Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie nie uruchomi pociągów po linii 146, ale domaga się peronów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie nie uruchomi pociągów po linii 146, ale domaga się peronów
fot. Kasper Fiszer (2005). Peron w Brzeźnicy nad Wartą na linii nr 146
Samorząd województwa łódzkiego nie ma planów uruchomienia pociągów na linii Chorzew Siemkowice – Wyczerpy. Mimo to protestuje przeciwko likwidacji położonych przy niej peronów, bo nie wyklucza, że w przyszłości racjonalne będzie wznowienie przewozów. Zarzuca też PKP PLK, że decyzja o likwidacji infrastruktury była niedostatecznie skonsultowana z urzędem marszałkowskim.

W listopadzie zeszłego roku informowaliśmy o planach zarządcy infrastruktury w zakresie remontu linii nr 146 Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Trasa pełni rolę łącznika do tzw. Magistrali Węglowej i pozwala na uruchamianie pociągów łączących południowo-zachodnią część województwa łódzkiego z Częstochową. Od pięciu lat nie prowadzi się tam jednak regularnego ruchu pasażerskiego, bo samorządy wojewódzkie przestały dotować uruchamianie pociągów osobowych.

Uruchamianie pociągów dziś byłoby nieuzasadnione

W związku z tym, że PKP PLK nie widziały perspektyw na wznowienie przewozów o charakterze regionalnym, podjęły decyzję o likwidacji istniejących przy tej linii peronów przystankowych przy okazji remontu w standardzie tzw. rewitalizacji. – Pozostawienie peronów w obecnym stanie technicznym byłoby niewskazane z przyczyn bezpieczeństwa oraz z uwagi na konieczność utrzymywania zbędnej infrastruktury – argumentował przed trzema miesiącami Jacek Karniewski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury podkreślał też, że konsultował swoje plany z urzędami marszałkowskimi województw śląskiego i łódzkiego, a te nie wyraziły zamiaru uruchamiania tam pociągów.

Samorząd województwa łódzkiego potwierdza brak planów wznowienia komunikacji pomiędzy Chorzewem Siemkowicami a Częstochową. – W planie transportowym województwa określono sieć transportową użyteczności publicznej, na której marszałek województwa będzie organizował przewozy pasażerskie, i stwierdzone zostało, że obecnie brak jest uzasadnienia dla uruchamiania wojewódzkich przewozów pasażerskich na liniach 146 i 131 [Magistrala Węglowa] – mówi Teresa Woźniak, dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWŁ.

Być może perony przydałyby się w przyszłości

Mimo to urząd zdecydowanie opowiada się przeciwko likwidacji infrastruktury przystankowej. – Mając na względzie perspektywę planu transportowego sięgającego roku 2030, dokument ten wskazuje, że w planach inwestycyjnych znajdują się elementy dotyczące rozbudowy infrastruktury kolejowej, których powstanie może spowodować zmianę obecnego stanu komunikacyjnego w województwie – tłumaczy przedstawicielka UMWŁ. – Województwo jest [więc] za zachowaniem obecnych peronów na linii 146 i 131 i takie stanowisko zostało przekazane do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa pismem z 11 stycznia 2017 r. – wskazuje.

Tymczasem już w listopadzie PKP PLK stwierdzała, że podjęta decyzja o wyburzeniu peronów jest ostateczna. UMWŁ podnosi jednak argument o niedostatecznym skonsultowaniu planów. – Odnosząc się do sprawy realizacji przez firmę Multiconsult dokumentacji modernizacji linii 146, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wystąpił z pisemną prośbą o przekazanie materiałów dotyczących linii i nie otrzymał w tej sprawie odpowiedzi – twierdzi Teresa Woźniak.

Kontrowersje mimo braku planów obsługi przystanków

W grudniu zeszłego roku podobne stanowisko w sprawie likwidacji peronów wyraziła Rada Miasta Częstochowa. Tym niemniej żaden samorząd ani przewoźnik nie poinformował o istniejących, nawet odległych czasowo planach uruchomienia na linii 146 przewozów o charakterze regionalnym. Mimo to kontrowersje wokół stanowiska PKP PLK nie ustają.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódzkie: Będzie 10-letnia umowa z Polregio

Prawo i polityka

Łódzkie: Będzie 10-letnia umowa z Polregio

Roman Czubiński 15 czerwca 2020

Kto ma wybudować linię Bełchatów – Złoczew?

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódzkie: Będzie 10-letnia umowa z Polregio

Prawo i polityka

Łódzkie: Będzie 10-letnia umowa z Polregio

Roman Czubiński 15 czerwca 2020

Kto ma wybudować linię Bełchatów – Złoczew?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5