Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Konsorcjum Alusty i Compremum przygotuje urządzenia dla 250 km/h na CMK?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Konsorcjum Alusty i Compremum przygotuje urządzenia dla 250 km/h na CMK?
fot. CMK
PKP PLK prowadzi kolejne przygotowania dla osiągnięcia prędkości 250 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej. W kolejnym przetargu, na przygotowanie techniczne, w tym m. in. ekrany akustyczne i dźwiękowe odpłaszacze zwierząt, jedyna złożona oferta znacznie przekracza kosztorys. To komplikuje sprawę, bo ostatnio PLK unieważniała przetargi na CMK z braku środków.

Trzecia dekada modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej upływa pod znakiem podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Kolejna już data jej wdrożenia (grudzień 2024 roku) jest coraz bardziej niepewna. Jak się dowiedzieliśmy, zarządca unieważnił ogłoszony rok temu przetarg na projekt i wykonanie robót budowlanych na stacji Góra Włodowska z powodu przekroczenie kosztorysu przez wszystkie oferty.

Ogłoszony w kwietniu tego roku przetarg na zaprojektowanie i budowa elementów infrastruktury technicznej wzdłuż CMK może czekać podobny los. Przypomnijmy - na odcinku od km 1,091 do km 24,599 (czyli między Grodziskiem Mazowieckim a Szeligami) oraz od km 53,685 do km 58,314 (stacja Strzałki) mają pojawić się ekrany akustyczne, przejścia dla płazów i gryzoni oraz dźwiękowe odpłaszacze dużych zwierząt. Po otwarciu ofert 28 czerwca okazało się, że tylko jednak oferta została złożona na wszystkie cztery części zamówienia - złożyło ją konsorcjum spółek Alusta (lider) i Compremum (Partner). W dwóch częściach, w których złożono więcej ofert, Alusta i Compremum mają najtańszą ofertę. Łączna kwota złożonych ofert to 237.582.665,8 zł netto, przy budżecie 156 200 388,69 zł netto, (192 126 478,09 zł brutto). Oferty przekraczają kosztorys we wszystkich częściach postępowania. 

Compremum jest w sporze z PKP PLK w sprawie wielkiego zamówienia na montaż GSM-R. Ma też problem z realizacją umowy na modernizację wagonów dla PKP Intercity. Konsorcjum Alusta-Compremum podpisało już jedną umowę z PKP PLK - na prace na linii 281.

PKP PLK prowadzi jeszcze jeden przetarg - na szlifowanie szyn w torze nr 1 i 2 oraz rozjazdów na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie. Warto pamiętać, że wciąż trwające na CMK prace znacznie utrudniają prowadzenie ruchu pociągów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Jakub Madrjas 02 lutego 2023

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Infrastruktura

Prace na CMK droższe i dłuższe

Jakub Madrjas 02 lutego 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5