NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Zamknięcia w centralnej Polsce w przyszłym rozkładzie jazdy

| Roman Czubiński 14.09.2017 78

Zamknięcia w centralnej Polsce w przyszłym rozkładzie jazdy
Fot. PKP PLK
W centralnej Polsce – w Łódzkiem i Mazowieckiem – zamknięcia torowe będą miały równie dużą skalę, jak w regionach na wschodzie, południu i zachodzie Polski, których sytuację opisywaliśmy w poprzednich dniach. Z harmonogramu PKP PLK wynika, że utrudnienia będą odczuwalne zarówno w ruchu pasażerskim – aglomeracyjnym, regionalnym i dalekobieżnym – jak i towarowym.
Województwo mazowieckie

Na pierwszy plan wybijają się prace na linii 7 oraz podmiejskiej 447. Na pierwszej z wymienionych z powodu modernizacji ruch na obu torach odcinka Garwolin – Dęblin będzie całkowicie wstrzymany przez cały rok. Pasażerów będzie obsługiwała autobusowa komunikacja zastępcza. Na sąsiednim odcinku Pilawa – Garwolin założono prowadzenie ruchu po jednym torze z prędkością 40 km/h. Modernizacja stacji Pilawa i Dęblin ma zakończyć się w kilku etapach do końca września, a stacji Otwock – trwać przez cały rok. Plan dla linii 447 w związku z jej modernizacją to całkowite zamknięcie obu torów odcinka Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki przez cały czas obowiązywania rozkładu jazdy 2017/2018 (jak udało nam się ustalić, dokument jest w tym zakresie najprawdopodobniej nieaktualny; zapisane w umowie z wykonawcą zamknięcie torowe obowiązuje do 1 września, a rozkład jazdy jest opracowany z założeniem powrotu pociągów na linię od 2 września - przyp. JM.).

Od grudnia do przełomu lutego i marca na linii nr 6 będą miały miejsce sześciogodzinne nocne dwutorowe zamknięcia na odcinkach Łochów – Prostyń i Małkinia – Czyżew (i jednoczesna modernizacja Sadowne – Prostyń z całkowitym zamknięciem toru nr 2). Od kwietnia 2018 do 30 maja 2019 r. PKP PLK zaplanowały kompleksową modernizację toru nr 2 Prostyń – Małkinia. Ruch ma odbywać się dwukierunkowo po torze nr 1 z uwzględnieniem wspomnianej przerwy. Stacja Małkinia będzie modernizowana przez cały rok, jednak wykonawca musi zapewnić co najmniej dwie czynne krawędzie peronowe i możliwość krzyżowania pociągów.

Naprzemienne zamknięcia obu torów po 6 dni przez 8 godzin na dobę będą miały miejsce w pierwszej połowie września na odcinku Siedlce – Łuków linii nr 2. Powód to naprawa zespołem maszyn DPUS toru od km 92 do 120. Przewidziano ruch pociągów w obu kierunkach po torze sąsiednim do remontowanego z prędkością 60 km/h. Od 1 do 10 października wymiana części rozjazdowych spowoduje natomiast zamknięcie toru nr 2 między Warszawą Rembertów a Sulejówkiem Miłosną i dalej do stacji Mińsk Mazowiecki oraz na samej stacji Sulejówek Miłosna. Utrudnienia potrwają łącznie 10 dni. Mimo wprowadzenia ruchu dwukierunkowego po torze sąsiednim prędkość rozkładowa nie ulegnie zmianie, a zamknięcia będą obowiązywały tylko w porze nocnej. W drugiej połowie miesiąca te same prace i przy takiej samej organizacji ruchu dotrą także do stacji Mińsk Mazowiecki.

10 marca przyszłego roku zakończy się wymuszone modernizacją całodobowe zamknięcie linii 20 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska. Praktycznie przez cały lipiec i 1 sierpnia 2018 zamknięty będzie szlak Wyszków – Ostrołęka (linia 29). Przyczyną będą naprawy przejazdów oraz toru. Ograniczenia na innych liniach nie będą tak poważne i długotrwałe. Przerwa w ruchu na linii 510 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Aleje Jerozolimskie z powodu modernizacji przejazdu potrwa tylko 5 dni (26-30 maja). Modernizacja odcinków Czachówek – Chynów i Chynów – Warka (wraz ze stacjami Warka i Chynów) na linii 8 od 12 sierpnia 2018 do 12 czerwca 2019 spowoduje zamknięcie toru nr 2 i ograniczenie prędkości na torze sąsiednim do 60 km/h. Daty zamknięć z powodu modernizacji przejazdów (odcinki Płońsk – Raciąż i Raciąż – Sierpc) na linii 27 to odpowiednio 24-28 lutego i 1-10 marca (w kwietniu podobne utrudnienia będą miały miejsce także w sąsiednim województwie kujawsko-pomorskim, między Czernikowem a Lubiczem). Przerwy w ruchu na 5 do 7 dni w marcu i kwietniu z tego samego powodu zaplanowano także na linii 33 Kutno – Brodnica. Od czerwca do września prace przejazdowe mają objąć także linię 26 Łuków – Dęblin, tu jednak istnienie drugiego toru pozwoli na uniknięcie wstrzymania ruchu.

Od marca do listopada przewidziano nocne przerwy w ruchu między Konopkami a Mławą na linii nr 9 z powodu budowy wiaduktu drogowego. Na linii 12 Skierniewice – Łuków kilkudniowe utrudnienia w maju (i 1 czerwca) będą miały miejsce między stacjami Czachówek Zachodni i Czachówek Wschodni, a także na odcinku Kępa Gliniecka – Osieck. Ruch dwukierunkowy z prędkością 60 km/h będzie prowadzony po sąsiednim torze. We wrześniu i październiku będą wykonane także dwudniowe naprawy przejazdów. W kwietniu należy spodziewać się sześciogodzinnych przerw w ruchu na odcinku Kędzierak – Pilawa (linia 13). Szereg prac torowo-sieciowych zostanie wykonanych ponadto na linii 509 Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gdańska (organizację ruchu ma regulować regulamin tymczasowy).

Województwo łódzkie

Prace na torze nr 2 szlaku Kłodawa – Krzewie (linia nr 3), które mają rozpocząć się jeszcze w obecnym rozkładzie jazdy (15 października), będą kontynuowane i potrwają do 22 lutego. Ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po sąsiednim torze z prędkością 100 km/h. Podobnie będzie w przypadku szlaku Łowicz – Bednary (tor nr 2, listopad 2017 – 23 kwietnia 2018). Między Kutnem a Starą Wsią jednotorowe zamknięcie potrwa od 11 grudnia bieżącego do 29 czerwca przyszłego roku. Na szlaku Kutno – Barłogi wraz ze stacją Kłodawa od połowy września do połowy października 2018 r. prace będą realizowane w przerwach technicznych (oprócz tego tor nr 1 Barłogi – Kłodawa będzie zamknięty od 1 września do 30 grudnia przyszłego roku). Wreszcie na odcinku Stara Wieś – Żychlin – tor nr 1 będzie zamknięty przez cały rok. 17 lutego zakończy się natomiast jednotorowe zamknięcie szlaku Żychlin – Jackowice.

Na samej stacji Krzewie roboty zakończą się dopiero 19 kwietnia. 9 grudnia rozpocznie się za to modernizacja stacji Kutno – zamykanie kolejnych torów będzie następowało aż do stycznia 2019 r. (kolejne tory zamykane w miarę otwierania tych, których przebudowę zakończono). Zamknięcia obejmą także poszczególne tory na stacjach: Jackowice (luty – kwiecień), Łowicz (grudzień – kwiecień i czerwiec – listopad), Kłodawa (lipiec – grudzień 2018 r.). Przez cały rok ma się toczyć przebudowa stacji Żychlin.

Drugą ważną inwestycją będzie kompleksowa modernizacja odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola linii nr 14. Rozpocznie się ona na początku kwietnia (prace obejmą najpierw odcinki Pabianice – Łask i Łódź Kaliska – Łódź Retkinia oraz stację Zduńska Wola). Od września wykonawca zacznie także wymieniać nawierzchnię między Retkinią a Lublinkiem. Ruch podczas inwestycji będzie odbywał się dwukierunkowo po sąsiednim torze z prędkością 60 km/h.

Zamknięcia nie ominą także innych linii w łódzkim węźle oraz poza nim. Od 1 czerwca do 12 lipca zaplanowano prace na wiadukcie nad ul. Łódzką w Zgierzu. Konieczne będą naprzemienne zamknięcia obu torów szlaku Zgierz – Łódź Żabieniec linii nr 15 oraz zwolnienie na drugim torze do 30 km/h obok miejsca robót. Od 1 do 30 maja z powodu naprawy mostu między Łęczycą a Witonią na linii 16 nastąpi całościowe wstrzymanie ruchu, a za pociągi będzie kursowała autobusowa komunikacja zastępcza. Zarządca infrastruktury zamierza wykorzystać okazję do modernizacji przejazdów między stacjami Zgierz i Zgierz Kontrewers (7-11 maja), Zgierz Kontrewers – Chociszew (14-18 maja) Ozorków – Łęczyca (21-25 maja).

Przejazdy będą modernizowane także na liniach omijających stolicę regionu. Prace na trzech przejazdach między Babami a Rokicinami (linia nr 1) mają trwać od 11 czerwca do 20 lipca z przerwami. W tym czasie będą następowały naprzemienne pięciodniowe zamknięcia obu torów, a ruch pociągów po torze sąsiednim będzie odbywał się z prędkością 20 km/h. Rozwiązanie takie nie będzie możliwe do zastosowania na jednotorowej linii 25 między Opocznem a Bratkowem, dlatego w dniach 15-19 września nastąpi tu przerwa w ruchu. Należy wspomnieć o wymianie nawierzchni między Drzewicą a Przysuchą na linii 22 od 10 czerwca do końca lipca (ruch dwukierunkowy po torze nr 2) oraz o modernizacji stacji Opoczno Południe na linii nr 4 (wymusi to nocne przerwy w ruchu na CMK od 11 marca). Od 25 lipca do 24 sierpnia odcinek Koluszki – Słotwiny linii 534 zostanie zamknięty z powodu wymiany nawierzchni. W tym samym okresie wymiana rozjazdów w Słotwinach spowoduje brak czynnej krawędzi peronowej. Na pozostałym odcinku do Mikołajowa ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po jednym torze.

Zarządca infrastruktury będzie prowadził prace także na tych liniach, po których obecnie odbywa się wyłącznie ruch towarowy. Od 30 marca do 1 października, podczas rewitalizacji toru nr 1 odcinka Chorzew Siemkowice – Chociw Łaski linii 131, ruch będzie prowadzony z prędkością 50 km/h tylko po jednym torze. Na linii 146 odcinek Wyczerpy – Brzeźnica czeka całkowite zamknięcie do 2 października. Od 9 października takie samo rozwiązanie zostanie zastosowane między Brzeźnicą a stacją Chorzew Siemkowice.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5