Partnerzy serwisu:
Pasażer

DB: ICE 3neo z Berlina do Warszawy po 2030 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-07-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-07-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. DB

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Niemieckie (DB) chcą obsługiwać składami dużych prędkości ICE 3neo (Siemens Velaro) pociągi m. in. do Polski oraz Francji. W tym celu do 32 tych EZT zostanie zmodyfikowanych technicznie. Przewoźnik zlecił to zadanie ich producentowi – Siemens Mobility. Trwają testy jednego z egzemplarzy na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

Prace przystosowujące jednostki do specyfiki poszczególnych krajów zostaną przeprowadzone podczas produkcji pociągów w zakładzie Siemensa w Krefeld. Cały proces produkcji i zatwierdzenia może potrwać nawet kilka lat. Po uzyskaniu krajowych homologacji ICE 3neo będą mogły obsługiwać pociągi łączące Niemcy z Francją, Polską, Belgią i Holandią.

– Chcemy również w przyszłości połączyć Berlin i Warszawę poprzez ICE. Aby to osiągnąć, zwiększamy międzynarodowy zasięg ICE 3neo i inwestujemy dodatkowe 200 milionów euro w homologację naszego flagowego pociągu w Polsce i Francji. To dalsza inwestycja w integrację kolejową Europy. Rozkwit międzynarodowego transportu dalekobieżnego pokazuje, że nasza strategia rozwoju jest słuszna. Uwolnimy pełny potencjał transportu dalekobieżnego w całej Europie, jeśli teraz zostaną podjęte odpowiednie działania infrastrukturalne – powiedział członek zarządu DB ds. dalekobieżnych przewozów pasażerskich dr Michael Peterson.

– Mobilność transgraniczna to klucz do lepszej łączności Europy. Dzięki naszemu wyposażeniu dostosowanemu do specyfiki danego kraju ICE 3neo jest optymalnie dostosowany do technologii sygnalizacji i infrastruktury w każdym z nich. Umożliwi to w przyszłości nie tylko bezpośrednie połączenie z Berlina do Warszawy, ale także szybkie, komfortowe i przyjazne dla klimatu połączenia z Francją. To silny sygnał dla międzynarodowego transportu kolejowego i wyraz zaufania dla naszej technologii. Z przyjemnością wnosimy nasze doświadczenie, siłę innowacji i bliską współpracę z Deutsche Bahn, aby jeszcze bardziej zbliżyć Europę koleją – dodał prezes Siemens Mobility Michael Peter.

– Dzięki rozbudowie ICE 3neo ruch transgraniczny do Paryża i Warszawy nabierze realnego tempa – dzięki wiedzy technicznej i niezbędnym inwestycjom. Siłą Europy jest również atrakcyjny transport kolejowy, który łączy ludzi i stymuluje wspólny rynek europejski. Zdecydowanie popieramy ten ważny krok w kierunku pogłębienia naszej przyjaznej współpracy z Francją i Polską, w pełni zgodny z umową koalicyjną – zadeklarował parlamentarny sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu Ulrich Lange. 

Siemens Mobility wyposaży do 32 pociągów ICE 3neo w odpowiednie komponenty, aby zapewnić kompatybilność z technologią sygnalizacji i trasami w Polsce i Francji. Pierwsze pojazdy mają zostać zarejestrowane w 2031 roku. Wprowadzenie ich do ruchu poprzedzą intensywne testy i homologacje (ich elementem jest wizyta jednego z EZT na torze doświadczalnym w Żmigrodzie, o której pisaliśmy kilka dni temu) – w związku z tym harmonogram dostaw niektórych egzemplarzy zostanie wydłużony do 2032 roku.

DB zamówiło w Siemens Mobility łącznie 90 jednostek ICE 3neo, z czego 29 zostało już dostarczonych. Pierwszy EZT tej serii wszedł do eksploatacji w listopadzie 2022 roku. W czerwcu 2024 roku ICE 3neo zastąpił starsze pociągi ICE na trasach transgranicznych z Frankfurtu do Amsterdamu i Brukseli. Od tego czasu DB znacznie zmniejszyło liczbę odwołań pociągów na tych trasach międzynarodowych z powodu awarii pojazdów.

Warunki podróży spotykają się z wysokimi ocenami pasażerów. Nowa aranżacja wnętrza ICE miała swoją premierę w październiku 2023 roku w pociągu ICE 3neo. Wprowadzono w niej liczne innowacje: oświetlenie podłogowe, nowe fotele, zaprojektowane z myślą o zapewnieniu spokoju i wyciszenia, oferują większy komfort dzięki ulepszonym możliwościom regulacji. Na siedzeniach i ścianach zastosowano wykończenia z drewna dębowego i tapicerkę z wysokiej jakości tkanin. W pierwszej klasie jest dostępne indukcyjne ładowanie smartfonów. W toaletach kosz na śmieci można teraz otworzyć bez dotykania rąk (oprócz bezdotykowych dozowników mydła i środków dezynfekujących).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Co pokaże Siemens na Trako?

Tabor i technika

Co pokaże Siemens na Trako?

Siemens Mobility 26 sierpnia 2025

RegioJet odsłania karty. Z Warszawy nie tylko do Krakowa

Biznes

RegioJet odsłania karty. Z Warszawy nie tylko do Krakowa

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2025

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Biznes

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2025

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

Tabor i technika

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

inf. pras. Siemens Mobility 20 lipca 2023

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

Tabor i technika

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 19 maja 2022

Zobacz również:

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

Biznes

Leo Express pojedzie z Warszawy do Krakowa. Bilety od 9 zł!

inf. pras. Leo Express, oprac. MK 27 sierpnia 2025

Co pokaże Siemens na Trako?

Tabor i technika

Co pokaże Siemens na Trako?

Siemens Mobility 26 sierpnia 2025

RegioJet odsłania karty. Z Warszawy nie tylko do Krakowa

Biznes

RegioJet odsłania karty. Z Warszawy nie tylko do Krakowa

Mikołaj Kobryński 23 sierpnia 2025

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Biznes

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2025

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

Tabor i technika

ICE 3neo będzie testowany w Holandii

inf. pras. Siemens Mobility 20 lipca 2023

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

Tabor i technika

Zupełnie nowy design dla nowych niemieckich pociągów ICE 3neo [zdjęcia]

Artur Bogdanowicz, Michał Szymajda 19 maja 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij