NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

| Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 19.05.2022 3k

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Fot. DB
Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]
Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) zaprezentowały nowe wnętrze pociągów ICE. Nowy design podziwiać będzie można podczas podroży od grudnia 2023 – pierwszym nowo wyposażonym składem będzie 17 jednostka ICE 3neo.
Nowe siedzenia w klasie pierwszej i ich nowy układ mają zapewnić więcej sfery prywatnej i zwiększyć komfort przejazdu. Wnętrze w klasie 1 utrzymane będą w cieplej szarej tonacji, w klasie 2 dominował będzie kolor niebieski, a w wagonach restauracyjnych burgund.

Wnętrze ma być eleganckie, a fotele wygodne

Fotele w klasie drugiej, montowane obok siebie, będą tworzyć jedną płaską powierzchnie do siedzenia. Nieco bardziej będą przypominać kanapy, niż lotnicze fotele, co pozwoli na wygodną podróż zwłaszcza i zajęcie niewymuszonej kształtem siedzenia pozycji, gdy miejsce obok nas nie będzie zajęte. Zagłówki będą bardzo szerokie, nie zmuszające do oparcia głowy określonej pozycji, jak w najnowszych polskich wagonach. Będzie wiele elementów drewnianych, lub imitujących drewno, wnętrze ma być ciepłe i atrakcyjne, kojarzące się z domem a nie ze szpitalną salą. Nawet w klasie drugiej nowych pociągów ICE 3neo będzie wykładzina, do czego DB przez lata przyzwyczajało swoich pasażerów.

Zachwyca wygląd wnętrza wagonu restauracyjnego. DB odchodzi od tradycyjnego (siedzenie za siedzeniem) układu, zabudowując siedzenia tak, aby podróżny czuł się jak w dobre restauracji. Są tu więc kanapy oraz siedzenia bokiem do kierunku jazdy, na których zjemy szybki posiłek lub napijemy się piwa.

W fotele wbudowane będą uchwyty do tabletów/urządzeń mobilnych oraz wieszaki. W projekcie ważną rolę odgrywa także aspekt ekologiczny.

Nowe ICE 3neo

Nowe wnętrze będzie zabudowane w jednostkach ICE 3neo z dodatkowego zamówienia na 43 pociągi, złożonego w Siemensie w lutym 2022. Konkretnie - będzie to siedemnasty pojazd z nowego zamówienia, który ma zabrać pierwszych pasażerów w grudniu 2023. Wcześniej, w lipcu 2020 DB zamówiło 30 takich pojazdów zdolnych osiągach prędkość 320 km/h, z których pierwsze mają wejść do służby z końcem 2022 roku. Te pojazdy otrzymają wnętrze starszego wzoru.

Jak podaje Siemens, łącznie dzięki 73 dodatkowym zespołom DB będzie mogła zwiększyć dzienną zdolność przewozową w przewozach dalekobieżnych o kolejne 32 000 miejsc. Dzięki temu zwiększeniu floty DB będzie w stanie spełnić wymagania zsynchronizowanego rozkładu jazdy dla przewozów ogólnokrajowych, planowanego na rok 2030.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (1228)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (1228)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5