NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 10.04.2020 1380

Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]
Fot. Niemiecka Policja Federalna
Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]
Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]
Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]
Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]
Mamy stanowisko Alstomu w sprawie wypadku Pendolino w Niemczech [aktualizacja]
8 kwietnia doszło do wypadku jednostki ED250 Pendolino należącej do PKP Intercity. Do zderzenia doszło w okolicach Monachium. Producent pociągów, który wykonuje badania homologacyjne, przedstawił swoje stanowisko w tej sprawie.
Jak informuje Policja Federalna, do wypadku z niską prędkością doszło podczas jazd pomiarowych pomiędzy stacjami Allach i Olching pod Monachium. Prawdopodobną przyczyną była awaria sprzęgu. Maszynista został lekko ranny. 

Wypadek przy niskiej prędkości


Jak czytamy, wypadkowi uległ po godzinie 15:30 pociąg złożony z dwóch lokomotyw i próżnego składu ED250. Policja podaje, że przy prędkości ok. 30 km/h przerwany został przewód hamulcowy. Obniżenie ciśnienia spowodowało zahamowanie składu. W efekcie zespół trakcyjny najechał na lokomotywę będącą przed nim, w środku składu. W pociągu było pięciu pracowników Deutsche Bahn. Maszynista został odwieziony do szpitala na obserwację – podała policja. Nie jest jeszcze znana wartość szkód materialnych ani przyczyny awarii.

Czekamy na informacje PKP Intercity i Alstomu na temat wypadku. Skład prawdopodobnie przebywał w Niemczech na badaniach dopuszczeniowych. Zgodnie z umową z producentem, do wiosny 2020 roku pociągi Pendolino mają uzyskać możliwość wjazdu na tory zarówno Niemiec, jak i Czech oraz Austrii.  Niezbędne zagraniczne testy jednostek zaczęły się już w 2018 roku i jeszcze niedawno zapowiadano uzyskanie dopuszczeń jeszcze przed końcem 2019 roku. Nie mamy jednak żadnych informacji na temat wydania odpowiednich dokumentów.

Kronika wypadków Pendolino

To nie pierwszy wypadek z udziałem polskiego Pendolino. Na naprawie we Włoszech wciąż przebywa jednostka, która uległa wypadkowi w Ozimku 7 kwietnia 2017 roku. Na torach ma się pojawić w 2021 roku.  W lutym tego roku pijany kierowca spowodował wypadek na przejeździe kolejowym w Borkowicach pod Koszalinem. Na tory wróciło za to przed rokiem Pendolino uszkodzone w Modlinie. Część jednostek była też chwilowo wyłączona z powodu nie do końca wyjaśnionego ostrzelania tłuczniem z podsypki.

Z powodu nikłego zainteresowania pasażerów spowodowanego pandemią COVID-19, wszystkie kursy Pendolino w Polsce są obecnie zawieszone.

Otrzymaliśmy dodatkowe zdjęcia od Policji Federalnej. W internecie pojawił się film z rozłączania składu po wypadku:

Aktualizacja: Stanowisko PKP Intercity

Otrzymaliśmy stanowisko PKP Intercity w sprawie wypadku. – Potwierdzamy, że w wczoraj doszło do uszkodzenia jednostki ED250-001 podczas jazd pomiarowych prowadzonych w okolicach Monachium – informuje Piotr Mazur z biura prasowego spółki. Tak jak przypuszczaliśmy, pojazd przebywa na testach homologacyjnych organizowanych przez producenta taboru na terenie Niemiec. Warto dodać, że w zeszłym miesiącu wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel w odpowiedzi na interpelację poselską poinformował, że producent złożył wniosek do PKP Intercity o wydłużenie czasu na badania ze względu na pandemię COVID-19.

– W zdarzeniu nie ucierpiała obsługa techniczna składu zapewniana przez producenta taboru oraz niemieckiego przewoźnika. Przyczyny zdarzenia będą teraz szczegółowo badane przez miejscową komisję wypadków kolejowych. Pozostajemy w stałym kontakcie z przedstawicielami producenta – zapewnia przedstawiciel PKP Intercity.

Aktualizacja: Stanowisko Alstomu

Alstom potwierdza, że 8 kwietnia 2020 r. pociąg Pendolino należący do PKP miał wypadek na torze testowym w Monachium w Niemczech. – Do zderzenia doszło z inną lokomotywą stacjonarną przy niskiej prędkości, podczas testów homologacyjnych. Maszynista i załoga nie ponieśli żadnych obrażeń, a na pokładzie nie było pasażerów. Pendolino ED250-001 przechodziło testy w celu uzyskania homologacji do działania w Niemczech. Alstom zapewnia pełną współpracę z odpowiednimi organami w Niemczech. Ponieważ dochodzenie jest w toku, na tym etapie nie możemy udzielić bardziej szczegółowych komentarzy – poinformował "Rynek Kolejowy" Artur Fryczkowski, prezes Alstom Polska.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5