NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Lotos zadowolony z ET40. We wrześniu nowe lokomotywy

| Jakub Madrjas 24.03.2017 203

Lotos zadowolony z ET40. We wrześniu nowe lokomotywy
Fot. Igor Urbański, SM42.pl
Spółka Lotos Kolej jest zadowolona z pierwszego miesiąca eksploatacji lokomotywy typu ET40. Za to pod koniec września – z trzymiesięcznym opóźnieniem – spodziewane są nowe elektrowozy Griffin z Newagu.
Od ponad miesiąca w Lotos Kolej eksploatowana jest lokomotywa ET40-52. Jest to pierwsza lokomotywa tego typu w spółce. O zatrudnieniu lokomotyw, którym groziło już zapomnienie informowaliśmy tutaj. – Jeśli chodzi o lokomotywę ET40, to nasze założenia zostały spełnione – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej.

Wkrótce kolejne ET40

Elektrowóz obsługuje trasę Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice. Dwuczłonowa lokomotywa bardzo dobrze radzi sobie w prowadzeniu ciężkich pociągów towarowych, o masie ok. 3800 ton. Dyrektor Smoter dodaje, że spółka pozytywnie ocenia pierwszy miesiąc eksploatacji lokomotywy. Dotychczas nie odnotowano defektów lub poważniejszych awarii elektrowozu, który przeszedł niedawno naprawę główną. 

Lokomotywa jest w barwach Lotos Kolej. Elektrowóz jest dzierżawiony przez przewoźnika. – Dzierżawa tego typu taboru jest zgodna z naszą strategią. To najbardziej ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie w przypadku starszych lokomotyw – tłumaczy dyrektor Smoter. Kolejna lokomotywa tego typu powinna trafić do przewoźnika w maju. Kolejne trzy – w czwartym kwartale tego roku.

Będą też nowe Griffiny z Newagu

Pod koniec września spółka spodziewa się dostaw pięciu nowych lokomotyw E4DCUd Griffin. To trzymiesięczne opóźnienie względem pierwotnego terminu, które spowodowane jest przeniesieniem produkcji z Gliwic do Nowego Sącza. Umowa przewiduje dzierżawę elektrowozów przez Lotos Kolej wraz z utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Więcej na temat aspektów technicznych zamówienia można znaleźć tutaj.

Jak informowaliśmy wczoraj, plany odnowy taboru trakcyjnego ma także drugi z gigantów paliwowych – Grupa Orlen. Ona również udzieliła zamówienia Newagowi – na głęboko zmodernizowane lokomotywy typu 15D. Zapowiada też zakup nowych lokomotyw, o czym piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Trójmiasto (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Trójmiasto (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS