NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zbigniew Konieczek: spokojnie czekamy na kolejne przetargi

| Michał Szymajda 30.08.2016 250

Zbigniew Konieczek: spokojnie czekamy na kolejne przetargi
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
– Spokojnie przygotowujemy się do kolejnych postępowań na dostawę elektrycznym pociągów i innych pojazdów kolejowych w tej perspektywie. Będziemy wnikliwie badać specyfikacje przetargowe. Ale nic na siłę i nie za wszelką cenę. W tym biznesie trzeba zachować umiar i rozsądek, aby z nadmiaru nie mieć kłopotów – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes nowosądeckiego Newagu w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”.
Prezesa nowosądeckiego Newagu pytaliśmy m.in. o ostatni sukces w przetargu na Pomorzu Zachodnim.

– Oczywiście, jesteśmy zadowoleni, że na Zachodnie Pomorze pojadą Impulsy. Tym bardziej, że do tej pory to największy tegoroczny przetarg na dostawę tego typu taboru (17 ezt o różnej długości – dop. red). Podpisanie umowy z tamtejszym urzędem marszałkowskim będzie miało miejsce zapewne we wrześniu. Spokojnie czekamy na następne przetargi i na rozstrzygnięcie w województwie łódzkim – mówi Zbigniew Konieczek. Przypomnijmy, że bydgoska Pesa wycofała odwołanie od wyników wyboru oferenta i prawie nic nie stoi już na przeszkodzie, by Newag dostarczył 17 ezt na Pomorze Zachodnie (co ciekawe, swoje odwołanie od wyboru oferty Pesy wycofał też Newag w województwie śląskim). 

Kiedy Impuls zabierze na pokład Włochów?

Przy okazji zapytaliśmy Zbigniewa Konieczka o status realizacji produkcji ezt dla włoskiego przewożnika FSE z Bari i inne projekty eksportowe.

– Jesteśmy na końcowym etapie budowy pierwszego pociągu, wkrótce przejdziemy do testów sprawdzających i później, do homologowania pojazdu na włoskim rynku. Zamówione Impulsy II zostaną w terminie dostarczone dla klienta – powiedział krótko. - W najbliższym czasie spotykamy się z inżynierami z Kolei Ukraińskich, aby podyskutować jakie są oczekiwania klienta w stosunku do szeroko zakrojonego planu modernizacji lokomotyw.

"Wymagajmy produktów niezawodnych i sprawdzonych"

Prezesa Newagu pytaliśmy także o zdanie na temat wzrostu roli kryteriów pozacenowych w ostatnich przetargach i częściowo związanymi z tym zmianami w Prawie Zamówień Publicznych.

– Trzeba pamiętać, że do tej pory każdy zamawiający mógł stosować kryterium 60% ceny i pozostałych innych warunków, które uwzględniają tak ważne czynniki jak terminy gwarancji, czy procent niskiej podłogi. Teraz jedynie ustawowo to nakazano. Pozostaje jednak kwestia tego jak kryteria pozacenowe będą definiowane. Pytanie czy będą stawiały na innowacyjność, jakość, żywotność pojazdu? – pyta Zbigniew Konieczek. – Liczę na to, że zamawiający pójdą w tym kierunku, że trzeba będzie udowodnić, że spełnia się pewne kryteria, np. niezawodności, nie koniecznie tylko za pomocą oświadczeń. W nowym pzp podoba mi się konieczność zatrudniania na umowę o pracę. To eliminuje sytuację, w której pojazdy są budowane przez ludzi bez kwalifikacji, zatrudnionych na umowy inne niż o pracę – mówi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Nowy Sącz (231)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Nowy Sącz (231)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5