NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zaczyna się remont linii nr 102 z Przemyśla na Ukrainę

| Kasper Fiszer 06.07.2022 5,6k

Zaczyna się remont linii nr 102 z Przemyśla na Ukrainę
fot. Kasper Fiszer
Rozpoczął się remont linii kolejowej nr 102 łączącej Polskę z Ukrainą. Nieczynna od lat w regularnym ruchu pasażerskim trasa nabiera znaczenia w kontekście trwającej wojny. Infrastruktura ma być gotowa już we wrześniu.
W trakcie rosyjskiej inwazji na Ukrainę bardzo istotne wydaje się utrzymanie sprawnej komunikacji pomiędzy Ukrainą a Polską. W tym kontekście duże znaczenie ma rozpoczynający się właśnie remont linii kolejowej nr 102 biegnącej z Przemyśla do Malhowic i dalej do granicy państwa. Tor rozstawu europejskiego kończy się w Niżankowicach, a dawniej biegł do Chyrowa, gdzie łączył się z polską linią nr 104 biegnącą w stronę Ustrzyk, Sanoka i Zagórza.

Prace obejmują także infrastrukturę pasażerską

– Zaplanowaliśmy prace remontowe za ponad 47 mln zł, które pozwolą przywrócić przejezdność trasy z Przemyśla do granicy państwa z prędkością maksymalną 60 km/godz. – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Pod koniec czerwca rozpoczęły się pierwsze roboty przygotowawcze, po których ma nastąpić remont obiektów inżynieryjnych. Zasadnicze prace zaplanowane zostały na lipiec.

W zakresie remontu jest m.in. kompleksowa wymiana torów na długości ponad 12 km oraz naprawa lub wymiana rozjazdów. – Sprawność i bezpieczeństwo na trasie zapewni również remont dziewięciu przejazdów kolejowo-drogowych i piętnastu obiektów inżynieryjnych – zapowiada przedstawicielka krajowego zarządcy infrastruktury. Na stacji Pikulice oraz na przystankach Malhowice i Hermanowice wyremontowane zostaną perony.

Koniec robót jeszcze w tym roku


Wykonawcą prac jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa z grupy PKP PLK. – Umowny termin zakończenia prac to 30 września tego roku – informuje nasza rozmówczyni. W ostatnich latach linia nr 102 była wykorzystywana w niewielkim stopniu. Prowadzono tam skromny ruch towarowy, a na odcinku granicznym nieregularnie kursowały drezyny.

Remont prowadzony jest pod kątem ruchu pasażerskiego, który nadal odbywa się pomiędzy Polską a Ukrainą. W ostatnich latach, nie licząc trudnych okoliczności okresu wojennego, krajów nie łączyły jednak pociągi o charakterze regionalnym.

Remont linii nr 102 pomiędzy Przemyślem i Niżankowicami nie jest pomysłem, który pojawił się w obliczu wojny. Wprost przeciwnie, zapowiedzi remontu powtarzane były od wielu lat. O historii linii kolejowej nr 102 pisaliśmy tutaj. Na początku wojny przywrócono (z problemami) przejezdność linii nr 108, prowadzącej w kierunku Chyrowa z Zagórza. Jest ona jednak nieprzejezdna po stronie ukraińskiej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5