W serwisie informacyjnym „Lubelskakolej.net” opublikowano obszerny materiał m.in. o przyczynach niewybudowania przystanku kolejowego w centrum miasta. Jak okazuje się postulaty powstania peronu w sercu Zamościa mają już grubo ponad 50 lat.
Artykuł autorstwa Jakuba Żygawskiego opisuje historię miejsca, w którym miałby powstać przystanek Zamość Centrum (wcześniej Zamość Nowa Osada) oraz kilkudziesięcioletnie starania o jego uruchomienie. „Od zawsze” wydaje się, że optymalnym miejscem do jego zlokalizowania jest właśnie teren ładowni Nowa Osada. Ostatni aktem związany z budową tego miejsca odprawy podróżnych jest toczący się od kilku lat (z różną intensywnością) spór, którego bodajże najważniejszymi stronami są władze miasta, które są przeciwne inwestycji, a dyrekcją Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie, promującą tą inicjatywę. Brak porozumienia powoduj, że nadal w centrum jednego z największych miast regionu nie ma przystanku kolejowego. W tym czasie w innych mniejszych miastach powiatowych takich jak Lubartów i Parczew, udało się wznieść obiekty tymczasowe, z których obecnie mogą korzystać podróżni.
Co ciekawe, przez długie lata to właśnie władze miasta były orędownikiem budowy przystanku w omawianej lokalizacja. Planowano nawet urządzenie w tym miejscu centrum komunikacyjnego miasta – połączony dworzec PKP i PKS. Jednak wtedy inwestycji przeciwstawiała się strona kolejowa. Obecnie sytuacja całkowicie się odwróciła. Efektem permanentnego braku od ponad 50 lat jest to, że przystanek Zamość Centrum nie powstał – taki wniosek zawarł autor na zakończenie swojej publikacji.
Więcej