Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Będą modernizacje tras do Zakopanego i Krynicy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-02-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Będą modernizacje tras do Zakopanego i Krynicy?
fot. Rafał Jasiński
W Krajowym Programie Kolejowym znalazł się projekt, który zakłada zwiększenie dostępności do regionów atrakcyjnych turystycznie transportem kolejowym. Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, jego realizacja będzie polegała na wykonaniu prac infrastrukturalnych na dwóch ciągach komunikacyjnych województwa małopolskiego. Realizacja przedsięwzięcia powinna być zakończona do 2023 r.

W przyjętym w ubiegłym roku Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. znalazł się projekt krajowy pn. „Zwiększenie kolejowej dostępności regionów atrakcyjnych turystycznie". Jego wartość oszacowano na 900 mln zł. Został on wpisany na listę podstawową. Z informacji uzyskanych przez „Rynek Kolejowy” w zespole prasowym Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa wynika, że przedsięwzięcie będzie składało się z dwóch zadań. Obecnie trwają prace nad szczegółowym zakresem prac do wykonania.

Zmodernizują trasy do Zakopanego i Krynicy

Na lata 2018-2023 zaplanowano realizację projektu „Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Celem tego projektu jest skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego. Dla jego osiągnięcia planowana jest budowa łącznicy w Chabówce. Założono również wykonanie prac modernizacyjnych, które poprawą stan infrastruktury kolejowej i standardu obsługi podróżnych na omawianym ciągu komunikacyjnym – podaje Zespół prasowy MIB.

Z przesłanego materiału wynika również, że dwa lata później mają rozpocząć się prace na linii nr 96 Tarnów – Leluchów, która stanowi fragment drogi żelaznej do Krynicy. Pracami ma być objęty odcinek między Tarnowem a Muszyną. MIB nie zdradza więcej szczegółów odnośnie zakładanych robót do wykonania. Podaje jedynie, że i ta inwestycja powinna zakończyć się w 2023 r.

Resort pracuje nad dokumentem

Jak podkreśla MIB, KPK poddawany jest obecnie weryfikacji. Wynika to m.in. z konieczności uwzględnienia w dokumencie zadań, „które nie zostały zrealizowane w pełnym zakresie w poprzedniej perspektywie UE”. „Rewizja dokumentu wynika również z potrzeby dostosowania jego postanowień do rozwoju infrastruktury kolejowej zarówno pod względem sposobu zarządzania nią, jak i finansowania. Na obecnym etapie prac resort prowadzi wnikliwe analizy poszczególnych pozycji inwestycyjnych w obszarze infrastruktury kolejowej” – czytamy w przesłanej informacji. Stąd można wysnuć wniosek, że o szczegółach omawianego przedsięwzięcia mówić jest jeszcze na wcześnie.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów

Infrastruktura

Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów

Michał Szymajda 20 kwietnia 2022

Merchel: Liczymy na aktualizację KPK do poziomu powyżej 70 mld zł

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów

Infrastruktura

Aktualizacja KPK przyjęta przez Radę Ministrów

Michał Szymajda 20 kwietnia 2022

Merchel: Liczymy na aktualizację KPK do poziomu powyżej 70 mld zł

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5