Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Znów problem z modernizacją CMK. Czteroczęściowy przetarg unieważniony

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
12-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Znów problem z modernizacją CMK. Czteroczęściowy przetarg unieważniony
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SAzdjęcie ilustracyjne
PKP PLK nie udało się rozstrzygnąć czterech przetargów na montaż urządzeń odstraszania zwierząt i ekranów akustycznych na Centralnej Magistrali Kolejowej. To może znów opóźnić przygotowanie trasy do prędkości 250 km/h.

Po kolejnych opóźnieniach, wdrożenie prędkości 250 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej miało nastąpić już w przyszłym roku. Jest to jednak mało prawdopodobne po tym, jak w czerwcu zarządca unieważnił przetarg na projekt i wykonanie robót budowlanych na stacji Góra Włodowska z powodu przekroczenia kosztorysu przez wszystkie oferty.

Ceny przekroczyły kosztorys

To samo stało się teraz z wszystkimi czterema częściami przetargu na realizację prac związanych z budową ekranów akustycznych, montażem urządzeń ochrony zwierząt (UOZ) oraz dostosowaniem obiektów do celów migracji małych zwierząt. Wykonawcy mieli zając się budową półek, przebudową odwodnienia linii kolejowej, umocnieniem skarp nasypów oraz pełnieniem nadzoru środowiskowego, przyrodniczego i autorskiego podczas realizacji robót budowlanych. 

Cztery części dotyczyły poszczególnych fragmentów CMK. Na wszystkie prace związane z tymi przetargami PLK przeznaczyła 192,12 mln zł brutto, ale oferty znacznie przekraczały ten kosztorys i nie uległy zmianie po aukcji elektronicznej. Warto dodać, że najkorzystniejsze były oferty konsorcjum Alusty i Compremum, a oferty przez ZUE zostały odrzucone, bo PLK uznała że ich treść jest niezgodna z warunkami zamówienia. 

- Powodem anulowania postępowania była przekroczona cena.  Dokonana będzie analiza niezbędnych prac do wykonania, po czym planujemy ponowne ogłoszenie przetargu w zmienionej formie - informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. I dodaje, że prace ujęte w tym przetargu nie są na ścieżce krytycznej całego projektu, a unieważnienie i ponowne ogłoszenie przetargu "nie wpływa na czas wprowadzenia prędkości 250 km/h".

20 mln złotych za szlifowanie szyn

Udało się za to rozstrzygnąć inne postępowanie - na szlifowanie szyn w torze nr 1 i 2 oraz rozjazdów na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie. Wybrano ofertę szwajcarskiej firmy Speno International opiewającą na 20 206 019,32 złotych brutto. 

Warto przypomnieć, że rośnie nie tylko czas modernizacji CMK do 250 km/h, ale i koszty. Zarządca infrastruktury podpisał aneksy ze swoją spółką PPM-T, zwiększające wartość zamówionych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej do prawie 300 milionów złotych. - Chcemy zmodernizować CMK bez półśrodków - mówi prezes PLK Ireneusz Merchel.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Jakub Rösler 19 grudnia 2024

CPK: Co z połączeniem lotniska z Krakowem i Katowicami?

Infrastruktura

Zobacz również:

Klimczak: Po CMK pojedziemy więcej niż 250 km/h. Aktualizacja

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Infrastruktura

PKP PLK: Bez GSM-R nie będzie 250 km/h na CMK

Jakub Rösler 19 grudnia 2024

CPK: Co z połączeniem lotniska z Krakowem i Katowicami?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij