NUMER 06/2017
NUMER 06/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej w aglomeracjach
szukaj
Śledź nas:

Lubelskie: Pociągi pasażerskie podczas zamknięcia linii nr 7

| jar, Rynek Kolejowy 17.02.2017 54

Lubelskie: Pociągi pasażerskie podczas zamknięcia linii nr 7
fot. Rafał Jasiński
Za kilka miesięcy zamknięty zostanie dla ruchu kolejowego odcinek Dęblin – Lublin. W ruchu regionalnym od czerwca całkowicie zniknie transport kolejowy – nie jest planowane uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. W ruchu dalekobieżnym szczegóły organizacji przewozów nie są jeszcze znane.
UMWL: Bez komunikacji zastępczej

Jednym z najważniejszych dla ruchu regionalnego odcinków w województwie lubelskim jest trasa Lublin – Dęblin. O znaczeniu tego fragmentu sieci kolejowej w regionie potwierdza fakt, że obsługuje go do10 par pociągów w dobie – połączeń na tej trasie jest więcej niż między Łukowem a Terespolem i Lublinem a Szastarką. Na tym fragmencie linii nr 7 składy obsługują 16 przystanków pośrednich, w tym 4 miasta. Obok wymienionych są to Nałęczów i Puławy, na terenie których pojazdy zatrzymują się czterokrotnie (stacje Puławy i Puławy Azoty oraz przystanki Puławy Miasto i Puławy Chemia).

Prace modernizacyjne spowodują zamknięcie ruchu kolejowego. Będzie to skutkowało m.in. odwołaniem pociągów Regio. Dotychczas nie pojawiły się żadne informacje dotyczące komunikacji zastępczej, a w rocznym rozkładzie jazdy (w odróżnieniu od połączeń dalekobieżnych) składy Przewozów Regionalnych między Lublinem a Dęblinem mają kursować przez cały rok. Jednak jak udało ustalić się „Rynkowi Kolejowemu”, po odwołaniu pociągów uruchomienie komunikacji zastępczej nie jest planowane. Z uzyskanych od Beaty Górki, Rzecznika Marszałka Województwa Lubelskiego wyjaśnień wynika, że przeprowadzone analizy wykazały nieakceptowalny czas przejazdu pojazdów autobusowej komunikacji zastępczej. Ponadto miejscowości wzdłuż linii kolejowej nr 7 są obsługiwane przez przewoźników drogowych, którzy zapewniają dostęp do komunikacji publicznej. Przewidywane jest, że podczas modernizacji lk nr 7 będą uruchamiali więcej połączeń niż obecnie, o czym świadczą już składane wnioski o rozszerzenie kursowania.

PKP IC szczegółów nie ujawnia

Zamknięcie dla ruchu kolejowego omawianego odcinka będzie również skutkowało odwołaniem pociągów dalekobieżnych. Obecnie na tej trasie kursuje kilkanaście par pociągów kategorii TLK i IC na dobę. Łączą one Lublin, a także Chełm, Przemyśl i Rzeszów z wieloma regionami położonymi na terenie całego kraju. Obsługują one stację Nałęczów i przystanek Puławy Miasto. Z rocznego rozkładu jazdy wynika, że część pociągów pojedzie objazdami (pociągi łączące Lublin z Warszawą będą kursowały przez Lubartów i Łuków). Inne, których stacjami docelowymi są Kraków Główny oraz Katowice i Wrocław Główny, a kursują przez Kielce, rozpoczną jazdę w Dęblinie. Natomiast dotychczas nie pojawiły się informacje o obsłudze stacji Nałęczów i Puławy Miasto, a także czy zostaną zorganizowane autobusy dowozowe łączące Lublin z Dęblinem.

– Obecnie trwają prace dotyczące organizacji ruchu podczas zamknięcia linii nr 7 – informuje „Rynek Kolejowy” Cezary Nowak Rzecznik Prasowy PKP Intercity. – O wszelkich szczegółach dotyczących kursowania naszych pociągów oraz komunikacji zastępczej będziemy informować bliżej terminu zamknięcia trasy – dodaje.

PR Lublin uruchomi pociągi techniczne do Łukowa

Zamknięcie linii nr 7 spowoduje brak połączeń między trasami obsługiwanymi przez Przewozy Regionalne w północnej części regionu (ciąg komunikacyjny Dęblin – Łuków – Terespol z odnogą do Siedlec) oraz południowej części województwa (trasy Lublin – Chełm/Zamość, Parczew – Lubartów - Lublin – Kraśnik/Stalowa Wola). Zatem nastąpi „odcięcie” większej liczby obsługiwanych tras od zaplecza naprawczego Oddziału w Łukowie, co bez wątpienia wpłynie na organizację pracy oddziału. Problem ten dotyczy zwłaszcza taboru przeznaczonego do obsługi tras zelektryfikowanych.

Jak zapewnia "Rynek Kolejowy" Zofia Dziewulska, Naczelnik Działu ds. Handlowych w Lubelskim Oddziale Przewozów Regionalnych, wstrzymanie ruchu kolejowego na modernizowanej "siódemce" nie wpłynie na realizację przewozów w innych częściach regionu. W celu umożliwienia wykonania przeglądów elektrycznych zespołów trakcyjnych na poziomie P2-P4 oraz napraw w bazie serwisowej w Łukowie będą uruchamiane pociągi techniczne prowadzone lokomotywą spalinową z Lublina przez Parczew do Łukowa. Przeglądy na poziomie P1 mogą być wykonywane w zapleczach technicznych zlokalizowanych na stacjach Chełm Wschodni i Lublin. Natomiast nie przewiduje się, aby pociągi kursujące z Lublina do Parczewa zostały przedłużone do Łukowa.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubelskie (769)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Lubelskie (769)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2017
NUMER 06/2017
W bieżącym numerze nasz raport poświęciliśmy odpowiedzi na pytanie, czy kolej ma szansę na dotrzymanie kroku szybko rozwijającym się miastom. Ponadto w tym wydaniu można znaleźć rozmowy z prezesami Przewozów Regionalnych, Urzędu Transportu Kolejowego, Pesy Bydgoszcz, Trakcji PRKiI oraz Kolei Ukraińskich. Obszernie podsumowujemy rok nowego zarządu PKP PLK a w dziale pasażer wyjaśniamy, dlaczego to Dolny Śląsk, a nie Mazowsze staje się najbardziej "kolejowym" regionem w Polsce. Nasi felietoniści zerkają natomiast na transport szynowy w Wielkiej Brytanii.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS