Partnerzy serwisu:
Biznes

ZUE z kontraktem za 200 mln zł na przebudowę linii 146

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
05-06-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
ZUE z kontraktem za 200 mln zł na przebudowę linii 146
Fot. Paweł 'pbm' Szubert,, CC BY-SA 3.0,
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z wykonawcą ZUE umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót w ramach unijnego projektu „Prace na linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice”. Dzięki temu kontraktowi portfel zamówień tego wykonawcy wzrośnie o 174,5 mln zł netto (214,7 mln zł brutto).

Przedmiotem zamówienia jest modernizacja linii kolejowej nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, która obejmuje m.in. wykonanie robót konstrukcyjnych, inżynieryjnych, budowlanych, torowych, elektrycznych, teletechnicznych i geologicznych oraz przygotowanie dokumentacji projektowej i powykonawczej przebudowy. W ramach prac wymieniona zostanie nawierzchnia torowa wraz z elementami sieci trakcyjnej. Nowe rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania, zapewnią sprawny przejazd pociągów w zimie. Wyremontowane i przebudowane zostaną łącznie 44 obiekty inżynieryjne: 4 wiadukty, 5 mostów i 35 przepustów. Modernizacja istniejących przejazdów kolejowo-drogowych oraz podwyższenie ich kategorii wpłynie na większy poziom bezpieczeństwa. Umowę na wykonanie tych prac PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z ZUE 5 czerwca.

Inwestycja istotna dla przewozów towarowych

Termin realizacji zadania to 28 miesięcy od daty rozpoczęcia prac. Modernizacja odcinka Wyczerpy – Chorzew Siemkowice, o łącznej długości 47 kilometrów, przyczyni się do przyspieszenia transportu towarów koleją pomiędzy województwem śląskim i łódzkim. Zlikwidowane zostaną dotychczasowe ograniczenia prędkości oraz przywrócone odpowiednie parametry techniczne torów i obiektów inżynieryjnych. Odcinek Wyczerpy – Chorzew Siemkowice ma istotne znaczenie z punktu widzenia prowadzenia towarowego ruchu kolejowego. Stanowi kluczowe połączenie pomiędzy Częstochową, a linią kolejową nr 131 (tzw. „węglówką”), łączącą południe kraju z Pomorzem.

Cieszymy się z podpisania kolejnej umowy z PKP PLK SA. Wartość naszego portfela zamówień przekracza już 1,1 mld zł. Czekamy także na pozytywne sfinalizowanie kolejnych przetargów, w których złożyliśmy najkorzystniejsze oferty o wartości również ok. 1,1 mld zł – skomentował Wiesław Nowak, prezes zarządu ZUE. – Aktywnie poszukujemy nowych zadań, zarówno na rynku krajowym jak i za granicą, we wszystkich obszarach naszej działalności. Jesteśmy doskonale przygotowani zarówno pod względem potencjału kadrowego, jak i sprzętowego, do jak najpełniejszego wykorzystania rynkowych perspektyw – dodaje.

Nie dla pasażerskich?

Linia kolejowa nr 146 posiada status linii o znaczeniu państwowym. Inwentaryzowany fragment linii powstał w 1938 roku, a w 1984 dokonano jego elektryfikacji. Prędkość konstrukcyjna wynosi 100 km/h i z taką prędkością będą mogły poruszać się pociągi po zakończeniu prac modernizacyjnych.

W związku z tym, że PKP PLK nie widziały perspektyw na wznowienie przewozów o charakterze regionalnym, podjęły decyzję o likwidacji istniejących przy tej linii peronów przystankowych przy okazji remontu. Samorząd województwa łódzkiego protestuje przeciwko likwidacji peronów, bo nie wyklucza, że w przyszłości racjonalne będzie wznowienie przewozów. Zarzuca też PKP PLK, że decyzja o likwidacji infrastruktury była niedostatecznie skonsultowana z urzędem marszałkowskim. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

W informacji o podpisanej umowie PKP PLK nie informuje o znaczeniu linii dla pociągów pasażerskich. - Znaczne przyspieszenie pociągów umożliwi przewóz większej ilości ładunków i pozwoli lepiej wykorzystać możliwości trasy. Rewitalizacja tego odcinka linii będzie ważnym impulsem rozwoju firm inwestujących w regionie i wpłynie na wzrost efektywności transportu kolejowego jako ekologicznego oraz konkurencyjnego środka przewozu towarów względem transportu drogowego - informuje PLK.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5