NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: Jest zwycięzca przetargu na modernizację obwodnicy kolejowej

| Jakub Madrjas 21.10.2016 61

Warszawa: Jest zwycięzca przetargu na modernizację obwodnicy kolejowej
Fot. RK
Oferta konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na modernizację linii obwodowych w Warszawie prowadzących z Woli do Dworca Gdańskiego.
Niemal równo rok temu PKP PLK ogłosiła przetarg na II etap modernizacji linii obwodowych w Warszawie. W ramach prac na liniach nr 20 i 508 prowadzących od stacji Warszawa Gdańska do stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Gołąbki do 2018 r. powstaną dwa nowe przystanki oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. To kolejny etap wielkiej przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Więcej na temat inwestycji można przeczytać tutaj.

Przetarg był dwuetapowy i podobnie jak pozostałe postępowania ogłoszone w ostatnim kwartale ubiegłego roku w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy, utknął na długie miesiące. Dopiero niedawno głoszono oferty złożone w wartym do pół miliarda złotych postępowaniu na modernizację linii na Górnym Śląsku.

Teraz udało się wybrać wykonawcę jednego z mniejszych przetargów – właśnie na modernizację linii obwodowej. Wpłynęło w sumie osiem ofert, a najniższą cenę zaproponowało Konsorcjum Track Tecu, Swetelsky Rail, Infrakol, Leonhard Weiss i Intopu (195 739 304,35 zł brutto). PLK wykluczyła jednak tę ofertę z przetargu, dlatego jako najkorzystniejszą wybrano droższą o mniej niż milion złotych ofertę konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE (196 431 000 zł brutto). 

Oferty złożyły też: Torpol, Trakcja PRKiI i Comsa; Porr, Astaldi z Polwar i PNUIK oraz Vias z Tesca i Electren. W przetargu były dwa kryteria pozacenowe – okres gwarancji i termin realizacji – ale wszystkie oferty były identyczne w tym zakresie. Zgodnie z ofertą złożoną przez konsorcjum, zadanie ma zostać wykonane w terminie 26 miesięcy od daty podpisania umowy.

W sierpniu zakończył się pierwszy etap prac na linii obwodowej – na stacji Warszawa Gdańska. Oprócz nowego peronu i dobudowy torów, zmodernizowane zostały także dwa obiekty inżynieryjne. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (1995)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (1995)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS