NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Pociągi pasażerskie podczas zamknięcia linii nr 7

| jar, Rynek Kolejowy 17.02.2017 54

Lubelskie: Pociągi pasażerskie podczas zamknięcia linii nr 7
fot. Rafał Jasiński
Za kilka miesięcy zamknięty zostanie dla ruchu kolejowego odcinek Dęblin – Lublin. W ruchu regionalnym od czerwca całkowicie zniknie transport kolejowy – nie jest planowane uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. W ruchu dalekobieżnym szczegóły organizacji przewozów nie są jeszcze znane.
UMWL: Bez komunikacji zastępczej

Jednym z najważniejszych dla ruchu regionalnego odcinków w województwie lubelskim jest trasa Lublin – Dęblin. O znaczeniu tego fragmentu sieci kolejowej w regionie potwierdza fakt, że obsługuje go do10 par pociągów w dobie – połączeń na tej trasie jest więcej niż między Łukowem a Terespolem i Lublinem a Szastarką. Na tym fragmencie linii nr 7 składy obsługują 16 przystanków pośrednich, w tym 4 miasta. Obok wymienionych są to Nałęczów i Puławy, na terenie których pojazdy zatrzymują się czterokrotnie (stacje Puławy i Puławy Azoty oraz przystanki Puławy Miasto i Puławy Chemia).

Prace modernizacyjne spowodują zamknięcie ruchu kolejowego. Będzie to skutkowało m.in. odwołaniem pociągów Regio. Dotychczas nie pojawiły się żadne informacje dotyczące komunikacji zastępczej, a w rocznym rozkładzie jazdy (w odróżnieniu od połączeń dalekobieżnych) składy Przewozów Regionalnych między Lublinem a Dęblinem mają kursować przez cały rok. Jednak jak udało ustalić się „Rynkowi Kolejowemu”, po odwołaniu pociągów uruchomienie komunikacji zastępczej nie jest planowane. Z uzyskanych od Beaty Górki, Rzecznika Marszałka Województwa Lubelskiego wyjaśnień wynika, że przeprowadzone analizy wykazały nieakceptowalny czas przejazdu pojazdów autobusowej komunikacji zastępczej. Ponadto miejscowości wzdłuż linii kolejowej nr 7 są obsługiwane przez przewoźników drogowych, którzy zapewniają dostęp do komunikacji publicznej. Przewidywane jest, że podczas modernizacji lk nr 7 będą uruchamiali więcej połączeń niż obecnie, o czym świadczą już składane wnioski o rozszerzenie kursowania.

PKP IC szczegółów nie ujawnia

Zamknięcie dla ruchu kolejowego omawianego odcinka będzie również skutkowało odwołaniem pociągów dalekobieżnych. Obecnie na tej trasie kursuje kilkanaście par pociągów kategorii TLK i IC na dobę. Łączą one Lublin, a także Chełm, Przemyśl i Rzeszów z wieloma regionami położonymi na terenie całego kraju. Obsługują one stację Nałęczów i przystanek Puławy Miasto. Z rocznego rozkładu jazdy wynika, że część pociągów pojedzie objazdami (pociągi łączące Lublin z Warszawą będą kursowały przez Lubartów i Łuków). Inne, których stacjami docelowymi są Kraków Główny oraz Katowice i Wrocław Główny, a kursują przez Kielce, rozpoczną jazdę w Dęblinie. Natomiast dotychczas nie pojawiły się informacje o obsłudze stacji Nałęczów i Puławy Miasto, a także czy zostaną zorganizowane autobusy dowozowe łączące Lublin z Dęblinem.

– Obecnie trwają prace dotyczące organizacji ruchu podczas zamknięcia linii nr 7 – informuje „Rynek Kolejowy” Cezary Nowak Rzecznik Prasowy PKP Intercity. – O wszelkich szczegółach dotyczących kursowania naszych pociągów oraz komunikacji zastępczej będziemy informować bliżej terminu zamknięcia trasy – dodaje.

PR Lublin uruchomi pociągi techniczne do Łukowa

Zamknięcie linii nr 7 spowoduje brak połączeń między trasami obsługiwanymi przez Przewozy Regionalne w północnej części regionu (ciąg komunikacyjny Dęblin – Łuków – Terespol z odnogą do Siedlec) oraz południowej części województwa (trasy Lublin – Chełm/Zamość, Parczew – Lubartów - Lublin – Kraśnik/Stalowa Wola). Zatem nastąpi „odcięcie” większej liczby obsługiwanych tras od zaplecza naprawczego Oddziału w Łukowie, co bez wątpienia wpłynie na organizację pracy oddziału. Problem ten dotyczy zwłaszcza taboru przeznaczonego do obsługi tras zelektryfikowanych.

Jak zapewnia "Rynek Kolejowy" Zofia Dziewulska, Naczelnik Działu ds. Handlowych w Lubelskim Oddziale Przewozów Regionalnych, wstrzymanie ruchu kolejowego na modernizowanej "siódemce" nie wpłynie na realizację przewozów w innych częściach regionu. W celu umożliwienia wykonania przeglądów elektrycznych zespołów trakcyjnych na poziomie P2-P4 oraz napraw w bazie serwisowej w Łukowie będą uruchamiane pociągi techniczne prowadzone lokomotywą spalinową z Lublina przez Parczew do Łukowa. Przeglądy na poziomie P1 mogą być wykonywane w zapleczach technicznych zlokalizowanych na stacjach Chełm Wschodni i Lublin. Natomiast nie przewiduje się, aby pociągi kursujące z Lublina do Parczewa zostały przedłużone do Łukowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Lubelskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS