NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Warszawa: Jest zwycięzca przetargu na modernizację obwodnicy kolejowej

| Jakub Madrjas 21.10.2016 61

Warszawa: Jest zwycięzca przetargu na modernizację obwodnicy kolejowej
Fot. RK
Oferta konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na modernizację linii obwodowych w Warszawie prowadzących z Woli do Dworca Gdańskiego.
Niemal równo rok temu PKP PLK ogłosiła przetarg na II etap modernizacji linii obwodowych w Warszawie. W ramach prac na liniach nr 20 i 508 prowadzących od stacji Warszawa Gdańska do stacji Warszawa Zachodnia i Warszawa Gołąbki do 2018 r. powstaną dwa nowe przystanki oraz węzeł przesiadkowy z II linią metra. To kolejny etap wielkiej przebudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego. Więcej na temat inwestycji można przeczytać tutaj.

Przetarg był dwuetapowy i podobnie jak pozostałe postępowania ogłoszone w ostatnim kwartale ubiegłego roku w ramach tzw. Wielkiej Ofensywy, utknął na długie miesiące. Dopiero niedawno głoszono oferty złożone w wartym do pół miliarda złotych postępowaniu na modernizację linii na Górnym Śląsku.

Teraz udało się wybrać wykonawcę jednego z mniejszych przetargów – właśnie na modernizację linii obwodowej. Wpłynęło w sumie osiem ofert, a najniższą cenę zaproponowało Konsorcjum Track Tecu, Swetelsky Rail, Infrakol, Leonhard Weiss i Intopu (195 739 304,35 zł brutto). PLK wykluczyła jednak tę ofertę z przetargu, dlatego jako najkorzystniejszą wybrano droższą o mniej niż milion złotych ofertę konsorcjum Budimeksu, Strabagu i ZUE (196 431 000 zł brutto). 

Oferty złożyły też: Torpol, Trakcja PRKiI i Comsa; Porr, Astaldi z Polwar i PNUIK oraz Vias z Tesca i Electren. W przetargu były dwa kryteria pozacenowe – okres gwarancji i termin realizacji – ale wszystkie oferty były identyczne w tym zakresie. Zgodnie z ofertą złożoną przez konsorcjum, zadanie ma zostać wykonane w terminie 26 miesięcy od daty podpisania umowy.

W sierpniu zakończył się pierwszy etap prac na linii obwodowej – na stacji Warszawa Gdańska. Oprócz nowego peronu i dobudowy torów, zmodernizowane zostały także dwa obiekty inżynieryjne. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS