NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Zgierz: Po remoncie pociągi nie kursują 100 km/godz.

| Kasper Fiszer 03.12.2018 3,7k

Zgierz: Po remoncie pociągi nie kursują 100 km/godz.
Tablica informacyjna w Zgierzufot. Kasper Fiszer
Choć stan zgierskiego wiaduktu nad ul. Długą istotnie się poprawił, pociągi nie kursują po nim z prędkością 100 km/godz. Zarządca infrastruktury, który wcześniej informował nas o przyspieszeniu ruchu do takiej szybkości, twierdzi, że osiągnięcie takich parametrów możliwe, bo obiekt znajduje się blisko peronów stacyjnych. Przypomina także, że niebawem rozpocznie się kompleksowa przebudowa stacji.
W połowie listopada informowaliśmy na naszych łamach o planach modernizacji stacji Zgierz. Jak ogłosiły później PKP Polskie Linie Kolejowe, na stacji powstaną m.in. trzy nowe perony, które połączy z miastem nowe przejście podziemne (dziś dostępne jest jedynie przejście w poziomie szyn). W ramach modernizacji ciągu linii nr 15 i 16 Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno przebudowany ma zostać m.in. wiadukt nad ul. Długą, dzięki czemu prędkość dla kursujących tamtędy pociągów pasażerskich wzrośnie do 120 km/godz.

W rzeczywistości pociągi nie przyspieszyły do 100 km/godz.

Zarządca infrastruktury podkreśla przy tym, że już obecnie stan obiektu jest o wiele lepszy niż jeszcze niedawno. – – Dzięki pracom o wartości 1,3 mln zł realizowanym w marcu i kwietniu tego roku PLK wymieniły wyeksploatowaną konstrukcję. Pociągi kursowały tam 40 km/godz., a po inwestycji przyśpieszyły do 100 km/godz. – mówił nam przed niespełna miesiącem Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Informacji tych nie potwierdzają jednak nasze redakcyjne obserwacje. Pociągi wjeżdżają na obiekt powoli i przyspieszają dopiero po zjeździe z wiaduktu. Częściowo potwierdza to zresztą zarządca infrastruktury w przesłanym nam stanowisku.

Tory są gotowe na osiągnięcie wysokiej prędkości, ale...

– Tory na wiadukcie kolejowym nad ul. Długą w Zgierzu umożliwiają przejazd pociągi z prędkością 100 km/godz. w obu kierunkach. Niższe prędkości osiągane przez pociągi podczas przejazdu przez obiekt wynikają z sytuacji ruchowej na stacji Zgierz, tj. z bliskiego położenia wiaduktu od peronów – tłumaczy Karol Jakubowski. W rzeczywistości więc wcześniejszy wniosek o przyspieszeniu ruchu wydaje się nieścisły.

Przypomnijmy, że w miniony piątek PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały już z poznańskim ZRK DOM umowę na modernizację odcinka Łódź Kaliska – Zgierz. – Trasa zostanie dostosowana do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/godz. Inwestycję zaplanowano na lata 2019 – 2021. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna oraz zostaną przebudowane obiekty inżynieryjne. Koszt prac wyniesie ok. 200 mln zł – stwierdza Karol Jakubowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5