Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK kontynuują prace po powodzi na Opolszczyźnie i Dolnym Śląsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
03-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
04-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK kontynuują prace po powodzi na Opolszczyźnie i Dolnym Śląsku
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
W najbliższych miesiącach krajowy zarządca infrastruktury zamierza zakończyć proces naprawy zniszczeń powstałych podczas zeszłorocznej powodzi. Remonty toczyć się będą głównie na terenie województw opolskiego i dolnośląskiego. Wszystkie trasy pozostają przejezdne, ale na części z nich konieczne jest np. wzmocnienie mostów i wiaduktów.

Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały realizację pewnych prac infrastrukturalnych w Czechowicach-Dziedzicach (śląskie). Wzmocnione mają tam zostać nasypy uszkodzone podczas zeszłorocznej powodzi. Równocześnie prace o podobnym charakterze będą toczyć się na Opolszczyźnie i Dolnym Śląsku, a więc w regionach najsilniej dotkniętych działaniami żywiołu.

Część odcinków prowadzi do granicy z Czechami

– W bieżącym roku zaplanowano remonty i naprawy wybranych obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów, ścian oporowych i rowów umocnionych) na szeregu linii kolejowych – mówi Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP PLK. Listę otwiera trasa ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju (linia 266). Roboty będą się toczyć również pomiędzy Wałbrzychem a Jelenią Górą (fragment linii 274) oraz na międzynarodowym korytarzu wybiegającym z Wrocławia do przejścia granicznego z Republiką Czeską w Międzylesiu (linia 276).

Prace obejmą również tzw. Magistralę Podsudecką (linia 137) pomiędzy Legnicą a Kędzierzynem-Koźlem. Kolejny odcinek to linia 285 z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy wraz z krótką linią 771 Świdnica Miasto – Świdnica Przedmieście. W rejonie Wałbrzycha naprawy będą toczyć się na liniach 286 Wałbrzych Główny – Kłodzko Główne czy 291 Boguszów-Gorce – Mieroszów – granica państwa.

Na liście znalazły się poza tym linie 298 Kamienna Góra – Sędzisław i 299 Kamienna Góra – Lubawka. Roboty okazały się konieczne również na trasach prowadzących do miejscowości kurortowych: 311 z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby i 309 z Kłodzka do Kudowy-Zdroju. Krajowy zarządca infrastruktury zrealizuje też pewne prace na linii 786 pomiędzy granicą państwa a Trzcińcem Zgorzeleckim. Kursują tamtędy niemieckie pociągi z Goerlitz do Zittau (Żytawy).

W Opolskiem prace głównie w rejonie Nysy

W województwie opolskim remonty będą koncentrować się zaś na liniach 287 Opole – Nysa, 297 Nowy Świętów – Głuchołazy oraz na trasach wybiegających ze stacji Głuchołazy w stronę granicy z Czechami. Roboty toczyły się tam także tuż po powodzi. Pozwoliły one przywrócić przejezdność zalanych szlaków.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus. Kontynuacja programu już trwa. Jest taniej i szybciej

Infrastruktura

Kolej Plus. Kontynuacja programu już trwa. Jest taniej i szybciej

Jakub Rösler 04 czerwca 2025

PKP PLK chcą zmodernizować linię kolejową w Toruniu

Infrastruktura

PKP PLK zleca studium wykonalności linii Lublin – Dorohusk

Infrastruktura

Grudniowy termin otwarcia trasy Korsze – Giżycko niepewny

Infrastruktura

PKP PLK stawiają na PUN-y

Infrastruktura

PKP PLK stawiają na PUN-y

inf. pras. PKP PLK 30 kwietnia 2025

Zobacz również:

Kolej Plus. Kontynuacja programu już trwa. Jest taniej i szybciej

Infrastruktura

Kolej Plus. Kontynuacja programu już trwa. Jest taniej i szybciej

Jakub Rösler 04 czerwca 2025

PKP PLK chcą zmodernizować linię kolejową w Toruniu

Infrastruktura

PKP PLK zleca studium wykonalności linii Lublin – Dorohusk

Infrastruktura

Grudniowy termin otwarcia trasy Korsze – Giżycko niepewny

Infrastruktura

PKP PLK stawiają na PUN-y

Infrastruktura

PKP PLK stawiają na PUN-y

inf. pras. PKP PLK 30 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5