NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

O zwycięstwie w Zachodniopomorskiem zadecyduje podłoga

| Jakub Madrjas 22.07.2016 128

O zwycięstwie w Zachodniopomorskiem zadecyduje podłoga
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.pl
W Szczecinie otwarto dziś oferty na nowe pociągi dla województwa. To jeden z największych przetargów na tabor w tym roku. Poznaliśmy więcej szczegółów z otwarcia ofert.
Przedmiotem zamówienia zachodniopomorskiego urzędu marszałkowskiego jest wykonanie i dostawa 17 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi międzywojewódzkiego kolejowego ruchu pasażerskiego. Szczegóły specyfikacji nowych jednostek opisaliśmy tutaj.

Wygra Newag?

Według nieoficjalnych informacji z otwarcia ofert, do których dotarł "Rynek Kolejowy", największą liczbę punktów w przetargu zdobędzie nowosądecki Newag. Oprócz niego oferty złożyła także z pewnością Pesa i Stadler. Czekamy na oficjalną informację z Urzędu Marszałkowskiego w tej sprawie.

W wypadku tego przetargu cena stanowi tylko 60% wagi przy ocenie ofert. Pozostałe warunki stanowi w 10% okres gwarancji, w 10% termin dostawy trzech pierwszych pojazdów, w 5% to kryterium funkcjonalności w postaci procentu niskiej podłogi w pojazdach trzyczłonowych i 5% w pojazdach czteroczłonowych, w 5% wskaźnik gotowości technicznej i w 5% wskaźnik niezawodności technicznej.

Odwołania wstrzymały przetarg

Pierwotnie otwarcie ofert w przetargu planowano na 9 maja. Najpierw jednak po odwołaniach producentów przetarg wylądował w Krajowej Izbie Odwoławczej. Pisaliśmy o tym tutaj. Potem zamawiający musiał odpowiedzieć na szereg pytań od firm zainteresowanych udziałem. Więcej na ten temat tutaj.

Kumulacja postępowań na tabor

To nie jedyny duży przetarg na dostawę pociągów, z jakim mamy do czynienia dzisiaj. Wkrótce powinniśmy poznać oferty w, również opóźnionym, postępowaniu na dostawę 13 ezt dla spółki Koleje Śląskie z opcją dokupienia nawet kolejnych siedmiu. Więcej na jego temat piszemy tutaj. O wątpliwościach do specyfikacji tego postępowania pisaliśmy tutaj oraz tutaj.

Nie będzie natomiast trzeciego planowanego na dziś otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zostało ono przesunięte na 2 sierpnia. Więcej o tym zamówieniu piszemy tutaj. Tu również mieliśmy do czynienia z odwołaniami producentów, a ŁKA poprosiła CBA o objęcie przetargu tarczą antykorupcyjną.

Aktualizacja godz. 15:00. O zwycięstwie zadecyduje podłoga

Otrzymaliśmy oficjalną informację z otwarcia ofert. Według cen brutto, najkorzystniejsza jest oferta Newagu (250 797 000 zł), z bardzo niewielką przewagą przed Pesą (252 396 000 zł) i dużą nad Stadlerem (374 847 000, 46 zł). Terminy dostawy pierwszych pojazdów i okresy gwarancji – również punktowane – są identyczne dla Pesy i Newagu. O zwycięstwie mogą zadecydować kryteria techniczne – długości niskiej podłogi, gotowości i niezawodności. Na razie nie poznamy jednak zwycięzcy, bo swoją ofertę w tym zakresie utajnił Newag.

W przetargu dostarczono również kopertę od firmy CAF, która zawierała informację o decyzji niezłożenia oferty w postępowaniu wraz z deklaracją zainteresowania udziałem w kolejnych postępowaniach celem złożenia oferty atrakcyjnej zarówno pod względem technicznym, jak i cenowym.

Według ustaleń "RK", Newag zaoferował pojazdy z rodziny Impuls, natomiast Pesa – po raz pierwszy – wystartowała w przetargu z nowym projektem Elf2. Więcej na jego temat piszemy tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (440)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS