Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zespół trakcyjny Škody dla Kolei Łotewskich przed testami w Czechach [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Škoda Vagonka – firma z grupy czeskiego producenta, skompletowała w Ostrawie pierwszy elektryczny zespół trakcyjny zamówiony przez Koleje Łotewskie.

W tym tygodniu pojazd został przetransportowany do innego oddziału Škody – do Pilzna. Tam będzie przechodzić testy ruchowe, trwające około miesiąca, na specjalnym, szerszym torze. Z uwagi na fakt, że łotewskie tory są szersze (1520 mm), z jednej filii do drugiej ezt musiał być transportowany po autostradzie, a każdy człon przewożony był osobno na naczepach.

Ezt dla Łotyszy ma też szersze pudła niż czeskie czy słowackie RegioPantery (to ten pojazd jest pierwowzorem łotewskich), z tego powodu można w nich zastosować układ siedzeń 3 + 2. Dzięki temu czteroczłonowe ezt zabiorą więcej pasażerów. Usiądzie w nich aż 400 osób, a kolejnych 450 będzie mogło podróżować na stojąco. Jak podaje portal zdopravy.cz, pierwszy pojazd miałby zacząć kursować po Łotwie już jesienią tego roku.

Łącznie Škoda zbuduje dla Kolei Łotewskich (Pasažieru Vilciens) aż 32 ezety, za 6 miliardów koron (obecnie to 757 mln złotych, w momencie zakupu kurs korony był jednak, względem złotówki, niższy). Cena ta obejmuje równie utrzymanie pojazdów, dostawę części zamiennych i szkolenie maszynistów. Elektryczne pociągi będą pracować pod napięciem 3kV, ale producent fabrycznie przygotował je do zmiany na 25kV, która ma nastąpić w przyszłości. Będą mogły rozpędzić się do 160 km/h.  Dostawy będą trwać do końca 2023 roku.

Nowoczesnymi pojazdami będzie się można przejechać z Rygi do Aizkraukle, Skulte, Jegławy i Tukums. Będą więc w głównej mierze obsługiwać ryską aglomerację. Na trasach zastąpią wyprodukowane w latach 70-tych i 80-tych ezt z fabryki ryskiej fabryki RVR. Dostarczano je z Rygi do całego Związku Radzieckiego, a obecnie są wciąż modernizowane w Rosji, czy na Ukrainie. Fabryka, niegdyś jedna z największych na świecie, dziś nie buduje niczego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Estoński Elron zamówi więcej zespołów trakcyjnych w Skodzie

Tabor i technika

Estoński Elron zamówi więcej zespołów trakcyjnych w Skodzie

Michał Szymajda 31 stycznia 2023

Škoda dostarczy jedno- i dwukierunkowe tramwaje do Bratysławy. Pesa odpadła

Zintegrowany transport

Škoda wygrywa przetarg na dostawę zespołów trakcyjnych na Słowację

Tabor i technika

Pierwszy zespół trakcyjny Škody dla Moraw gotowy [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Estoński Elron zamówi więcej zespołów trakcyjnych w Skodzie

Tabor i technika

Estoński Elron zamówi więcej zespołów trakcyjnych w Skodzie

Michał Szymajda 31 stycznia 2023

Škoda dostarczy jedno- i dwukierunkowe tramwaje do Bratysławy. Pesa odpadła

Zintegrowany transport

Škoda wygrywa przetarg na dostawę zespołów trakcyjnych na Słowację

Tabor i technika

Pierwszy zespół trakcyjny Škody dla Moraw gotowy [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5