W najbliższych miesiącach krajowy zarządca infrastruktury zamierza zakończyć proces naprawy zniszczeń powstałych podczas zeszłorocznej powodzi. Remonty toczyć się będą głównie na terenie województw opolskiego i dolnośląskiego. Wszystkie trasy pozostają przejezdne, ale na części z nich konieczne jest np. wzmocnienie mostów i wiaduktów.
Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały
realizację pewnych prac infrastrukturalnych w Czechowicach-Dziedzicach (śląskie). Wzmocnione mają tam zostać nasypy uszkodzone podczas zeszłorocznej powodzi. Równocześnie prace o podobnym charakterze będą toczyć się na Opolszczyźnie i Dolnym Śląsku, a więc w regionach najsilniej dotkniętych działaniami żywiołu.
Część odcinków prowadzi do granicy z Czechami
– W bieżącym roku zaplanowano remonty i naprawy wybranych obiektów inżynieryjnych (mostów, wiaduktów, przepustów, ścian oporowych i rowów umocnionych) na szeregu linii kolejowych – mówi Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP PLK. Listę otwiera trasa ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju (linia 266). Roboty będą się toczyć również pomiędzy Wałbrzychem a Jelenią Górą (fragment linii 274) oraz na międzynarodowym korytarzu wybiegającym z Wrocławia do przejścia granicznego z Republiką Czeską w Międzylesiu (linia 276).
Prace obejmą również tzw. Magistralę Podsudecką (linia 137) pomiędzy Legnicą a Kędzierzynem-Koźlem. Kolejny odcinek to linia 285 z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy wraz z krótką linią 771 Świdnica Miasto – Świdnica Przedmieście. W rejonie Wałbrzycha naprawy będą toczyć się na liniach 286 Wałbrzych Główny – Kłodzko Główne czy 291 Boguszów-Gorce – Mieroszów – granica państwa.
Na liście znalazły się poza tym linie 298 Kamienna Góra – Sędzisław i 299 Kamienna Góra – Lubawka. Roboty okazały się konieczne również na trasach prowadzących do miejscowości kurortowych: 311 z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby i 309 z Kłodzka do Kudowy-Zdroju. Krajowy zarządca infrastruktury zrealizuje też pewne prace na linii 786 pomiędzy granicą państwa a Trzcińcem Zgorzeleckim. Kursują tamtędy niemieckie pociągi z Goerlitz do Zittau (Żytawy).
W Opolskiem prace głównie w rejonie Nysy
W województwie opolskim remonty będą koncentrować się zaś na liniach 287 Opole – Nysa, 297 Nowy Świętów – Głuchołazy oraz na trasach wybiegających ze stacji Głuchołazy w stronę granicy z Czechami.
Roboty toczyły się tam także tuż po powodzi. Pozwoliły one przywrócić przejezdność zalanych szlaków.