Małopolskie: Umowy na ponad miliard złotych na modernizacje podpisane - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Małopolskie: Umowy na ponad miliard złotych na modernizacje podpisane

| inf. prasowa, oprac jm. 02.10.2017 72

Małopolskie: Umowy na ponad miliard złotych na modernizacje podpisane
Fot. MIB
Konsorcjum Torpolu i Budimeksu podpisało umowę z PKP PLK na modernizację ostatniego odcinka linii E30 Kraków – Katowice. Z kolei odcinek linii 93 zmodernizuje ZUE.
Torpol i Budimex na E30

Konsorcjum Torpolu (lider) i Budimeksu (udział spółek po 50%) podpisało umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację odcinka Trzebinia – Krzeszowice. To ostatni odcinek trasy Katowice – Kraków, na którym ruszą prace modernizacyjne, Zamówienie o wartości 596,72 mln zł netto obejmuje modernizację szlaku oraz dwóch stacji kolejowych Trzebinia i Krzeszowice w zakresie układu torowego, sieci trakcyjnej, nawierzchni torowej z poprawą geometrii toru, urządzeń telekomunikacyjnych i urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym. Łącznie przebudową objęty jest odcinek ok. 17 km dwutorowej linii kolejowej nr 133 na km 29,110 – 46,700.

W ramach inwestycji przebudowane zostanie 60 km toru, 110 rozjazdów, 10 peronów oraz 46 obiektów inżynieryjnych, w tym przebudowa istniejących obiektów inżynierskich, budowa obiektów kubaturowych utrzymania ruchu, perony, mała architektura oraz obiekty ochrony środowiska. Realizacja całości projektu potrwa 27 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

Trasa Katowice – Kraków leży na międzynarodowym korytarzu E30, biegnącym od Niemiec przez Polskę po Ukrainę. Dzięki inwestycjom, które mają być współfinansowane z unijnego programu Łącząc Europę, pociągi osobowe będą mogły w przyszłości poruszać się tą trasą z prędkością 160 km/h, a składy towarowe 120 km/h.

ZUE na lini 93

Również dzisiaj firma ZUE podpisała ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano–montażowych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Trzebinia – Oświęcim. Wartość umowy wynosi 303,1 mln zł netto (372,8 mln zł brutto). Termin realizacji zadania to 44 miesiące od dnia rozpoczęcia prac.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizacja robót budowlano–montażowych na odcinku Trzebinia – Oświęcim, które obejmuje m.in. wykonanie robót branży konstrukcyjnej, inżynieryjnej, budowlanej, torowej, elektrycznej, teletechnicznej i geologicznej. Prace te mają na celu sprawniejszy przewóz pasażerów i towarów, wyższy poziom bezpieczeństwa oraz lepszą obsługę podróżnych na stacjach i przystankach linii nr 93. Umowa na kolejny odcinek trasy, tj. na Oświęcim – Czechowice-Dziedzice podpisana zostanie po rozstrzygnięciu przetargu, szacowanego na 219 mln zł (netto) – w drugiej połowie 2018 r. Prace budowlane na odcinku Oświęcim – Czechowice-Dziedzice, planowane są w latach 2019–2021.

Prace obejmą kompleksową wymianę 20 km torów między Trzebinią a Oświęcimiem. Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością rozkładową do 120 km/h. Natomiast przebudowa i remont obiektów inżynieryjnych, w tym 21 wiaduktów w Trzebini, Chrzanowie, Chełmku i Oświęcimiu, umożliwi płynną jazdę pociągów oraz dodatkowo zwiększy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i samochodowego. Linia kolejowa nr 93 powstała w drugiej połowie XIX wieku. Obecnie wykorzystywana jest m.in. do transportu węgla ze Śląska na południe Europy. Jest trasą międzynarodową, łączącą stację Trzebinia ze stacją Zebrzydowice, przebiegającą przez województwo małopolskie i śląskie. Inwestycja ułatwi podróże w regionie oraz transport towarów na kolejowej trasie z Małopolski na Śląsk. Na stacjach i przystankach Chrzanów, Chełmek, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski będą także nowe, lepiej wyposażone perony, zapewniające łatwiejszy dostęp do pociągów, również osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się. 

– Bardzo cieszymy się z podpisania kolejnej, znaczącej umowy z PKP PLK  na realizację projektu z zakresu infrastruktury kolejowej, w której pozycja Grupy ZUE jest bardzo silna. Po jej podpisaniu wartość naszego portfela zamówień wynosi ok. 1,8 mld zł. Czekamy na podpisanie kolejnych umów w przetargach, w których złożyliśmy najkorzystniejsze oferty. Po pozytywnym sfinalizowaniu wszystkich z nich nasz portfel zamówień będzie opiewał na ponad 2,2 mld zł. Stabilna sytuacja płynnościowa, wysoki poziom dostępnych linii gwarancyjnych oraz posiadane zasoby kadrowe i sprzętowe pozwalają nam na realizację znacznej ilości kontraktów opiewających na wysokie kwoty oraz szeroką akwizycję nowych zleceń. Naszym celem jest jak najpełniejsze wykorzystanie dobrych rynkowych perspektyw, w tym unijnej perspektywy na lata 2014-2020 – powiedział Wiesław Nowak, prezes ZUE.

Adamczyk: Spójna sieć dzięki realizacji KPK

– Modernizacje tras kolejowych stwarzają nowe, lepsze możliwości podróży w aglomeracjach oraz między regionami i miastami. Dzięki realizowanym projektom Krajowego Programu Kolejowego powstaje spójna sieć kolejowa, zyskują pasażerowie pociągów, mieszkańcy, tworzą się także lepsze możliwości dla przewozów towarów – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, obecny podczas podpisania umów.
  
– Wartość umów podpisanych w bieżącym roku przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. świadczy o dużym zaangażowaniu w realizację Krajowego Programu Kolejowego. Takie działania umożliwiają szybkie unowocześnianie kolei i wzrost jej atrakcyjności dla pasażerów przewozów dalekobieżnych i aglomeracyjnych – dodał Andrzej Adamczyk.

– Ważnym celem inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych jest poprawa warunków dla transportu towarów. To m.in. projekty na Śląsku i w Małopolsce, a wśród nich zapewnienie sprawnych przewozów z Trzebini do Zebrzydowic. Na trasie Trzebinia – Czechowice- Dziedzice zaplanowaliśmy prace o wartości ponad pół miliarda zł. Dziś podpisaliśmy już umowę za 303 mln zł na odcinek Trzebinia – Oświęcim – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. 



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS