Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Pesa wycofała odwołanie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
25-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Zachodniopomorskie: Pesa wycofała odwołanie
Fot. UMWZ
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Pesa wycofała odwołanie w sprawie przetargu na nowe pociągi dla Pomorza Zachodniego. Otwiera to drogę Newagowi do dostawy Impulsów.

Przetarg obejmował dostawę aż 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych plus ew. dziesięć kolejnych ezt do zamówienia w ramach prawa opcji. To największe w Polsce zamówienie na tabor kolejowy w tym roku. Walka o jego udzielenie była bardzo ostra. Zwycięzcą okazał się Newag, który zaoferował pociągi Impuls.

Jak się okazało, Newag ostatecznie wygrał z Pesą postępowanie o zaledwie 0,49 punktu. Oprócz niższej o mniej niż 1 proc. ceny, zaoferował odrobinę lepsze warunki techniczne pociągów (wygrał w nich o 0,07 i 0,04 pkt.). Bydgoski producent odwołał się od wyników postępowania. Postulował unieważnienie wyboru oferty Newagu i ponowne badanie ofert złożonych w postępowaniu. Szczegółowo opisaliśmy to tutaj.

Rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą miała odbyć się dziś (25 sierpnia) o 10 rano. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" zachodniopomorski urząd marszałkowski, na posiedzeniu urzędnicy ze Szczecina dowiedzieli się że Pesa wycofała swoje odwołanie. Dlatego postępowanie w tej sprawie zostało umorzone. Województwo nie może jednak jeszcze podpisać umowy z Newagiem, ponieważ wciąż trwa kontrola uprzednia prowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych. Została ona zawieszona na czas postępowania prowadzonego przez KIO, co wydłuży cały proces.

W innym dużym przetargu, w województwie łódzkim, Newag również przedstawił ofertę, która wydaje się najkorzystniejsza (14 ezt). W województwie śląskim natomiast (13 ezt) Koleje Śląskie wskazały na ofertę Pesy, jako najkorzystniejszą. Jakich przetargów na dostawę ezt można się jeszcze spodziewać? Piszemy o tym tutaj.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Infrastruktura

Szybciej z Pragi do Liberca? Nie tak szybko

Mikołaj Kobryński 24 października 2025

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Tabor i technika

Cummins: Rozwój kolei w Polsce nie odbędzie się bez silnika spalinowego

Łukasz Malinowski, wsp. Kasper Fiszer 24 października 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij