Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Znacznie zwiększy się przepustowość linii kolejowej do gdańskiego portu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
13-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ld, Rynek-Infrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Znacznie zwiększy się przepustowość linii kolejowej do gdańskiego portu
Port Gdańsk chce zwiększyć ilość tonażu przewożonego koleją. Przewiduje się trzykrotny wzrost wolumenu towarowego w przyszłej dekadzie. Z uwagi na to modernizowana jest linia kolejowa 226 prowadząca z Pruszcza Gdańskiego do północnej części portu.

W tej chwili 20% tonażu w gdańskim porcie jest przewożone koleją. Jeśli brać pod uwagę rynek kontenerowy, to transport kolejowy osiąga tu 30%. Najważniejszą inwestycją prowadzoną w kierunku polepszenia dostępu kolei do portu jest modernizacja linii 226 wraz z przebudową mostu na Martwej Wiśle. Działania w tym kierunku rozpoczęto latem 2014 roku i mają potrwać do połowy przyszłego roku.

W ramach projektu modernizacji linii 226 na odcinku Pruszcz Gdański – Gdański Port Północny przewidziano przebudowę 12 km torów i położenie takiej samej ilości nowych torów. Dodatkowo wybudowane zostaną 24 obiekty inżynieryjne. W tym 10 mostów, z czego 3 są duże, 4 wiaduktów i 10 przepustów. Inwestycja składa się z dwóch etapów. Pierwszy obejmuję modernizację infrastruktury, a drugi zaprojektowanie i wykonanie urządzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji kolejowej.

Największym elementem projektu jest budowa nowego mostu na Martwej Wiśle. Ta część inwestycji pochłonie 38 mln zł. Do zrealizowania zadania zużyte zostanie ok. 2000 ton betonu i stali. Nowy most ma mieć rozpiętość 124 m, a jego ukończenie przewidywane jest na koniec 2015 roku. Sześciokrotnie ma on zwiększyć przepustowość linii, do 180 pociągów na dobę. Nowy obiekt będzie miał dwa tory kolejowe, dopuszczalna prędkość na każdym z nich wyniesie 100 km/h, tak jak na całej zmodernizowanej linii 226.

Konstrukcja składa się z 72 gotowych elementów, wyprodukowanych w hucie w Rudzie Śląskiej. Średnia waga każdego z nich to 28 ton. Całość przepłynęła na specjalnej barce Martwą Wisłę i tam została zmontowana. Następnie od 24 do 29 czerwca podnoszono łuki i montowano podparcia tymczasowe, a od 29 czerwca do 7 lipca spawano łuki. Na koniec przeniesiono konstrukcję na podpory docelowe.

Więcej na temat kolejowych inwestycji w gdańskim porcie przeczytasz na portalu Rynek-Infrastruktury.pl


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij