Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
02-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Prace na CMK droższe i dłuższe
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zarządca infrastruktury podpisał aneksy ze swoją spółką PPM-T, zwiększające wartość zamówionych prac na Centralnej Magistrali Kolejowej do prawie 300 milionów złotych. Jednocześnie wydłużono termin realizacji.

Przed rokiem PKP PLK podpisała z własną spółką Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe umowę na „Wykonanie robót torowych celem podniesienia prędkości na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie (CMK)”. Celem jest podniesienie prędkości na 43-kilometrowym odcinku między Psarami a Zawierciem powyżej 200 km/h. O dokładnym zakresie pisaliśmy tutaj.

Wartość netto umowy wynosiła 269 211 382,11 złotych. Teraz PKP PLK poinformowała o podpisaniu trzech aneksów, które łącznie podniosły wartość umowy o ponad 10% – do 294 980 319.28 złotych netto (361 mln zł brutto) oraz wydłużyły termin realizacji prac.

Aneks nr 1 dotyczy wykonania obniżenia ław do poziomu torowiska poprzez ścięcie ław koparkami dwudrogowymi przed procesem oczyszczania podsypki. Łączna długość obniżenia ław wynosi 57 km. Aneks nr 2 dotyczy z kolei wydłużenia terminów realizacji Etapu II i Etapu III Umowy “z uwagi na brak dostępności szyn kolejowych i ich przytwierdzeń oraz braku możliwości skorzystania z zamknięć torowych w pierwotnie zakładanych terminach”, a także podwyższenia wynagrodzenia umownego z tytułu dostawy szyn kolejowych i ich przytwierdzeń o wartości wynikające z aktualnej, dostępnej na dzień podpisania Aneksu, oferty dostawcy tych szyn – Moris oraz oferty dostawcy przytwierdzeń – Plastwil.

Zmiana dotyczy też maksymalnej wartości płatności za materiały budowlane oraz zabudowy szyn o długości 360 m, zamiast o długości 240 m, w torze bezstykowym na odcinku Psary – Góra Włodowska – Zawiercie. Trzeci Aneks dotyczy wykonania dodatkowych robót budowlanych polegających na zabudowie nowych mocowań do balis TRVP061381000 w ilości 244 szt. na odcinku Psary – Zawiercie linii nr 4.

Nie wiadomo jeszcze, jak na termin wykonania prac wpłynie wykolejenie i uszkodzenie rozjazdów, do którego doszło na początku miesiąca na modernizowanym przez PPM-T odcinku. Inwestor ma też problemy z własnością gruntów, przez co podniesienie prędkości do 250 km/h na linii znów się opóźni. O tym, jakie nowinki techniczne zastosowano, na jakie skrócenie czasu przejazdu można liczyć i jakie prace trzeba jeszcze wykonać opowiadał niedawno „Rynkowi Kolejowemu” ekspert Piotr Malepszak.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5