Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Zamość: Jak nie powstał przystanek kolejowy w centrum miasta...

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
16-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
LubelskaKolej.net / jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Zamość: Jak nie powstał przystanek kolejowy w centrum miasta...
W serwisie informacyjnym „Lubelskakolej.net” opublikowano obszerny materiał m.in. o przyczynach niewybudowania przystanku kolejowego w centrum miasta. Jak okazuje się postulaty powstania peronu w sercu Zamościa mają już grubo ponad 50 lat.

Artykuł autorstwa Jakuba Żygawskiego opisuje historię miejsca, w którym miałby powstać przystanek Zamość Centrum (wcześniej Zamość Nowa Osada) oraz kilkudziesięcioletnie starania o jego uruchomienie. „Od zawsze” wydaje się, że optymalnym miejscem do jego zlokalizowania jest właśnie teren ładowni Nowa Osada. Ostatni aktem związany z budową tego miejsca odprawy podróżnych jest toczący się od kilku lat (z różną intensywnością) spór, którego bodajże najważniejszymi stronami są władze miasta, które są przeciwne inwestycji, a dyrekcją Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie,  promującą tą inicjatywę. Brak porozumienia powoduj, że nadal w centrum jednego z największych miast regionu nie ma przystanku kolejowego. W tym czasie w innych mniejszych miastach powiatowych takich jak Lubartów i Parczew, udało się wznieść obiekty tymczasowe, z których obecnie mogą korzystać podróżni.

Co ciekawe, przez długie lata to właśnie władze miasta były orędownikiem budowy przystanku w omawianej lokalizacja. Planowano nawet urządzenie w tym miejscu centrum komunikacyjnego miasta – połączony dworzec PKP i PKS. Jednak wtedy inwestycji przeciwstawiała się strona kolejowa. Obecnie sytuacja całkowicie się odwróciła. Efektem permanentnego braku od ponad 50 lat jest to, że przystanek Zamość Centrum nie powstał – taki wniosek zawarł autor na zakończenie swojej publikacji.

Więcej

Partner działu

Hanton

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Kontynuacja programu trwa. Jest taniej i szybciej

Infrastruktura

Kolej Plus: Kontynuacja programu trwa. Jest taniej i szybciej

Jakub Rösler 04 czerwca 2025

PKP PLK chcą zmodernizować linię kolejową w Toruniu

Infrastruktura

PKP PLK zleca studium wykonalności linii Lublin – Dorohusk

Infrastruktura

Grudniowy termin otwarcia trasy Korsze – Giżycko niepewny

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Kontynuacja programu trwa. Jest taniej i szybciej

Infrastruktura

Kolej Plus: Kontynuacja programu trwa. Jest taniej i szybciej

Jakub Rösler 04 czerwca 2025

PKP PLK chcą zmodernizować linię kolejową w Toruniu

Infrastruktura

PKP PLK zleca studium wykonalności linii Lublin – Dorohusk

Infrastruktura

Grudniowy termin otwarcia trasy Korsze – Giżycko niepewny

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5