizacja torów. Obecnie wykonawca prowadzi prace związane z budową estakady między ul. Miodową a Kopernika. Trwają rozbiórki nasypu, torów i sieci trakcyjnej. Budowany jest wiadukt przy ul. Grzegórzeckiej. Rozpoczęły się prace, związane z budową nastawni na stacji w Krakowie Płaszowie i Bieżanowie.

W obszarze kolejowym wykonawca będzie nadal demontował tory i konstrukcje sieci trakcyjnej na kolejnych odcinkach linii kolejowej. Przebudowywana będzie infrastruktura, obejmująca sieci kanalizacyjne i teletechniczne. Uzgodniona organizacja ruchu drogowego w obszarze wiaduktów pozwoli na demontaż konstrukcji wiaduktów i budowę nowych obiektów.

Wiadukty zapewnią lepszy ruch drogowy dla kierowców i pieszych. Szczególnie zmieni się obiekt na ul. Łokietka w miejsce jednego pasa ruchu będą dwa oraz chodniki. Na ul Miodowej nowy obiekt pozwoli na oddzielenie ruchu pieszego i samochodowego.

Z dwudziestu ulic, będących w obszarze przebudowy linii kolejowej, istotne zamknięcia obejmą dwie z nich. Aby ograniczyć zakres zmian zostanie utrzymany ruch pieszych na ul. Kamiennej, Łokietka i Miodowej. Samochody cały czas będą mogły przejeżdżać na ul Prądnickiej i Grzegórzeckiej.

Przy ogromnym przedsięwzięciu kolejowym i drogowym inwestor, wykonawca i władze miasta ściśle współpracują ze sobą, by modernizacja przebiegła sprawnie i dynamicznie. Duży nacisk kładziony jest na ograniczenie zmian dla kierowców i pieszych. Wspólnie z ZIKiT ustalana jest optymalna organizacja ruchu.

Kolej zmienia się w Krakowie

Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” tworzy nowe możliwości w ruchu kolejowym i dobrą ofertę dla pasażerów. Powstaną dwa nowe przystanki: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, a osiem stacji i przystanków zostanie przebudowanych. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Wprowadzone zostanie czytelne oznakowanie oraz wizualny i głosowy system dynamicznej informacji pasażerskiej. Będzie 200 nowych rozjazdów, 50 km zmodernizowanych torów i sieci trakcyjnej.

Dzięki budowie dodatkowych torów na odcinkach Kraków Główny – Kraków Płaszów oraz Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów możliwe będzie uruchomienie większej liczby połączeń. Dwa nowe Lokalne Centra Sterowania zapewnią bezpieczny i sprawny ruch pociągów. Na Wiśle powstaną dwa mosty a most nad rzeką Serafą i ul. Złocieniową zostanie całkowicie przebudowany. Usprawnienie ruchu drogowego oraz otwarcie przestrzeni w centrum miasta od ul. Kopernika do ul. Miodowej zapewni nowa, 850-metrowa estakada.

Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” jest jedną z inwestycji, prowadzonych aktualnie w Małopolsce przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Łączna wartość prowadzonych modernizacji wynosi ponad 4 mld zł. Projekty współfinansowane są ze środków Unii Europejskiej.

Zmiany w organizacji ruchu w obrębie obiektów:


od 02.09.2017 r.
  • ul. Wrocławska – wyłączenie jednego pasa ruchu z przeznaczeniem pod ruch pieszych (ruch 2 + 1 + ruch pieszy),
  • przejście podziemne do peronów Łobzów – całkowite wyłączenie z ruchu pieszych,
  • przejście dla pieszych w ciągu ul. Racławickiej – całkowite wyłącznie z ruchu pieszych,
  • ul. Prądnicka – zamknięcie połówkowe z utrzymaniem ruchu 1 + 1 na czas prac rozbiórkowych, zwężenie do jednego pasa ruchu na czas prac budowlanych,
  • ul. Kamienna – całkowite wyłączenie z ruchu pojazdów z utrzymaniem ruchu pieszych,

od 16.09.2017 r.
  • ul. Łokietka – całkowite wyłączenie z ruchu pojazdów z utrzymaniem ruchu pieszych,

od 30.09.2017 r.
  • ul. Kopernika – wyłączenie z ruchu pojazdów za wyjątkiem pojazdów uprzywilejowanych, utrzymanie ruchu pieszego i rowerowego,
  • ul. Grzegórzecka – zamknięcie połówkowe z utrzymaniem ruchu 1 + 1, utrzymany ruch tramwajowy,
  • ul. Miodowa – wyłączenie z ruchu pojazdów, utrzymanie ruchu pieszego.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (688)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kraków (688)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS