Partnerzy serwisu:
Pasażer

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. DB

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Niemieckie (DB) chcą obsługiwać składami dużych prędkości ICE 3neo (Siemens Velaro) pociągi m. in. do Polski oraz Francji. W tym celu do 32 tych EZT zostanie zmodyfikowanych technicznie. Przewoźnik zlecił to zadanie ich producentowi – Siemens Mobility. Trwają testy jednego z egzemplarzy na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

Prace przystosowujące jednostki do specyfiki poszczególnych krajów zostaną przeprowadzone podczas produkcji pociągów w zakładzie Siemensa w Krefeld. Cały proces produkcji i zatwierdzenia może potrwać nawet kilka lat. Po uzyskaniu krajowych homologacji ICE 3neo będą mogły obsługiwać pociągi łączące Niemcy z Francją, Polską, Belgią i Holandią.

– Chcemy również w przyszłości połączyć Berlin i Warszawę poprzez ICE. Aby to osiągnąć, zwiększamy międzynarodowy zasięg ICE 3neo i inwestujemy dodatkowe 200 milionów euro w homologację naszego flagowego pociągu w Polsce i Francji. To dalsza inwestycja w integrację kolejową Europy. Rozkwit międzynarodowego transportu dalekobieżnego pokazuje, że nasza strategia rozwoju jest słuszna. Uwolnimy pełny potencjał transportu dalekobieżnego w całej Europie, jeśli teraz zostaną podjęte odpowiednie działania infrastrukturalne – powiedział członek zarządu DB ds. dalekobieżnych przewozów pasażerskich dr Michael Peterson.

– Mobilność transgraniczna to klucz do lepszej łączności Europy. Dzięki naszemu wyposażeniu dostosowanemu do specyfiki danego kraju ICE 3neo jest optymalnie dostosowany do technologii sygnalizacji i infrastruktury w każdym z nich. Umożliwi to w przyszłości nie tylko bezpośrednie połączenie z Berlina do Warszawy, ale także szybkie, komfortowe i przyjazne dla klimatu połączenia z Francją. To silny sygnał dla międzynarodowego transportu kolejowego i wyraz zaufania dla naszej technologii. Z przyjemnością wnosimy nasze doświadczenie, siłę innowacji i bliską współpracę z Deutsche Bahn, aby jeszcze bardziej zbliżyć Europę koleją – dodał prezes Siemens Mobility Michael Peter.

– Dzięki rozbudowie ICE 3neo ruch transgraniczny do Paryża i Warszawy nabierze realnego tempa – dzięki wiedzy technicznej i niezbędnym inwestycjom. Siłą Europy jest również atrakcyjny transport kolejowy, który łączy ludzi i stymuluje wspólny rynek europejski. Zdecydowanie popieramy ten ważny krok w kierunku pogłębienia naszej przyjaznej współpracy z Francją i Polską, w pełni zgodny z umową koalicyjną – zadeklarował parlamentarny sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu Ulrich Lange. 

Siemens Mobility wyposaży do 32 pociągów ICE 3neo w odpowiednie komponenty, aby zapewnić kompatybilność z technologią sygnalizacji i trasami w Polsce i Francji. Pierwsze pojazdy mają zostać zarejestrowane w 2031 roku. Wprowadzenie ich do ruchu poprzedzą intensywne testy i homologacje (ich elementem jest wizyta jednego z EZT na torze doświadczalnym w Żmigrodzie, o której pisaliśmy kilka dni temu) – w związku z tym harmonogram dostaw niektórych egzemplarzy zostanie wydłużony do 2032 roku.

DB zamówiło w Siemens Mobility łącznie 90 jednostek ICE 3neo, z czego 29 zostało już dostarczonych. Pierwszy EZT tej serii wszedł do eksploatacji w listopadzie 2022 roku. W czerwcu 2024 roku ICE 3neo zastąpił starsze pociągi ICE na trasach transgranicznych z Frankfurtu do Amsterdamu i Brukseli. Od tego czasu DB znacznie zmniejszyło liczbę odwołań pociągów na tych trasach międzynarodowych z powodu awarii pojazdów.

Warunki podróży spotykają się z wysokimi ocenami pasażerów. Nowa aranżacja wnętrza ICE miała swoją premierę w październiku 2023 roku w pociągu ICE 3neo. Wprowadzono w niej liczne innowacje: oświetlenie podłogowe, nowe fotele, zaprojektowane z myślą o zapewnieniu spokoju i wyciszenia, oferują większy komfort dzięki ulepszonym możliwościom regulacji. Na siedzeniach i ścianach zastosowano wykończenia z drewna dębowego i tapicerkę z wysokiej jakości tkanin. W pierwszej klasie jest dostępne indukcyjne ładowanie smartfonów. W toaletach kosz na śmieci można teraz otworzyć bez dotykania rąk (oprócz bezdotykowych dozowników mydła i środków dezynfekujących).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

Tabor i technika

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

inf. pras. Siemens Mobility 20 lipca 2023

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

Tabor i technika

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 19 maja 2022

Zobacz również:

Siemens. ICE 3neo na testach w Żmigrodzie. Po co?

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

Tabor i technika

Niemcy: DB i Siemens testują jazdę ponad 400 km/h

inf. pras. Siemens Mobility, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

Tabor i technika

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

inf. pras. Siemens Mobility 20 lipca 2023

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

Tabor i technika

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 19 maja 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5