szukaj
Śledź nas:

Zgierz: Po remoncie pociągi nie kursują 100 km/godz.

| Kasper Fiszer 03.12.2018 13

Zgierz: Po remoncie pociągi nie kursują 100 km/godz.
Tablica informacyjna w Zgierzufot. Kasper Fiszer
Choć stan zgierskiego wiaduktu nad ul. Długą istotnie się poprawił, pociągi nie kursują po nim z prędkością 100 km/godz. Zarządca infrastruktury, który wcześniej informował nas o przyspieszeniu ruchu do takiej szybkości, twierdzi, że osiągnięcie takich parametrów możliwe, bo obiekt znajduje się blisko peronów stacyjnych. Przypomina także, że niebawem rozpocznie się kompleksowa przebudowa stacji.
W połowie listopada informowaliśmy na naszych łamach o planach modernizacji stacji Zgierz. Jak ogłosiły później PKP Polskie Linie Kolejowe, na stacji powstaną m.in. trzy nowe perony, które połączy z miastem nowe przejście podziemne (dziś dostępne jest jedynie przejście w poziomie szyn). W ramach modernizacji ciągu linii nr 15 i 16 Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno przebudowany ma zostać m.in. wiadukt nad ul. Długą, dzięki czemu prędkość dla kursujących tamtędy pociągów pasażerskich wzrośnie do 120 km/godz.

W rzeczywistości pociągi nie przyspieszyły do 100 km/godz.

Zarządca infrastruktury podkreśla przy tym, że już obecnie stan obiektu jest o wiele lepszy niż jeszcze niedawno. – – Dzięki pracom o wartości 1,3 mln zł realizowanym w marcu i kwietniu tego roku PLK wymieniły wyeksploatowaną konstrukcję. Pociągi kursowały tam 40 km/godz., a po inwestycji przyśpieszyły do 100 km/godz. – mówił nam przed niespełna miesiącem Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Informacji tych nie potwierdzają jednak nasze redakcyjne obserwacje. Pociągi wjeżdżają na obiekt powoli i przyspieszają dopiero po zjeździe z wiaduktu. Częściowo potwierdza to zresztą zarządca infrastruktury w przesłanym nam stanowisku.

Tory są gotowe na osiągnięcie wysokiej prędkości, ale...

– Tory na wiadukcie kolejowym nad ul. Długą w Zgierzu umożliwiają przejazd pociągi z prędkością 100 km/godz. w obu kierunkach. Niższe prędkości osiągane przez pociągi podczas przejazdu przez obiekt wynikają z sytuacji ruchowej na stacji Zgierz, tj. z bliskiego położenia wiaduktu od peronów – tłumaczy Karol Jakubowski. W rzeczywistości więc wcześniejszy wniosek o przyspieszeniu ruchu wydaje się nieścisły.

Przypomnijmy, że w miniony piątek PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały już z poznańskim ZRK DOM umowę na modernizację odcinka Łódź Kaliska – Zgierz. – Trasa zostanie dostosowana do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/godz. Inwestycję zaplanowano na lata 2019 – 2021. Wymienione zostaną tory i sieć trakcyjna oraz zostaną przebudowane obiekty inżynieryjne. Koszt prac wyniesie ok. 200 mln zł – stwierdza Karol Jakubowski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5