NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

ZUE z kontraktem za 200 mln zł na przebudowę linii 146

| inf. prasowa 05.06.2017 2,7k

ZUE z kontraktem za 200 mln zł na przebudowę linii 146
Fot. Paweł 'pbm' Szubert,, CC BY-SA 3.0,
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z wykonawcą ZUE umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach unijnego projektu „Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice”. Dzięki temu kontraktowi portfel zamówień tego wykonawcy wzrośnie o 174,5 mln zł netto (214,7 mln zł brutto).
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, która obejmuje m.in. wykonanie robót konstrukcyjnych, inżynieryjnych, budowlanych, torowych, elektrycznych, teletechnicznych i geologicznych oraz przygotowanie dokumentacji projektowej i powykonawczej przebudowy. W ramach prac wymieniona zostanie nawierzchnia torowa wraz z elementami sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie. Wyremontowane i przebudowane zostaną łącznie 44 obiekty inżynieryjne: 4 wiadukty, 5 mostów i 35 przepustów. Modernizacja istniejących przejazdów kolejowo-drogowych oraz podwyższenie ich kategorii wpłynie na większy poziom bezpieczeństwa. Umowę na wykonanie tych prac PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z ZUE 5 czerwca.

Inwestycja istotna dla przewozów towarowych

Termin realizacji zadania to 28 miesięcy od daty rozpoczęcia prac. Modernizacja odcinka Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, o łącznej długości 47 kilometrów, przyczyni się do przyspieszenia transportu towarów koleją pomiędzy województwem śląskim i łódzkim. Zlikwidowane zostaną dotychczasowe ograniczenia prędkości oraz przywrócone odpowiednie parametry techniczne torów i obiektów inżynieryjnych. Odcinek Wyczerpy – Chorzew Siemkowice ma istotne znaczenie z punktu widzenia prowadzenia towarowego ruchu kolejowego. Stanowi kluczowe połączenie pomiędzy Częstochową, a linią kolejową nr 131 (tzw. „węglówką”), łączącą południe kraju z Pomorzem.

Cieszymy się z podpisania kolejnej umowy z PKP PLK SA. Wartość naszego portfela zamówień przekracza już 1,1 mld zł. Czekamy także na pozytywne sfinalizowanie kolejnych przetargów, w których złożyliśmy najkorzystniejsze oferty o wartości również ok. 1,1 mld zł – skomentował Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE. – Aktywnie poszukujemy nowych zadań, zarówno na rynku krajowym jak i za granicą, we wszystkich obszarach naszej działalności. Jesteśmy doskonale przygotowani zarówno pod względem potencjału kadrowego, jak i sprzętowego, do jak najpełniejszego wykorzystania rynkowych perspektyw – dodaje.

Nie dla pasażerskich?

Linia kolejowa nr 146 posiada status linii o znaczeniu państwowym. Inwentaryzowany fragment linii powstał w 1938 roku, a w 1984 dokonano jego elektryfikacji. Prędkość konstrukcyjna wynosi 100 km/h i z taką prędkością będą mogły poruszać się pociągi po zakończeniu prac modernizacyjnych.

W związku z tym, że PKP PLK nie widziały perspektyw na wznowienie przewozów o charakterze regionalnym, podjęły decyzję o likwidacji istniejących przy tej linii peronów przystankowych przy okazji remontu. Samorząd województwa łódzkiego protestuje przeciwko likwidacji peronów, bo nie wyklucza, że w przyszłości racjonalne będzie wznowienie przewozów. Zarzuca też PKP PLK, że decyzja o likwidacji infrastruktury była niedostatecznie skonsultowana z urzędem marszałkowskim. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

W informacji o podpisanej umowie PKP PLK nie informuje o znaczeniu linii dla pociągów pasażerskich. - Znaczne przyspieszenie pociągów umożliwi przewóz większej ilości ładunków i pozwoli lepiej wykorzystać możliwości trasy. Rewitalizacja tego odcinka linii będzie ważnym impulsem rozwoju firm inwestujących w regionie i wpłynie na wzrost efektywności transportu kolejowego jako ekologicznego oraz konkurencyjnego środka przewozu towarów względem transportu drogowego - informuje PLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1685)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1685)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5