NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Będą modernizacje tras do Zakopanego i Krynicy?

| jar, Rynek Kolejowy 15.02.2016 271

Będą modernizacje tras do Zakopanego i Krynicy?
fot. Rafał Jasiński
W Krajowym Programie Kolejowym znalazł się projekt, który zakłada zwiększenie dostępności do regionów atrakcyjnych turystycznie transportem kolejowym. Jak ustalił „Rynek Kolejowy”, jego realizacja będzie polegała na wykonaniu prac infrastrukturalnych na dwóch ciągach komunikacyjnych województwa małopolskiego. Realizacja przedsięwzięcia powinna być zakończona do 2023 r.
W przyjętym w ubiegłym roku Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. znalazł się projekt krajowy pn. „Zwiększenie kolejowej dostępności regionów atrakcyjnych turystycznie". Jego wartość oszacowano na 900 mln zł. Został on wpisany na listę podstawową. Z informacji uzyskanych przez „Rynek Kolejowy” w zespole prasowym Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa wynika, że przedsięwzięcie będzie składało się z dwóch zadań. Obecnie trwają prace nad szczegółowym zakresem prac do wykonania.

Zmodernizują trasy do Zakopanego i Krynicy

Na lata 2018-2023 zaplanowano realizację projektu „Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Celem tego projektu jest skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego. Dla jego osiągnięcia planowana jest budowa łącznicy w Chabówce. Założono również wykonanie prac modernizacyjnych, które poprawą stan infrastruktury kolejowej i standardu obsługi podróżnych na omawianym ciągu komunikacyjnym – podaje Zespół prasowy MIB.

Z przesłanego materiału wynika również, że dwa lata później mają rozpocząć się prace na linii nr 96 Tarnów – Leluchów, która stanowi fragment drogi żelaznej do Krynicy. Pracami ma być objęty odcinek między Tarnowem a Muszyną. MIB nie zdradza więcej szczegółów odnośnie zakładanych robót do wykonania. Podaje jedynie, że i ta inwestycja powinna zakończyć się w 2023 r.

Resort pracuje nad dokumentem

Jak podkreśla MIB, KPK poddawany jest obecnie weryfikacji. Wynika to m.in. z konieczności uwzględnienia w dokumencie zadań, „które nie zostały zrealizowane w pełnym zakresie w poprzedniej perspektywie UE”. „Rewizja dokumentu wynika również z potrzeby dostosowania jego postanowień do rozwoju infrastruktury kolejowej zarówno pod względem sposobu zarządzania nią, jak i finansowania. Na obecnym etapie prac resort prowadzi wnikliwe analizy poszczególnych pozycji inwestycyjnych w obszarze infrastruktury kolejowej” – czytamy w przesłanej informacji. Stąd można wysnuć wniosek, że o szczegółach omawianego przedsięwzięcia mówić jest jeszcze na wcześnie.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (648)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (648)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5