NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Żagań bez drugiego pociągu PKP Intercity. Nowe stanowisko resortu infrastruktury

| Kasper Fiszer 01.06.2020 52

Żagań bez drugiego pociągu PKP Intercity. Nowe stanowisko resortu infrastruktury
Stacja Żagańfot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom Ministerstwo Infrastruktury nie planuje zwiększać oferty przewozowej dla Żagania. Miasto w kolejnym rocznym rozkładzie jazdy ma być wciąż obsługiwane przez tylko jeden pociąg dalekobieżny. Nadal będzie to TLK „Konopnicka” z Zielonej Góry do Warszawy.
W marcu posłanka Lewicy Anita Kucharska-Dziedzic pytała w interpelacji złożonej do ministra infrastruktury m.in. o plany resortu dotyczące kolejowej obsługi Żagania w rozkładzie jazdy, który ma wejść w życie w grudniu tego roku. Przypomnijmy, że w grudniu 2019 r. miasto wróciło na mapę połączeń dalekobieżnych za sprawą uruchomienia pociągu TLK „Konopnicka” relacji Zielona Góra – Warszawa Wschodnia przez Żary, Żagań, Legnicę i Wrocław. Zgodnie ze stanowiskiem MI z kwietnia tego roku oferta ta miała ulec niebawem istotnemu rozszerzeniu.

Planowano dołożenie dodatkowego kursu, ale...

– W rozkładzie jazdy edycji 2020/2021 minister właściwy ds. transportu zarekomendował dwie pary pociągów dalekobieżnych obsługujących stacje Żagań oraz Żary – tłumaczył w odpowiedzi na interpelację Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Nie wskazał on przy tym konkretnych relacji, w których miałyby być wykonywane połączenia. Zaznaczył jednak, że resort nie planuje wydłużenia tras pociągów z Gdyni i Olsztyna do Zielonej Góry o odcinek Zielona Góra – Żagań (o co pytała przedstawicielka Lewicy).

Planów utworzenia dodatkowego połączenia nie potwierdziło PKP Intercity. – Będziemy informować o planach dotyczących nowego rozkładu jazdy na sezon 2020/2021 bliżej terminu jego wprowadzenia – tłumaczy Zespół Prasowy przewoźnika. Z informacji przekazanych nam przez MI wynika jednak, że założenia dotyczące obsługi Żagania zdążyły się istotnie zmienić.

... prawdopodobnie będzie tylko jedna para pociągów

– W ramach prac nad kształtem oferty przewozowej w rozkładzie jazdy 2020/2021 zaplanowane zostało utrzymanie liczby pociągów kursujących do i ze stacji Żagań na takim samym poziomie, jak ma to miejsce w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury. Dodaje on, że jedynym pociągiem miałby pozostać TLK „Konopnicka” z Warszawy do Zielonej Góry i z powrotem. Nasz rozmówca zaznaczył przy tym, że ostateczny kształt oferty jest wciąż uzgadniany.

Przypomnijmy, że najprawdopodobniej w najbliższym czasie nie dojdzie do remontu linii nr 14 na odcinku z Żagania do Żar i linii nr 275 pomiędzy Żaganiem a Miłkowicacmi. Obydwa te odcinki znajdują się na trasie TLK „Konopnicka”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5