szukaj
Śledź nas:

Wzrośnie przepustowość stacji Zgierz

| Kasper Fiszer 15.11.2018 47

Wzrośnie przepustowość stacji Zgierz
Stacja Zgierzfot. Westborder, lic. CC BY-SA 3.0
Układanie rozkładu jazdy pociągów aglomeracyjnych w rejonie Łodzi ma być wkrótce łatwiejsze dzięki podniesieniu przepustowości stacji Zgierz. Planowana przez PKP PLK inwestycja koresponduje z zakładanym utworzeniem mijanki na łódzkim Marysinie. Zarządca infrastruktury chce też podnieść prędkość na fragmencie linii wybiegających ze Zgierza na północ.
W ramach tzw. projektu przystankowego województwa łódzkiego planowane jest utworzenie mijanki w Łodzi-Marysinie pomiędzy Łodzią-Widzewem a Zgierzem. Znacząco podniesie to przepustowość łódzkiego odcinka linii kolejowej nr 16, który wykorzystywany jest zarówno przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną w przewozach aglomeracyjnych i regionalnych, jak i przez PKP Intercity w obsłudze relacji dalekobieżnych. Obecnie jednotorowy charakter szlaku powoduje istotne ograniczenia w konstrukcji rozkładu jazdy.

Koniec mechanicznych urządzeń srk

Nawet po utworzeniu toru mijankowego kłopotliwe pozostanie kształtowanie grafiku połączeń aglomeracyjnych kończących bieg w Zgierzu ze względu na przepustowość samej tamtejszej stacji. Jak zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe, zmieni się to w trakcie zaplanowanej na lata 2019 – 2021 przebudowy tamtejszego układu torowego. – Będzie ona jednym z elementów projektu pod nazwą „Prace na liniach kolejowych 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” – mówi Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP PLK.

– Zgodnie z założeniami studium wykonalności dla tej inwestycji przewidziano wzrost przepustowości stacji Zgierz. Zwiększenie zdolności przewozowych stacji zapewni przebudowa układu torowego, budowa nowych, wygodnych peronów oraz przejścia podziemnego z windami dla osób ograniczonej mobilności, a także wymiana urządzeń sterownia ruchem (z mechanicznych na komputerowe) – opisuje planowany zakres prac przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Przypomina on, że trwa już procedura przetargowa mająca wyłoni wykonawcę prac projektowych i robót budowalnych na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz (w tym na stacji Zgierz).

Po wiadukcie nad Długą pociągi pojadą jeszcze szybciej

Karol Jakubowski podkreśla także, że sytuacja komunikacyjna w Zgierzu już uległa pewnej poprawie w związku z podniesieniem prędkości na wiadukcie nad ul. Długą. Przebiegają po nim linie nr 15 (w kierunku Łowicza) i 16 (prowadząca do Kutna). – Dzięki pracom o wartości 1,3 mln zł realizowanym w marcu i kwietniu tego roku PLK wymieniły wyeksploatowaną konstrukcję. Pociągi kursowały tam 40 km/godz., a po inwestycji przyśpieszyły do 100 km/godz. – wskazuje.

– Po modernizacji w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 15, 16 na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Kutno” prędkość na wiadukcie zostanie podniesiona do 120 km/godz. – zapowiada nasz rozmówca. Choć jednak skrócenie czasów przejazdu powoduje pewne podniesienie przepustowości na jednotorowych szlakach do Łowicza czy Kutna, nie wpływa w żaden sposób na parametry odcinków linii nr 15 i 16 prowadzących do Łodzi (odpowiednio na stacje Kaliska i Widzew).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5