NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Prace na CMK droższe i dłuższe

| Jakub Madrjas 02.02.2023 4,4k

Prace na CMK droższe i dłuższe
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zarządca infrastruktury podpisał aneksy ze swoją spółką PPM-T, zwiększające wartość zamówionych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej do prawie 300 milionów złotych. Jednocześnie wydłużono termin realizacji.
Przed rokiem PKP PLK podpisała z własną spółką Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe umowę na „Wykonanie robót torowych celem podniesienia prędkości na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK)”. Celem jest podniesienie prędkości na 43-kilometrowym odcinku między Psarami a Zawierciem powyżej 200 km/h. O dokładnym zakresie pisaliśmy tutaj.

Wartość netto umowy wynosiła 269 211 382,11 złotych. Teraz PKP PLK poinformowała o podpisaniu trzech aneksów, które łącznie podniosły wartość umowy o ponad 10% – do 294 980 319.28 złotych netto (361 mln zł brutto) oraz wydłużyły termin realizacji prac.

Aneks nr 1 dotyczy wykonania obniżenia ław do poziomu torowiska poprzez ścięcie ław koparkami dwudrogowymi przed procesem oczyszczania podsypki. Łączna długość obniżenia ław wynosi 57 km. Aneks nr 2 dotyczy z kolei wydłużenia terminów realizacji Etapu II i Etapu III Umowy “z uwagi na brak dostępności szyn kolejowych i ich przytwierdzeń oraz braku możliwości skorzystania z zamknięć torowych w pierwotnie zakładanych terminach”, a także podwyższenia wynagrodzenia umownego z tytułu dostawy szyn kolejowych i ich przytwierdzeń o wartości wynikające z aktualnej, dostępnej na dzień podpisania Aneksu, oferty dostawcy tych szyn – Moris oraz oferty dostawcy przytwierdzeń – Plastwil.

Zmiana dotyczy też maksymalnej wartości płatności za materiały budowlane oraz zabudowy szyn o długości 360 m, zamiast o długości 240 m, w torze bezstykowym na odcinku Psary – Góra Włodowska – Zawiercie. Trzeci Aneks dotyczy wykonania dodatkowych robót budowlanych polegających na zabudowie nowych mocowań do balis TRVP061381000 w ilości 244 szt. na odcinku Psary – Zawiercie linii nr 4.

Nie wiadomo jeszcze, jak na termin wykonania prac wpłynie wykolejenie i uszkodzenie rozjazdów, do którego doszło na początku miesiąca na modernizowanym przez PPM-T odcinku. Inwestor ma też problemy z własnością gruntów, przez co podniesienie prędkości do 250 km/h na linii znów się opóźni. O tym, jakie nowinki techniczne zastosowano, na jakie skrócenie czasu przejazdu można liczyć i jakie prace trzeba jeszcze wykonać opowiadał niedawno „Rynkowi Kolejowemu” ekspert Piotr Malepszak.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5