Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Luxtorpeda wróci na tory

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Luxtorpeda wróci na tory
Fot. Narodowe Archiwum Cyfrowe
Jak się okazuje, zapowiedź nowego rządowego programu należało traktować jak najbardziej dosłownie. PKP Intercity ogłosiło przetarg na odtworzenie oryginalnych wagonów silnikowych SAx, znanych w okresie międzywojennym jako „Luxtorpedy”. Tekst oczywiście jest żartem primaaprilisowym!

Przemysł kolejowy ma stać się jedną z polskich „inteligentnych specjalizacji” w ramach tzw. Planu Morawieckiego, który zakłada reindustrializację kraju. Kolejową wersję programu nazwano „Luxtorpeda 2.0”. – 
Jak podejrzewamy, chodziło o nadanie programowi głośnej marki, nawiązującej do okresu II Rzeczpospolitej – mówił "RK" anonimowo jeden z branżowych ekspertów. Jednak okazuje się, że nazwę trzeba było traktować jak najbardziej dosłownie.

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, PKP Intercity ogłosiło przetarg na odbudowę sześciu wagonów silnikowych SAx90080 – SAx90085. Udało nam się potwierdzić, że udziałem w przetargu zainteresowani są wszyscy polscy producenci taboru. Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (50 proc.) i poziomu wykorzystania części polskiej produkcji (50 proc.).

Zastąpią w krzakach „Edyty”

Trzy z odtworzonych pojazdów mają wozić pasażerów jako tabor zastępczy na trasach niezelektryfikowanych, na których co jakiś następują awarie lokomotyw z bliżej nieokreślonych przyczyn.

Przewoźnik ma też bardzo konkretne plany względem pozostałych trzech wagonów motorowych. Zastąpią one nowoczesne jednostki ED74, od dłuższego czasu oddelegowane na tory postojowe PKP Intercity w Krakowie Bieżanowie. Dzięki temu manewrowi, popularne „Edyty” będą mogły w końcu wrócić na trasy, a na torach w Bieżanowie będzie można podziwiać efektowny, odnowiony tabor.

Przejdą modernizację

Przypadkowe nie jest także umieszczenie w nazwie programu numeru „2.0”. Żeby zaoszczędzić czas, pociągi zaraz po odbudowie przejdą kosztowną modernizację. Oryginalna Luxtorpeda zabierała na pokład maksymalnie 74 osoby i miała wyłącznie pierwszą klasę. PKP Intercity planuje, że po modernizacji pojemność zwiększy się do 150 osób.

W Luxtorpedach zaplanowano również budowę przedziału klasy biznes, który dzięki odpowiednim naklejkom zostanie przerobiony na przedział dla rodziców z dziećmi. Ponieważ Luxtorpedy nie będą jeździły w kategorii Premium, powinno się w nich również pojawić Wi–Fi.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Luxtorpeda 2.0 dla polskich firm? Niekoniecznie

Prawo i polityka

Morawiecki: Na wymianę całego taboru PR trzeba trochę poczekać

Prawo i polityka

Dokąd Luxtorpeda 2.0 zawiezie polską kolej?

Prawo i polityka

Dokąd Luxtorpeda 2.0 zawiezie polską kolej?

Roman Czubiński 13 listopada 2017

Co się dzieje z Luxtorpedą?

Tabor i technika

Co się dzieje z Luxtorpedą?

Łukasz Malinowski 16 maja 2017

Zobacz również:

Luxtorpeda 2.0 dla polskich firm? Niekoniecznie

Prawo i polityka

Morawiecki: Na wymianę całego taboru PR trzeba trochę poczekać

Prawo i polityka

Dokąd Luxtorpeda 2.0 zawiezie polską kolej?

Prawo i polityka

Dokąd Luxtorpeda 2.0 zawiezie polską kolej?

Roman Czubiński 13 listopada 2017

Co się dzieje z Luxtorpedą?

Tabor i technika

Co się dzieje z Luxtorpedą?

Łukasz Malinowski 16 maja 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5